Vrouw, jongen en paard overlijden na botsing op de snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Harinaatje

Re: Vrouw, jongen en paard overlijden na botsing op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:05

Vreselijk!
Maar de snelwegen in Nieuw zeeland zijn heeel anders als hier, heb daar gewerkt maar tis ook normaal dat ze renpaarden gewoon langs de snelweg trainen, zit een berm van 3 meter.
Maar het is ook lang niet zo druk als hier! maar wij vonden het nogal gevaarlijk!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:06

Wat erg zeg, zo kom je echt vreselijk aan je einde Scheve mond

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:07

wat erg zeg Huilen

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:18

vreselijk zeg Huilen

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:20

Goed begin van 2008
Echt een rot verhaal Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:41

Je bent ook niet goed bij je hoofd als je naast de snelweg gaat rijden, het blijven dieren en dieren zijn onberekenbaar. Hierdoor heeft het nou een ander het leven moeten kosten.. Sneu voor alle slachtoffers, zelfs voor het jochie..

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:48

Jeetje, wat een heftig verhaal. Maar ik snap ook niet dat je uberhaupt naast een snel weg gaat rijden, druk of niet druk. En op die leeftijd al helemaal niet! Niet dat een volwassenen meer had gekunt waarschijnlijk maar mijn kinderen zouden het nooit mogen. Paarden zijn en blijven onberekenbaar of ze nu altijd braaf zijn of niet. Altijd uitkijken! Geen gevaar opzoeken. Maarja het is al gebeurt en het is echt balen dat het drie levens heeft gekost.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:50

Nu is het een snelweg een andere keer is het een boerenland weggetje ergens achteraf. Clown
Heel triest, een noodlottig ongeval waar niemand iets aan kan doen. Inderdaad dieren blijven onberekenbaar, moeten we dan allemaal maar niet meer paard gaan rijden? Lijkt me niet Lachen

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:56

nee maar je moet wel voorzichtig zijn en geen gevaren opzoeken. Ik ga niet voor mijn lol naast een snelweg rijden jij??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:58

Je rijd hier in Nl zo en zo vaak langs drukke wegen omdat dat de eniste weg vaak is naar het bos of wat dan ook. Een ongeluk kan altijd gebeuren, een paard kan altijd op hol slaan toch.
Ik vind niet dat die jongen enige schuld heeft, niemand niet in dit hele verhaal. Het is ontzettend gewoon ontzettend triest!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:01

Ik vind dit heel erg naar om te horen!
Wat ik alleen niet snap is: Wat is er nou met de jongen gebeurd? Is hij eraf gevallen? Ik las in een post van iemand dat hij dood was?
En ook: Is het paard ter plekke afgemaakt door de verwondingen (zal natuurlijk wel, alleen ik vind dit ook niet duidelijk) Of is het paard afgemaakt omdat het doden heeft veroorzaakt?
Sorry als dit een beetje blonde vragen zijn, maar ik begrijp het niet helemaal Bloos

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:06

timokyana schreef:
Je rijd hier in Nl zo en zo vaak langs drukke wegen omdat dat de eniste weg vaak is naar het bos of wat dan ook. Een ongeluk kan altijd gebeuren, een paard kan altijd op hol slaan toch.
Ik vind niet dat die jongen enige schuld heeft, niemand niet in dit hele verhaal. Het is ontzettend gewoon ontzettend triest!

Mij hoor je ook niet zeggen dat hij de schuld heeft of iemand anders. Maar wel dat je gek bent als je daar rijd vooral als 10 jarige jongen. Beetje vreemd. Maar ik ben met je eens het is bijna overal druk tegenwoordig en ook op een landweggetje rijden ze als gekken. Maar dan nog vind ik het raar dat zo'n jongen daar rijd.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:07

Jammer dat de info van het nieuws bericht eigenlijk zo beknopt is Lachen
Ik hoop alleen idd wat urielle zegt, dat de baby hopelijk niet zonder moeder door het leven hoeft te gaan.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:07

Wat verschrikkelijk Boos!.
Sterkte aan de nabestaanden en slachtoffers.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:12

Jezus dat is nog eens een begin van 2008!
Wat erg voor de ouders van het jochie, voor de inzittenden in de auto, maar het ergst misschien nog wel voor de jongen op het paard! Die zag het allemaal aankomen, zag zijn paard onder zich een klap opvangen en heeft daarna ook verschrikkelijk veel pijn gehad.
Echt heel erg.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:33

het is er maar oowk wel een beetje zijn eigen schuld wie gaat er da oow met een jong paard langs de snelweg rije ???

