Verbod op dieren in gemeente Schouwen-Duiveland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Verbod op dieren in gemeente Schouwen-Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:15

schaapjuh schreef:
De stal waar ik eerst stond ligt in de uiterwaarden met 14 hectare eigen land er omheen en lag buiten de bebouwde kom. Tijdje geleden hebben ze dat bord verplaatst zodat het nu ín de bebouwde kom ligt Clown zodat de snelheid op de weg aangepast kon worden van 80 naar 50 ofzo.
Gelukkig geldt die regel (nog) niet hier Schijnheilig anders konden ze opdoeken want tis geen echt bedrijf, maar hebben 12 pensionpaarden waar niemand last van heeft. Erg kromme regel!

Als je 12 pensionpaarden hebt dan ben je volgens de wet en de belastingdienst echt wel een bedrijf. Haha!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:25

Ja maar dat weet de belastingsdienst niet Tong uitsteken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:27

schaapjuh schreef:
Ja maar dat weet de belastingsdienst niet Tong uitsteken

ROFL

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:08

Ik vind dit een rare idee, ik kom wel eens in een dorp op Schouwen-Duiveland en daar zouden heel veel paarden daar weg moeten als deze regel gaat gelden. Dat moet je paard weg omdat je buren er wel eens last van zouden kunnen hebben, terwijl die buren soms zelf ook paarden hebben.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:18

moeten we dan onze paarden wegdoen of geld ervoor betalen om ze thuis te houden? Verward Ik begrijp het niet helemaal..

Wij hebben nog nooit klachten gehad van de buren, die vinden het alleen maar leuk en komen met kleinkinderen etc. regelmatig de paarden aaien Tong uitsteken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:28

wauw het krijgt hier in nederland een steeds bizardere wending.... Misselijk een beetje de omgekeerde wereld he!!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:17

Moeten die mensen nou hun paarden weg doen of ergens anders neerzetten?
nou daar sta je dan met je huis die je mede gekocht hebt zodat je, je paarden achter het huis kan houden mag het niet meer ook lekker zeg.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:20

het moet zeeland wel weer niet zijn.... (A) ... wat voor *** achterlijke regel is dat wel weer niet...
en wat het helpt.. niets... anders komen er wel een paar gasten met hun mini-bike of scooter of wat dan ook om de hoek gescheurt...

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:30

Pellie schreef:
wauw het krijgt hier in nederland een steeds bizardere wending.... Misselijk een beetje de omgekeerde wereld he!!

Idd!De touwtjes worden steeds strakker aangetrokken! Boos! Verdrietig
Klachten per stuk zijn toch altijd goed te behandelen door de gemeente?
Waarom het voor iedereen belemmeren in het houden van dieren bij huis?Zolang er geen direkte of gegronde redenen zijn van overlast,dan is er imo ook geen overlast.Deze regels geven ons meer overlast om alles opnieuw te moeten gaan regelen! Boos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:49

Miss_Malfoy schreef:
@ Nannes, in zierikzee is ook een kinderboerderij, dacht dat die niet in de bebouwde kom licht, maar het zou best wel banketstaaf zijn als zo'n kinderboerderij nu weg moest.

Die kinderboerderij ligt wel degelijk in de bebouwde kom. Sterker nog als de waterwijk af is, is dit kinderboerderij'tje omringt door woningen. Maar deze kinderboerderij hoort bij Brugzicht (opvang voor Down mensen) dus zal wel ontheffing krijgen.

