Automobilisten vangen bloedend paard in Zoetermeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: Automobilisten vangen bloedend paard in Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:01

Janna: veel beterschap voor jou en je verzorgpaard! Wel lief van die ruiter dat ze wel in stap is gegaan en mee heeft helpen zoeken Ja

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:04

@sammie, dat je pony niet geschrokken is van die motor, maar gelukkig allemaal goed afgelopen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:06

MISTRAL94 schreef:
kally schreef:
De fatsoensnormen zijn inderdaad vaak ver te zoeken, sommige hebben geen idee wat ze met dit soort aanrichten. Hopelijk is het paard er niet al te erg aan toe. Of het was ook een ongelukje......

Je weet helemaal niet wat er gebeurd is Verward Zoals eerder omschreven is misschien was dat een paard wat op hol geslagen is, dan is het onmacht. Hoe snel men hun oordeel klaar heeft....

Hoop voor het paard dat de verwondingen meevallen.

Zoals ik zelf al erbij zette: was het misschien een ongelukje!!!! En de meeste zijn er niet bij geweest, dus het blijft altijd gissen totdat iemand zich meld die erbij was zoals later in de post.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:11

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Het had allemaal heel wat erger kunnen zijn.
Hij stond er wel zieligjes bij vanmiddag met zijn stijve spieren Ach gut
Ik heb me toch de hele nacht af liggen vragen, hoe hij in vredesenaam op de Afrikaweg is terecht gekomen Verward Hij moet de hele wijk zijn doorgegaan Scheve mond

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:19

ik vind het heel erg. gelukkig is hij niet onder de auto gekomen ofso.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:39

Nou gelukkig dat het toch nog relatief goed is afgelopen en beterschap met je paardje.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:29

oensan schreef:
Over het algemeen is het wel zo dat ruiters geen rekening met elkaar houden door je galopperend voorbij te komen, ik irriteer me er kapot aan!

Ach soms werkt het ook andersom. Mijn man rijdt aangespannen en houdt enorm veel rekening met andere ruiterpadgebruikers. Teveel soms Knipoog
Paar maanden geleden kwam hij terug van een rit en in het pad zit een haakse bocht met hoge struiken waardoor je niet ziet wat eraan komt. Aangezien het pad vlak langs een manege ligt kun je dus verwachten dat er tegenliggers aankomen (ook vaak niet al te zachtjes). Dus manlief roept keurig zoals ik hem geleerd heb dat er een aanspanning de bocht om komt (in stap) waarop hij vervolgens een scheldkanonade over zich heen krijgt van heb ik u daar aan de andere kant van de bocht. Daar liep een "amazone" met en "jong" paard te wandelen en verweet mijn man dattie niet had moeten roepen want daar schrok haar paard van.... dus manlief: prima rij ik voortaan toch in galop over je heen zonder te roepen, wat je wilt.

Pfffffffff je doet het ook nooit goed soms.

Ben iig blij dat dit paard er redelijk ongeschonden vanaf is gekomen en hoop dattie snel weer hersteld van zn spierbevangenheid.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:30

Kimmes schreef:
Ik heb me toch de hele nacht af liggen vragen, hoe hij in vredesenaam op de Afrikaweg is terecht gekomen Verward Hij moet de hele wijk zijn doorgegaan Scheve mond

Dat vroegen andy en ik ons ook meteen af net, afrikaweg is toch niet echt om de hoek.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:52

Trok het paard zich los op het fietspad in de Balij dat helemaal aan de linkerkant ligt als je vanuit Zoetermeer kijkt? Dan is het best een eind naar de Afrikaweg! Dat niemand anders hem heeft kunnen vangen!

Ik heb een keer op de Haagweg in Monster een paard tegengehouden. Dat had zijn berijder er op het strand af gegooid en was blijkbaar op weg naar huis. Was ook een 80km-weg waar over het algemeen niet zuinig wordt gereden. Paard had gelukkig niets. Ik heb het toen maar meegenomen naar stal en de politie gebeld. Even later kwam zijn rechtmatige eigenaar hem gelukkig halen. Toch altijd rare gebeurtenissen, als je een paard los rond ziet rennen.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:10

mel_shet schreef:
Gister moesten wij idd omrijden omdat de afrikaweg afgesloten was.
Dit is wel heel erg zeg, ik dacht dat er een of ander ongeluk was gebeurd Boos!

IK reed hier langs, zag het paard nog! Maar leek vanaf de weg in orde, had een deken om gekregen en politie agent kalmeerde het paard.

