Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mamamika schreef:PFf, het zal je maar gebeuren.
Bij ons in het bos lopen op dagen met heel mooi weer ook echt heel veel mensen met honden.
Ik rem bij voorbaat al af en passeer mensen met honden in stap en heb eigenlijk voor zulke gevallen ook eigenlijk altijd een lange zweep bij me.
Heb er namelijk al 2x gebruik van moeten maken.
Groetjes Natasja
liedje89 schreef:(doorrijden als er een hond met je mee rent is trouwens niet zo heel handig, je kan iets alleen achtervolgen als het vlucht en alleen als je iets aan het opjagen bent is het doel om het te vangen)
Redrumfox schreef:maar als het een hond is die meteen naar mij of naar Pardusz hapt of gromt dan kan hij een knal krijgen.
Pebbles9 schreef:En dan nog als ze hun hond los hebben lopen dan verwacht ik wel dat die hond dermate luisterd dat hij niet gaat rond sjouwen.
Zo niet dan aan de riem, doe ik met mijn hond ook.
liedje89 schreef:Ik vind het jammer dat zoveel honden en paarden eigennaar geen rekening met elkaar houden, vooral met het opvoeden van de hond als je een hond op jonge leeftijd gewoon overal kennis mee laat maken is zoiets te voorkomen. .
Robsi_Vigaro schreef:.
Bekijk het ook even vanuit de honden liefhebbers die het waarschijnlijk ook niet leuk vinden dat er paarden langs komen gedraaft of gegalopeerd. Toon dus gewoon begrip voor elkaars situatie en blijf rustig.
Pebbles9 schreef:Ja dat bedoel ik toch ook??
Luisterd je hond NIET goed, dan loop je met je hond aan de riem en niet los.
keane schreef:Redrumfox schreef:maar als het een hond is die meteen naar mij of naar Pardusz hapt of gromt dan kan hij een knal krijgen.
wel eens eraan gedacht dat er honden zijn die grommen en blaffen omdat ze erg bang zijn en zo "stoer en groot" over willen komen ? Zou niet erg aardig zijn als ze voor hun angst gestraft worden door jou.
Pebbles9 schreef:Ja dat bedoel ik toch ook??
Luisterd je hond NIET goed, dan loop je met je hond aan de riem en niet los.
Amnero schreef:Iedereen wil graag gebruik maken van de stukjes natuur die nederland nog heeft, dus als jij op een paard zit, geeft jou dat niet meer recht dan de beste man/vrouw die zijn hond daar uitlaat.
Amnero schreef:Iedereen wil graag gebruik maken van de stukjes natuur die nederland nog heeft, dus als jij op een paard zit, geeft jou dat niet meer recht dan de beste man/vrouw die zijn hond daar uitlaat.
stef schreef:Pebbles: er was helemaal geen baas in de buurt, wellicht is die hond gewoon ontsnapt of ergens bang van geworden en gevlucht, weet jij veel...
je oordeel via internet geven is zó makkelijk....
keane schreef:Robsi_Vigaro schreef:.
Bekijk het ook even vanuit de honden liefhebbers die het waarschijnlijk ook niet leuk vinden dat er paarden langs komen gedraaft of gegalopeerd. Toon dus gewoon begrip voor elkaars situatie en blijf rustig.
mooi gezegd
ik ben niet specifiek "voor" de hondeneigenaren, zeker niet, ik heb beide gehad dus kan me ook van beide kanten indenken.
Als een hond moet luisteren en dat niet altijd doet moet hij maar aan de riem wordt hier gezegd, hier ben ik het helemaal niet mee eens. Als je als ruiter in zo'n gebied waar honden losmogen gaat rijden weet je dat er een risico is dat er honden loslopen en dat die honden achter je paard aangaan. Je kan ook zeggen dat je pas buiten moet gaan rijden als je je paard voor 100% onder controle hebt. Dat wordt dan weer niet gezegd, heel apart
xx_Horsiex schreef:stef schreef:Pebbles: er was helemaal geen baas in de buurt, wellicht is die hond gewoon ontsnapt of ergens bang van geworden en gevlucht, weet jij veel...
je oordeel via internet geven is zó makkelijk....
Dat zelfde geldt voor jou.
Hoe kan jij nou bepalen of die hond bang was of gewoon agressief? Wij waren er allemaal niet bij.