En in de rijbak moeten snippers van Hippotex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: En in de rijbak moeten snippers van Hippotex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:07

Waarom dan een stal aan huis als je elders wei hebt?
Zijn er dan zoveel mensen die elke dag op en neer lopen?
En schijten doet hij er toch ook Lachen

Misschien heb ik een verkeerd beeld, in betreffende dorp waren ook mensen die er toch een shetlander plaatste...maar deze hadden geen andere wei Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:10

Ik moet zeggen dat het hier in de regio ( woon wel niet in Schouwen, maar een gemeente verderop) echt vrij normaal is om op elke m2 een beest te hebben staan. Een tuin van een paar 100 m2 wordt omgebouwd tot weitje, ook midden in het dorp. Zelf zou ik er niet zo'n probleem mee hebben, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen storend is.
En over de bodembedekking: beetje overdreven, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het echt heel vervelend is als er een bak naast je tuin ligt, die stoft als de ziekte. En dan de paarden er lekker los in. Tegen de tijd dat ik mijn broodje van mijn bord pak, zit er een dik pak zand op. Ook niet echt prettig.
Ik ga het raadsbesluit eens opzoeken, kan me bijna niet voorstellen dat er een bedrijfsnaam wordt genoemd.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:11

@ RK: Als je bij de wei geen (schuil)stal mag plaatsen? Voor ziek/zeer en situaties als vuurwerk op O&N, of in geval van rondsluipende dierenmishandelaars zoals die in sommige regionene voorkomen, zou ik mijn paarden in dergelijke gevallen toch s'nachts het liefst of stal hebben staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:13

Voor ziek of vuurwerk vind ik wat anders. Dat komt hopelijk ook niet veel voor. Dus geeft dan ook weinig overlast lijkt me.
De rest weet je van te voren Lachen Daar kies je voor, of je stalt je paard ergens op Lachen
Alleen echt de mensen aan de rand, die dan een weide in de diepte hebben (hoe leg je dat uit, geen bebouwing achter hun huis) daar zou het wellicht raar voor zijn. Maar die zullen wel vergunning krijgen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-08 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:29

Hopelijk is er iemand zo slim om de wetmatigheid van deze plannen eens te bekijken, want ik geloof niet dat de gemeente werkelijk zo ver kan gaan met het stellen van al haar regels! In ieder geval lijken me enkele algemene beginselen van behoorlijk bestuur geschonden op basis van de dingen die ik hier lees!

Kortom; als iemand de moeite neemt om er eens juridisch wat verder in te duiken, dan denk ik dat de gemeenteraad wel weer even op z`n plek gezet kan worden!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:36

Helaas staat het besluit van B&W niet op de website ( of ik kan het in ieder geval niet vinden ). Ik vraag me wel af in hoeverre dit werkelijk zo besloten is, en welk deel door de pers is aangebracht. Zoals het er hier staat, lijkt het me idd juridisch geen stand houden.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:06

In principe kan ik begrijpen dat ze ivm stankoverlast ed vee uit de bebouwde kom willen houden. Wij zitten met onze paddock en stal ook redelijk dicht bij de achtertuin van de buren. 's Winters is dat geen probleem en zomers gaan ze zo snel mogelijk richting weiland ivm overlast.

Veel mensen hebben er geeneens last van.
Mijn buren hebben deze zomer wel geklaagd over stank (de paarden stonden ivm de slanke lijn vaak 's nachts aan huis) en ik heb er gelijk voor gezorgd dat dit opgelost werd. En zo zal het toch met zoveel mensen zijn? Als de buren er geen last van zeggen te hebben, waarom dan toch een verbod?

edit: ik vind het helemaal belachelijk als een gemeente een bepaald merk bodembedekking voorschrijft. Al zouden ze nu aangeven dat een bepaalde soort snippers zou moeten zijn (ala tapijtsnippers oid), dit klinkt toch een beetje naar belangenverstrengeling als er specifiek een bepaald merk gebruikt moet worden