Maar een paard is een huisdier en die mag je gewoon houden. Ik vind dit echt bizar. Er zijn heel veel mensen op Schouwen die aan huis een paar paarden hebben. Zeker in de kleinere dorpjes ligt er veel grond achter de woning, daar staan de paarden.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:57

In de gemeente Veere (walcheren) mogen er al best lang geen paarden gehouden worden in de bebouwde kom. Alleen als nog van altijd zo is (cultuur erfgoed ofzo?!) is het toegestaan.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:37

Waar gaat het naar toe met Nederland... de tolerantie en verdraagzaamheid zijn weer ver te zoeken.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:38

Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Schouwen-Duiveland zonder zijn velen dieren is geen echt Schouwen-Duiveland meer. Teminste zo zie ik de zaak, er zijn tich mensen op het eiland die dieren bezitten dat de een of ander wel eens last heeft kan ik mij wel voorstellen maar om gelijk alles te verbieden? Een beetje doorgedraaid Nederland, niet?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:37

Idd, kinderboerderij ligt echt midden in PoortAmbacht, de wijk hier. God, heb dat ding jáááren geleden nog helpen opzetten, en heeft mijn zus de naam verzonnen.
Voor heel veel Zierikzeeënaars houdt dit in dat zij hun paarden weg moeten doen, buiten de bebouwde kom, overigens ook voor inderdaad heel veel dorpsbewoners hier..

Overigens, Joyce, leuk om je ook op bokt te zien Haha! was totaal verrast.

het houdt ook in dat kennissen van ons niet op hun enorme wei een pony kunnen gaan houden, en dat een westernruiter hier in de buurt, die net alles opgeknapt heeft, ook alles weg zou moeten doen.. de gemeente SD op zijn allersmalst...Helaas kan je hier als burger er niks tegen in brengen, aangezien ze hier toch doen wat ze van de gemeente willen. Volgens mij de eerste dictatoriale gemeente in Nederland

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 06:48

hoorde gisteren van een klant dat hier in hulst (zeeuwsvlaanderen) je in de bebouwde kom ook geen paarden mag houden
nu is dat een druk bebouwd dorp waar aan de grens zitten een hoop huizen met wat meer grond

hier mag het gelukkig nog wel
(wij hebben paarden achter dan 2 huizen niet dan weer wel dan weer 2 huizen niet en dan weer wel)

Paula147

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 07:46

Ja hoor!
En dan worden de mensen die hun paard straks niet af willen staan zeker nog als criminelen behandelt ook!
Ik ben blij dat ik hier in NZ zit. Haha!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:13

tjonge jonge wat zijn het toch weer een zeikers die van de gemeente SD!! Boos! Ze zijn overal zo moeilijk in dat ondervinden wij nu ook wel met ons stukje grond in bruinisse Boos! en dan zo n regel erbij? wat volgt hierna? Dan kun je net zo goed meteen alles verbieden waar geluid uit komt Boos!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:25

Dit gaat ons dus aan, wij wonen in deze gemeente en binnen de bebouwde kom met 2 pony's, 1 paard en 2 geiten, helemaal fout dus.............
Vorig jaar hebben wij onze stal gebouwd met vergunning en al, nagemeten , gefotografeerd door diezelfde gemeente een stempel erop en in orde, zullen ze nu gaan mierenneuken over dingen waar we niet aan zouden kunnen voldoen, nog ff.
Deze actie zal nog een flink staartje krijgen, als ze niet gaan gedogen, dat er wat aan sommige (illegale) bouwsels etc gedaan moet worden is logisch, maar bekijk het per geval, vraag in de omgeving of er last is, kijk ter plaatse!
De periode van evt geur en stof overlast is in de zomer, en zomers staan er geen paarden in tuinen, dan staan ze van april tot november lekker op de wei, straks mag dat ook niet meer, hinder voor automobilisten of verzin maar es wat...
We wachten het maar af en met een aantal verenigingen hier op het eiland in beraad, dan sta je sterker.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:42

ik denk dat de mensen die er wonen en last hebben van de dieren maar in de stad moeten gaan wonen, ik ben naar drente verhuisd om dieren in de tuin te kunnen hebben, wat moet je anders met zoveel grond? onze buurman loopt ook te zeuren over de stal die wij illen gaan bouwen maar het mag volgens de regels dus doen we het ook. als hij er last van heeft gaat hij maar ergens anders wonen!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:31

suuzepuus schreef:
ik denk dat de mensen die er wonen en last hebben van de dieren maar in de stad moeten gaan wonen, ik ben naar drente verhuisd om dieren in de tuin te kunnen hebben, wat moet je anders met zoveel grond? onze buurman loopt ook te zeuren over de stal die wij illen gaan bouwen maar het mag volgens de regels dus doen we het ook. als hij er last van heeft gaat hij maar ergens anders wonen!