Overigens was er ook een botsing verorzaakt door het paard maar dat staat niet in het artikel.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:35

Om dit soort ongelukken te voorkomen hebben we een paar vaste regels op stal.
Ten eerste, ga nooit alleen met een niet verkeersmak paard wandelen of rijden, neem een ervaren paard met begeleider mee.
Het onervaren paard zal dan niet wegrennen.
Ten tweede, zorg voor een lang halstertouw met een knoop aan het eind. Dit touwtje kan niet uit je handen getrokken worden.

En het is mij ook wel eens overkomen met drie jaarlingen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TOEW74KR.jpg

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:42

Bedankt iedereen voor het medeleven.
Dat van het ongeluk wist ik niet, hoop dat daar ook niemand bij gewond is geraakt Nagelbijten / Gniffelen
Hij heeft zich ongeveer bij het fietspad dat van Pijnacker door de balij loopt losgetrokken dus aan de Pijnackerse kant.
Het is echt een heel stuk, had niet verwacht dat hij zover was doorgelopen want ij heeft bijna geen conditie meer na een maand stilstaan (alleen wandelen) ivm die andere wond.

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:21

erg zeg! hoop dat het paard er nog goed vanaf is gekomen zonder al te erge verwondingen.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:23

Het gaat echt super de laatste tijd met Paarden en wegen in Zoetermeer..

Gelukkig is deze er goed vanaf gekomen!

Ps. Verzorgster, Sterkte!

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:06

Zo!
'Andere weggebruikers altijd passeren in stap ' ... zo heb ik t vroeger geleerd, blijkbaar trekken sommige zich daar niks meer van aan..

Zou wel schrikken zijn voor die mensen daar ! Scheve mond

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:36

waar ik me ook zo aan erger is dat sommige maloten kei hard langs e met de auto \moter rije ,, die mensen kan k wel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:42

Main schreef:
Zo!
'Andere weggebruikers altijd passeren in stap ' ... zo heb ik t vroeger geleerd, blijkbaar trekken sommige zich daar niks meer van aan..

Daar wordt tegenwoordig niet of nauwelijks meer aandacht aan besteed kan ik je vertellen. Zowel toen ik mijn B rijbewijs gehaald heb 8 jaar geleden als mijn E rijbewijs 3 jaar geleden is er met geen woord over gesproken en het waren verschillende rijscholen Knipoog Dus dan denk ik waar ligt de fout? Bij de automobilist die niet weet wat een paard kan doen? Of bij het CBR die de rijscholen het kunnen verplichten om mee te nemen in de lessen?!

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:53

MISTRAL94 schreef:
Main schreef:
Zo!

Daar wordt tegenwoordig niet of nauwelijks meer aandacht aan besteed kan ik je vertellen. Zowel toen ik mijn B rijbewijs gehaald heb 8 jaar geleden als mijn E rijbewijs 3 jaar geleden is er met geen woord over gesproken en het waren verschillende rijscholen Knipoog Dus dan denk ik waar ligt de fout? Bij de automobilist die niet weet wat een paard kan doen? Of bij het CBR die de rijscholen het kunnen verplichten om mee te nemen in de lessen?!

ze hoeven bij je rijbewijs ook niet te zeggen dat je als je op je paard zit iedereen in stap moet passeren he! Knipoog
bij mijn rijbewijs (1 jaar geleden) hebben ze er tijdens de theorie echtwel aandacht aan besteedt! dat je niet mag toeteren, stapvoets moet passeren, niet onnodig gas moet geven

gelukkig is het goed afgelopen hier!!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:54

maar als we het dan over het rijbewijs halen hebben, zou ik dan maar zeggen dat veel instructeur zelf niet weten hoe ze er mee om zouden moeten gaan. Mijn moeder heeft autorijles gegeven en op een dag kwam een collega op haar af dat hij dat nooit had gedacht dat je met een paard in een trailer zo anders zou rijden als met een aanhangwagen met dood gewicht. Iemand die zijn B achter E had gehaald wou ook nog een les met zijn trailer rijden en had zijn paard ook ingeladen. Hiermee wil ik zeggen dat zij het zelf meestal ook niet weten.
En verder er zijn goede weggebruikers die rekening met andere houden maar er zijn ook malloten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:04

Dan heeft die actie van de KNHS ook niets opgelevert Knipoog

Ingrid: Wat ik ermee probeer te zeggen en dat ging niet over hoe ruiters elkaar passeren, is dat ze er veel te weinig mee doen in het verkeer waardoor er dus ook onodig ongelukken gebeuren!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 07:57

Vippie schreef:
oensan schreef:
Over het algemeen is het wel zo dat ruiters geen rekening met elkaar houden door je galopperend voorbij te komen, ik irriteer me er kapot aan!

