Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rhodos schreef:Ben benieuwd of dit allemaal nog een staartje krijgt.
DresslOver schreef:Ja, maar tegelijkertijd bevordert dat ook niet het teamverband en het echte OS gevoel, en ook dáárover heb ik geroezemoes gehoord. Want ook nu wordt er gezegt dat vooral de paardensporters niet zo blij zijn met het feit dat het paardengedeelte zich in hongkong afspeelt en niet in Singapore zoals de rest van de spelen. Natuurlijk zou ik wel voor mezelf wel weten wat ik zwaarder zou laten tellen. Maar daar geldt weer dat je niet iedereen tevreden kan stellen.
Bovendien had denk ik niemand verwacht dat het zó'n probleem zou worden als het op dit moment is. Daarbij komt nog eens dat niemand had verwacht dat china zo vreselijk moeilijk en chauvinistisch zou doen als dat ze doen en hebben gedaan.
amondi schreef:ik snap niet dat er dan geen indoor piste is gemaakt.....
Er gaan miljarden in om.... moet er toch een 20 x60 bak te realiseren zijn....
manie schreef:Verstandige beslissing van Ikle
Een boycot van de OS op deze voor paarden (en andere atleten) onmogelijk plaats zou ik prima vinden.
Helaas is er waarschijnlijk al zoveel geld in geinvesteerd dat deze beslissing niet terug gedraaid zal worden.
DresslOver schreef:Weet ik, ik houd de nieuwsberichten wel in de gaten. Maar helaas kunnen ze niets doen aan de luchtvochtigheid, absurde temperaturen en slechte luchtkwaliteitEn dát is toch vooral het punt.
Born2BCrazy schreef:Ik vind het een wijs besluit
Aimee heeft niet genoeg gegeten vanavond?![]()
Volgens mij zegt niemand hier dat Athene super was, maar iig beter dan Hong Kong, althans zo lijkt het.
Natuurlijk doen ze wat ze kunnen..(stallen +binnenrijhal met climate control)..
Maar ideaal is het natuurlijk niet. Kan me ook goed voorstellen dat iemand dit risico niet durft te nemen..
Aimee schreef:DresslOver schreef:Weet ik, ik houd de nieuwsberichten wel in de gaten. Maar helaas kunnen ze niets doen aan de luchtvochtigheid, absurde temperaturen en slechte luchtkwaliteitEn dát is toch vooral het punt.
Dat is dus niet waar!
Waar haal je die "kennis" vandaan
Ben je wel eens in Athene geweest? dramatische luchtkwaliteit! Weinig steden met zulke erge smog. Behalve tijdens de Spelen. Ik heb 5 weken in Athene gebivakkeerd tijdens de Spelen en er is geen moment geweest dat er smog was. Een jaar later rond dezelfde tijd was het een drama.
En dan te bedenken dat in China alweer veel meer techniek toegepast kan worden.
Lees ook wat over een binnenhal. Die staat er! Lezen jullie de nieuwsberichten met positief nieuws nooit ofzo? De paarden worden daar langzaam aan stukje bij beetje gewend aan de buitentemperaturen en worden in het begin binnen getraind in een hal met airconditioning.
Aimee schreef:Waar slaat dat nou op? De organisatie van de Spelen compleet afkraken mag wel, maar eens een andere visie daar tegenover leggen mag niet
Ik lees hier oordelen van mensen die geen flauw benul hebben waar ze het over hebben en bovendien denken het beter te weten dan mensen als Eric van Breda.
De vragen over Athene hebben natuurlijk te maken met de smog. Die is erger in Athene dan in Hong Kong! In Athene hebben de paarden het overleeft..........
In Athene was het ook stukken warmer dan in Hong Kong, alleen droge lucht. Ja, de luchtvochtigheid is erg vervelend. De eerste keer dat je naar buiten loopt, heb je het idee alsof je stikt. Alsof je onder water adem moet halen en het lukt niet. Je schrikt er best wel van en het liefst ren je zo snel mogelijk weer naar binnen. Na een paar dagen gewenning loop je echter zonder nadenken weer naar buiten en maak je je vooral druk om geld, want het is zo leuk shoppen in Hong Kong
Ideaal is het nergens. Daarom de vraag over Londen. Qua klimaat stukken beter dan Hong Kong, Athene, Sydney, Atlanta, Barcelona en Seoul. Maar loop eens een dag door de stad en steek 's avonds een wattenstaafje in je neus... zwart, helemaal zwart! Dat gebeurt je in Hong Kong niet