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:39

netjuh6 schreef:
het is er maar oowk wel een beetje zijn eigen schuld wie gaat er da oow met een jong paard langs de snelweg rije ???

Kan je misschien je schrijfstijl een beetje verzorgen? Dat zou handiger lezen.

Ik rij soms ook op een pad langs de autosnelweg omdat dat de enigste weg is om in een bos te komen. Een kind van 13 vind ik wel jong om alleen op pad te sturen maar ik ken de situatie van het ongeval niet dus ik ga er ook niet over oordelen.

In ieder geval sterkte aan de nabestaande!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:11

arnjojo schreef:
nee maar je moet wel voorzichtig zijn en geen gevaren opzoeken. Ik ga niet voor mijn lol naast een snelweg rijden jij??

Ik reed ook vaak langs de A28, je had dan een mooi pad van meer dan 2 km. Tussen het pad en de snelweg lag wel een sloot van een doorsnede van 3M plus de railing van de snelweg. Wij reden daar altijd langs in rengalop, puur omdat je ergens anders op korte afstand geen galop pad hebt. Dus ja, dat was voor de lol.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:49

Idem, naast de afslag Ijmuiden A9 heb je een soort van pad dat uiteindelijk langs de snelweg uitkomt, kun je erg leuk galopperen en heb dat ook zeker gedaan.
Het is gewoon een bizar en triest ongeluk. En ja, als er elk nieuwsbericht van de hele wereld waar het woord paard in voorkomt geplaatst wordt, dan lijkt het wel of er heel veel gebeurt. Maar het zal vast niet meer of minder zijn dan vroeger...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:05

Sneu dat dit is gebeurd. Het is vreselijk
Sterkte aan nabestaanden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:01

Erg sneu zeg. Is het paard ter plekke door de politie afgemaakt? Jeetje, dan moet het er wel heel erg aan toe zijn gegaan dat ze niet konden wachten op een dierenarts... arm dier, arme mensen.

Nonskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:37

Echt vreselijk Huilen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:49

vreselijk zeg. Maar ook in nederland heb je stukken waar je wel langs de snelweg moet om bijvoorbeeld naar het bos te gaan. Er zit wel een brede berm en sloot tussen en nog een vangrail maar als een paard wil of in blinde paniek is kan hij ook die kant op. en drukke wegen zijn net zo erg hier, zijn er erg veel dus we moeten wel. Maar erg vervelend voor alle betrokkene

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:36

He bah, wat een vreselijk ongeluk. Zou het paard van iets geschrokken zijn ofzo?

Tommy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:59

Redrumfox schreef:
Je bent ook niet goed bij je hoofd als je naast de snelweg gaat rijden, het blijven dieren en dieren zijn onberekenbaar. Hierdoor heeft het nou een ander het leven moeten kosten.. Sneu voor alle slachtoffers, zelfs voor het jochie..

Ik schat dat over zo'n 80 tot 90 % van de (snel) wegen van Nieuw Zeeland ongeveer 1 auto per uur rijdt! De meeste gewone wegen hier in Nederland, waar bijna iedereen die buiten rijdt met zijn paard wel eens langs rijdt, zijn vele malen gevaarlijker dan de wegen in Nieuw Zeeland. Als er hier wat gebeurd, hoor je ook niet dat die gene niet langs de weg had moeten rijden. Je kan de snelwegen daar absoluut niet vergelijken met de snelwegen hier (ik ben er 2 keer geweest, dus verzin dit niet Haha! )!
Het is gewoon vreselijk dat zoiets gebeurd!

Melanie