Ach soms werkt het ook andersom. Mijn man rijdt aangespannen en houdt enorm veel rekening met andere ruiterpadgebruikers. Teveel soms Knipoog
Paar maanden geleden kwam hij terug van een rit en in het pad zit een haakse bocht met hoge struiken waardoor je niet ziet wat eraan komt. Aangezien het pad vlak langs een manege ligt kun je dus verwachten dat er tegenliggers aankomen (ook vaak niet al te zachtjes). Dus manlief roept keurig zoals ik hem geleerd heb dat er een aanspanning de bocht om komt (in stap) waarop hij vervolgens een scheldkanonade over zich heen krijgt van heb ik u daar aan de andere kant van de bocht. Daar liep een "amazone" met en "jong" paard te wandelen en verweet mijn man dattie niet had moeten roepen want daar schrok haar paard van.... dus manlief: prima rij ik voortaan toch in galop over je heen zonder te roepen, wat je wilt.

Pfffffffff je doet het ook nooit goed soms.

Ben iig blij dat dit paard er redelijk ongeschonden vanaf is gekomen en hoop dattie snel weer hersteld van zn spierbevangenheid.

Werkelijk belachelijke reactie Knipoog ! Als dat niet netjes en duidelijk is dan weet ik het ook niet meer Clown

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:08

sammie18 schreef:
maar als we het dan over het rijbewijs halen hebben, zou ik dan maar zeggen dat veel instructeur zelf niet weten hoe ze er mee om zouden moeten gaan. Mijn moeder heeft autorijles gegeven en op een dag kwam een collega op haar af dat hij dat nooit had gedacht dat je met een paard in een trailer zo anders zou rijden als met een aanhangwagen met dood gewicht. Iemand die zijn B achter E had gehaald wou ook nog een les met zijn trailer rijden en had zijn paard ook ingeladen. Hiermee wil ik zeggen dat zij het zelf meestal ook niet weten.
En verder er zijn goede weggebruikers die rekening met andere houden maar er zijn ook malloten

Dat lijkt me lastig rijden... Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:38

vikki schreef:
corinatoet schreef:
zo dan het zal je maar gebeuren, ik was een tijd terug ook met mijn jonge paard aan het wandelen toen één of andere idioot het nodig vond om in rengalop voorbij te komen stormen, elkaar stapvoets passeren is er niet meer bij

maar mijn vriend en ik hadden onze handen er vol aan ,om hem bij ons te houden

ik hoop dat het paard er geen ernstige verwondingen van over heeft gehouden

Dat paard zou natuurlijk zomaar op hol kunnen zijn geslagen he... de berijd(st)er hoeft niet per definitie een idioot te zijn. Net zoals jullie jullie handen vol hadden aan jullie paard, kan er bij het andere paard+berijd(st)er ook wel iets gebeurd zijn van buitenaf...

On topic; ik hoop dat dit paard er geen blijvende schade aan over zal houden.

zou zeker ook kunnen maar ik maak het buiten vaker mee, het ruiterbewijs zou verplicht moeten worden in heel nederland dan weten ze wat te doen als je een ander paard passeert , of het interesseerd ze geen fluit dat kan ook ,

tuurlijk het andere paard kan ook op hol zijn geweest en kan je er weinig aan doen,

Elke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:50

Zielig voor dat paard... maar wel goed dat mensen hem probeerde te vangen. En niet zomaar lieten lopen.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:09

Janna_ schreef:
Dit is mijn verzorgpaard en ik ben de verzorgster.
Het gaat wel goed met hem maar hij is wel spierbevangen omdat hij al een maand stilstond voor een andere wond op zijn schouder.
Ik liep over het fietspad met daarnaast bosjes en een paar meter daarnaast een ruiterpad, er kwam een paard aan galopperen met ruiter en die ruiter zag mij niet, mijn verzorgpaard begon nogal raar te doen en toen zag de ruiter me wel dus die is gelijk gestopt, maar toen was het al te laat en lag ik al op de grond (ik werd zegmaar erachteraan gesleurd maar kon nietmeer vasthouden) daarna heeft ze me gelijk geholpen met zoeken (ik kendde haar) dus het is niet haar schuld, hij was nog een beetje opgefokt van het vuurwerk etc.
Maar gelukkig is alles goed gegaan, en hebben heel veel behulpzame mensen geholpen met zoeken en is hij weer veilig thuis.

Gelukkig is dit met een sisser afgelopen! Wat zal jij geschrokken zijn...