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:16

nou wij zijn dus een van de gedupeerden. wij wonen in dreischor. ongeveer 50 meter voor het bord wat het einde van de bebouwde kom aangeeft in een vrijstaand huis. zowel wij als de buren hebben dieren, de buren schapen in een wei voor het huis waar ook onze paarden in staan. wij hebben een stal achter het huis in onze vrij grote tuin met boomgaard. daaraan is ook een wei welke aan het akkerland ligt en niemand dus last van heeft. aan de andere kant van onze tuin zijn moestuintjes.

er heeft nog nooit iemand geklaagd over overlast en ze kunnen ook nauwelijks last hebben van onze dieren.

wij en vele buren en mensen van de rijvereniging gaan daarom ook een bezwaar indienen tegen dit verbod want het is echt belachelijk. er valt wat mij betreft geen goed woord over te zeggen. zeker niet als je buiten het dorp woont.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:17

runningkawa schreef:
ik was net aan het googelen op hipotex, kom ik op een site van bokt uit waar staat dat het bedrijf het niet meer levert?
Makkelijk dan Haha!

Dat klopt...
Hypotex is nergens meer leverbaar, dus weet ik ook niet hoe de gemeente het dan wilt gaan regelen.. Verward ????

Het Hypotex materiaal, afval van autostoelen en dergelijke, wordt tegenwoordig allemaal gerecycled, waardoor er niet meer aan te komen is...

Laat ze nu maar eens gaan denken over een andere bodem, gesubsidieerd door de gemeentes of overheid... als ze toch 'nuttig' bezig willen zijn Haha!

Tja, erg jammer dat het niet meer geleverd wordt.., want het imo de fijnste bodem ooit...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:21

Cayenne schreef:
Hippotex bestaat nog wel hoor Haha!
Mijn overbuurvrouw heeft haar bak er 2 maanden geleden mee laten bedekken Ja

Das dan raar..
Wij hebben 2 maanden geleden gebeld met de leverancier, en deze wist te vertellen dat er niet meer aan te komen was..
Misschien heeft je buurvrouw iets soortgelijks...??

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:42

wij zijn ook nu bezig om paardehoudery te worden.Het advies bij ons was ook dat je moest kijken naar snippers met goedgekeurde milieu eisen.Wij hebben zelfs wat betreft stallen en mest opslag te horen gekregen 50 mtr van een woonhuis af.Onze stallen staan in een loods en de mest in een container die iedere 3 wk opgehaald wordt.Iedereen hier op voorneputten(z-H) hebben een mestplaat en stallen naast hun deur liggen , wij zijn dan ook zeer benieuwd wat die mensen dan moeten doen.
De regels worden steeds gekker en het is de willekeur van de gemeente wat wel of niet mag. En dan wonen we ook nog in het buitengebied.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:59

En wanneer verbieden ze de schapen op de dijk Rolleyes

Ik word er gewoon ziek van dat Nederland tegenwoordig. Dat de honden en katten nog niet verboden worden vindt ik echt al verbazingwekkend. GOH wat is Nederland een vrolijk volk!!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:37

Rinske schreef:
Jeetje, gaat de gemeente nu ook al bepalen welk merk snippers er in een bak moeten liggen???
Ze draaien een beetje door daar volgens mij Ziek Ziek .

Dat vind ik inderdaad ook ERG ver gaan!

Dan spreken we over een 'vrij Nederland', waar je nog niet eens je paarden in je EIGEN weide mag zetten (waar je zelf EIGENAAR van bent!).
Echt, het wordt hier te idioot voor woorden.
Lijken wel Amerikaanse praktijken te worden... (en niet alleen in dit opzicht)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:54

IlsjePilsje schreef:
Mijn buren hebben deze zomer wel geklaagd over stank (de paarden stonden ivm de slanke lijn vaak 's nachts aan huis) en ik heb er gelijk voor gezorgd dat dit opgelost werd.

