Zwitsers dressuurteam zegt af voor Spelen wegens klimaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Zwitsers dressuurteam zegt af voor Spelen wegens klimaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:50

manie schreef:
Is het niet zo dat de paardensport voor de spelen juist te duur wordt, door op dit soort continenten de OS te willen houden?
Op een plaats met een wat gematigder klimaat is het niet nodig te investeren in idioot dure stalling (voorzien van airco enz.)

Op zich zou Hongkong ook nog wel kunnen, maar niet in deze periode.
In dat land worden juist alle evenementen in de paardensport stil gelegd vanwege het klimaat.
Door kosten wat kost, de spelen op die plaats en in die periode te willen verrijden, vraagt het IOC om problemen en absurd hoge kosten.

Nee, ook in een gematigd klimaat is paardensport de duurste Olympische sport.

Ik ben afgelopen zomer toch écht bij de paardenrennen in Hong Kong geweest, werd helemaal niet stil gelegd

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:01

Dat Sylvia deze beslissing neemt is haar zaak, maar ik vind het persoonlijk overdreven om dan de hele discussie of de OS in Hong Kong kunnen nog eens over te doen. Er zijn niet voor niets al uitvoerige tests geweest. Tests die uitgewezen hebben dat het heel goed te doen is.
Ik denk dat als ze rekening houden met het tijdstip waarop ze de evenementen laten plaatsvinden, dat de periode geen overkomelijk probleem is, net als de tests hebben uitgewezen.
Na drie jaar Japan in soortgelijke omstandigheden/klimaat is dat mijn ervaring met de paarden daar. Wij hadden een siësta van 12 tot 3, voor elf uur en na vier uur is het goed te doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 11:07

Het is niet alleen de zaak van Sylvia Ikle, omdat ze deze beslissing al veel eerder had kunnen nemen. De omstandigheden in Hong Kong zijn namelijk al bekend zolang als de Spelen al toegezegd waren aan dit land. Ze is er dus erg laat mee en haar beslissing heeft effect op het hele team.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:17

Cayenne schreef:
Het is niet alleen de zaak van Sylvia Ikle, omdat ze deze beslissing al veel eerder had kunnen nemen. De omstandigheden in Hong Kong zijn namelijk al bekend zolang als de Spelen al toegezegd waren aan dit land. Ze is er dus erg laat mee en haar beslissing heeft effect op het hele team.

Dan ahdden ze ook een andere ruiter kunnen oproepen, je maakt mij neit wijs dat er maar 4 in het hele land zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 11:19

Uh, maar zoals je leest wil de Zwitserse Federatie dat zelf niet Clown
En toch vind ik dat Ikle het al veel eerder bekend had kunnen maken, en zich dan helemaal niet beschikbaar had moeten stellen.
Ze wist het namelijk zelf ook al jaren.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:43

Cayenne schreef:
En toch vind ik dat Ikle het al veel eerder bekend had kunnen maken, en zich dan helemaal niet beschikbaar had moeten stellen.

Kom je wel met het volgende probleem te zitten: dat zonder Sylvia Iklé Zwitserland zich niet geplaatst zou hebben voor de OS. Als zij zich niet beschikbaar gesteld had, hadden haar resultaten dan wel meegeteld voor deelname aan de OS?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:58

horseyfries schreef:
Cayenne schreef:

Kom je wel met het volgende probleem te zitten: dat zonder Sylvia Iklé Zwitserland zich niet geplaatst zou hebben voor de OS. Als zij zich niet beschikbaar gesteld had, hadden haar resultaten dan wel meegeteld voor deelname aan de OS?

Ja, het land kwalificeert zich als team.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:03

Ik neem aan dat er voorwaarden zijn waar de teamleden aan moeten voldoen? Het lijkt me toch dat je niet als Sylvia Iklé zich terugtrekt en er verder geen gelijkwaardige opvolgers zijn, iemand kan sturen die nog nooit internationaal gepresteerd heeft?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:07

horseyfries schreef:
Ik neem aan dat er voorwaarden zijn waar de teamleden aan moeten voldoen? Het lijkt me toch dat je niet als Sylvia Iklé zich terugtrekt en er verder geen gelijkwaardige opvolgers zijn, iemand kan sturen die nog nooit internationaal gepresteerd heeft?

Dat klopt, daarom stuurt Sjef altijd verschillende mensen die net niet 1e keus zijn ook regelmatig op pad om zich te kwalificeren. Springruiters idem. Je moet volgens mij minimaal B kader zijn en aan bepaalde wedstrijden hebben deelgenomen en een bepaalde limiet gehaald hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:26

Dan is dus de vraag: zijn die er in Zwitserland buiten de andere teamleden?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:49

Juut schreef:
X__Trees schreef:
Ik kan mss wel begrijpen waarom ze dit doen. Maar wat ik niet begrijp: een dressuurpaard gevoeliger dan een jumpingpaard?
Ik zou niet weten waarom?

Ik denk niet zozeer gevoeliger, maar zoals in het bericht staat; nerveuziteit is bij dressuur slechter voor de prestatie als bij springen...
Of het nu alleen om Silvia is of om het klimaat; ik vindt het wel goed dat het hele team zich afmeld. Eigenlijk hoop ik dat meer landen zich afmelden; mischien wordt er dan ook bewuster een lokatie voor de OS gezocht

Een nerveus springpaard kan op zo een niveau heel veel fouten maken...

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:55