Wij mochten vorig jaar ook gewoon bouwen, maar het beleid willen ze veranderen, dat kan in iedere gemeente ineens gebeuren, zit je met hetzelfde probleem als wij hier, deze verordening is gecopieeerd van een andere gemeente, nemen ze klakkeloos over en verweer je dan maar weer es......
Het is van de zotte, uitzonderingen daar gelaten,dat je je grond niet naar eigen inzicht mag gebruiken, zeker als je overeenstemming met je omringende buren hebt!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:33

mammaslamma schreef:
Dit gaat ons dus aan, wij wonen in deze gemeente en binnen de bebouwde kom met 2 pony's, 1 paard en 2 geiten, helemaal fout dus.............
Vorig jaar hebben wij onze stal gebouwd met vergunning en al, nagemeten , gefotografeerd door diezelfde gemeente een stempel erop en in orde, zullen ze nu gaan mierenneuken over dingen waar we niet aan zouden kunnen voldoen, nog ff.
Deze actie zal nog een flink staartje krijgen, als ze niet gaan gedogen, dat er wat aan sommige (illegale) bouwsels etc gedaan moet worden is logisch, maar bekijk het per geval, vraag in de omgeving of er last is, kijk ter plaatse!
De periode van evt geur en stof overlast is in de zomer, en zomers staan er geen paarden in tuinen, dan staan ze van april tot november lekker op de wei, straks mag dat ook niet meer, hinder voor automobilisten of verzin maar es wat...
We wachten het maar af en met een aantal verenigingen hier op het eiland in beraad, dan sta je sterker.

De gemeente verwacht iig haast geen bezwaren. dus flink schrijven lijkt me. wij zijn al bezig aan ons bezwaarschrift. het is toch belachelijk.

en zoals jullie wonen. daar heeft toch niemand last van? maar het is wel binnen de bebouwde kom.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:34

nou als dat hier gaat gebeuren heb ik een probleem, mn buurman stemt er niet mee in en ik zit zo'n 75 m buiten de bebouwde kom...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:57

Sammie schreef:
Miss_Malfoy schreef:
@ Nannes, in zierikzee is ook een kinderboerderij, dacht dat die niet in de bebouwde kom licht, maar het zou best wel banketstaaf zijn als zo'n kinderboerderij nu weg moest.

Die kinderboerderij ligt wel degelijk in de bebouwde kom. Sterker nog als de waterwijk af is, is dit kinderboerderij'tje omringt door woningen. Maar deze kinderboerderij hoort bij Brugzicht (opvang voor Down mensen) dus zal wel ontheffing krijgen.

Inderdaad, dat hoop ik wel. Mijn moeder geeft daar op brugzicht ook wel eens cursussen enzo aan mensen met een verstandelijke handicap. Het zou zonde zijn als het weg moet, ze doen het juist zo leuk daar.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:30

De gemeente verwacht iig haast geen bezwaren. dus flink schrijven lijkt me. wij zijn al bezig aan ons bezwaarschrift. het is toch belachelijk.

en zoals jullie wonen. daar heeft toch niemand last van? maar het is wel binnen de bebouwde kom.[/quote]

Hee Sash, hoe weet je dat de gemeente rekent op weinig tegengas,dan schatten ze het toch een beetje te licht in, gaat wel om wat ons na aan het hart ligt.
Als je ziet waar je aan moet voldoen om ontheffing te krijgen, staat al bijna vast dat dat bij heel weinig mensen in orde komt, er tegenin gaan dan maar.....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:53

Sammie schreef:

Maar is het dan niuet hypocriet dat de gehandicapten WEL een ontzegging krijgen (ala direct)? Begrijp me niet verkeerd, werk zelf in de sector, maar gelijke monniken....