Even uit interesse; hoe zorg je ervoor dat de stank verdwijnt? Laat je de mest vaker ophalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:56

Ik denk wel dat daar het probleem zit.
IlsjePilsje zegt meteen, daar ga ik wat aan doen.
Andere zeggen, een paard stinkt niet, zeik buren...
Ik vind een paard ook niet stinken, maar kan me voorstellen dat een niet paardenliefhebber daar toch wat anders tegenover staat Lachen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:31

Ja als mensen gaan klagen moet je ze tegemoet komen. Ten eerste is het natuurlijk wel zo fatsoenlijk om je stront netjes weg te laten halen, en ten tweede trek je uiteindeluijk toch aan het kortste eind.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:41

Hippotex manegebodems zijn trouwens niet meer leverbaar. Een vergelijkbaar product zijn de polyvlok vlokken van Zorgdrager. Zal maar een eis zijn zo`n bodem?? raar als iets niet te leveren is dat zo`n gemeente juist die bodembedekker wil hebben. Oftuwel gewoon opdoeken dus met je beestjes. Discriminatie ten top.;

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:51

Gaat dat alleen over dat 'eiland' of gelt dat voor heel Nederland?
Jeetje, het wordt nog moeilijk om een eigen paard te houden, de gemeente gaat nu ookal beslissen wat er in de bak moet komen daar.
Ik vind dit echt onnozel, die burgers zouden moeten protesteren Sigaar

Edit: Trouwens, en hoe moet dat dan met het 'Sliding zand' wordt dat ook nog verboden?
Dus dan zou het betekenen dat je snippers in je bak MOET hebben..
Dan kunnen ze evengoed het houden van huisdieren verbieden..

Ik wordt hier echt treurig/chagerijnig etc.. van Hamer

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:11

oke..
als gemeentes zo beginnen kunnen we nog wel even door gaan.

auto's niet meer in de stad of bebouwde kom, zeer schadelijk voor het milieu en ze stinken.
geen honden en katten meer, de poep is een ergernis van vele mensen.
geen vliegtuigen, die geven lawaai --> dat is zeer irritant
dit geld natuurlijk ook voor treinen.

Citaat:
Dan spreken we over een 'vrij Nederland', waar je nog niet eens je paarden in je EIGEN weide mag zetten (waar je zelf EIGENAAR van bent!).
Echt, het wordt hier te idioot voor woorden.
Lijken wel Amerikaanse praktijken te worden... (en niet alleen in dit opzicht)

tja, nederland is al lang niet zo vrij meer, er zijn zoveel regeltjes waar je je aan moet houden.
en voor die regeltjes zijn er zelfs weer regeltjes..

oo zoo trots op nederland ......

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:58

Gulpje schreef:
IlsjePilsje schreef:
Mijn buren hebben deze zomer wel geklaagd over stank (de paarden stonden ivm de slanke lijn vaak 's nachts aan huis) en ik heb er gelijk voor gezorgd dat dit opgelost werd.

Even uit interesse; hoe zorg je ervoor dat de stank verdwijnt? Laat je de mest vaker ophalen?

We hebben de mestbult sneller weg laten halen (hebben hem ook verplaatst) en de paarden zijn 's avonds toch meer het land op gegaan. En als ze 's avonds toch op stal stonden, gelijk de volgende ochtend de drollen uit de paddock halen en de staldeur potdicht.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:41

heb niet alles terug gelezen, maar Nederland wordt steeds meer een verkapte dictactuur, alles is aan regels gebonden. Ze gaan bijna alles bepalen. Waar is de vrijheid gebleven. Vind het persoonlijk de laatste jaren extreem ver gaan met alle regels.

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:41

Wat voor een malloot dit nou weer bedacht heeft Gestoord
Wij hebben ons paard gewoon bij huis, terwijl we bijna midden in Groenlo wonen, dit kan omdat we een vrij groot stuk weiland achter ons huis hebben. Er heeft nog nooit iemand uit de buurt over stank geklaagd, ze vinden het juist leuk dat er een paard loopt Knipoog

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:53

of je woont in een dorp of niet hoor! hoe vaak ik in de dorpen waar ik heb gewoond ben "vergast"door koeienmest, varkenshouderijenen/of weet ik veel wat....dat heet CHARME...daarom vindikhet zoleukin een dorp...gevoel buiten te zijn Clown
het moet niet gekker worden,zebemoeien zich werkelijk waar met de grootste mogelijke onzin,laat ze zich liever drukmaken over rijden dikke veestapels,uitlaadgassen op de snelwegen, energie(mis)gebruik,etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:07

Ik geloof dat de opmerking over hippotex en rubberen matten sarcatisch is bedoeld Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:32

lijkt me iig heeeeel erg vreemd dat men chemisch afval als bodem bedekker eist..