Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:40

He wat naar zeg! Waarom heeft er niemand echt ingegrepen? Dierenliefde m'n neus,verwaarlozing komt meer in de buurt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:02

het probleem is dat als de eigenaar geen euthanasie wil de dierenarts het niet mag doen...
Het is maar goed dat ik geen dierenarts ben ,ik had gewoon s'nachts een spuitje t61 gegeven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:04

En dan moet de db of aid of bld het dier gewoon in beslag nemen.... dan mag het wel...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:06

als ze willen kunnen ze dat hoor,maar ja,ze schuiven de verantwoordelijkheid steeds door,meeste mensen van tegenwoordig missen de moed om zich echt hard te maken voor iets...jammer...

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:08

Ik lees toch echt uit het artikel dat de DA hier verantwoordelijk voor is/was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:09

Maar waarom werken die mensen dan bij zulke instantie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 12:10

runningkawa schreef:
En dan moet de db of aid of bld het dier gewoon in beslag nemen.... dan mag het wel...

In Vlaanderen mag dat dus niet. Even de regels erop na lezen Knipoog

Verder vind ik de eigenaren verantwoordelijk. Als instantie heb je helaas te maken met krakkemikkige wetten die niet up to date zijn, en waardoor je als organisatie maar weinig kan beginnen omdat je anders tegen de wet in gaat.
De verantwoordelijkheid ligt hier bij de eigenaren zelf vind ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:13

Maar de da is gekomen, en heeft het dier gewoon laten liggen.
Dat snap ik niet?

En de voorbijgangers rekeninghoudend dat het langs de snelweg is, meestal kun je maar pakweg tien seconden zien, veel mensen zullen denken dat hij sliep ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:15

Hoezo mag het dan niet?
Ik heb zo geen regels bij de hand...
Wat heb je dan aan de BLD als die niks mogen...

Natuurlijk ligt de verantwoording bij de eigenaar...maar als die altijd zo goed waren voor hun dieren was er geen db of dergelijke nodig...
Maar helaas doen die ook vaak niks...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:15

Diep en diep triest zoiets. Maar wat ik me afvraag: Heeft zo'n dierenarts niet een eed afgelegd dat hij al het mogelijke in zijn macht zal doen voor het welzijn van zijn patienten (of zoiets) net als een "gewone" arts? Heb niet het idee dat een paard met pijnin de vrieskou laten liggen daar onder valt Huilen Boos!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:18

nou dan is hij zeker bang voor wraakacties,niet vergeten dat mensen die zo met hun dieren omgaan van een apart soort zijn
die begrijpen echt niet waar je het over hebt,hoezo lijden,hoezo ziek??ze zien het niet....De meeste van die gasten zijn nog agressief ook.(ik spreek uit ervaring...ik ben ook bedreigt door een dierenbeul met verhalen dat hij mij opkwam zoeken met een geweer,dit heeft mij overgens niet weerhouden om de rechtelijk
procedure in gang te zetten,ik ja,en de president van de dierenbescherming en dierenbescherming zelf haakte af.....en hebben alles op mijn rug geschoven de oogst was in mijn geval een doodgehongerd paard,dood dus,en een hebben we kunnen redden....het was het waard!!!!!De man bedreigd mij niet meer..
het is niet moeilijk om je charmes in de strijd te gooien bij een ouwe l.u.l van 70)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:19

runningkawa schreef:
Maar waarom werken die mensen dan bij zulke instantie?

hele goede vraag,ik weet het niet.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 12:21

Het probleem bij zulke instanties is dat ze pas na herhaaldelijk waarschuwen mogen handelen. Meestal mogen ze dus niet direct ingrijpen, maar moeten de eigenaar eerst de "kans" geven om de fout recht te zetten en te doen wat het beste is voor het dier.

Doet de eigenaar dat niet, dan moet via allemaal officiele wegen de beslissing genomen worden om het dier bij de eigenaren weg te halen, anders is de BLID ook strafbaar.

En die officiele wegen tja.. die duren dus soms ruim een week.

Blijft wel over dat de DA had kunnen ingrijpen, maar daar zullen ook wel weer (achterhaalde) wetten tegen zijn.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:26

Maar de DA komt volgende week de hoeven van de andere twee pony's behandelen. Lijkt me toch geen beslissing van eigenaar maar DA.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:28

ik denk toch dat het in amerika beter geregeld,wat dat betreft kijk ik uit naar amerikaanse toestanden!!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:30

Zou me niet verbazen dat we binnen een jaar ook van die andere ponys een krantenartikkel mogen lezen.

Kawa je was niet de enigste die het niet wist hoor Tong uitsteken

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:39

in 1 woord SCHANDALIG Boos!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:43

Ik vind het verhaal van de DA nog het vreemdste. Als de eigenaren al de verantwoordelijkheid bij hem leggen, dan dient hij toch in het welzijn van het dier te handelen? En die pony's, die stonden de eerste keer dat hij langs kwam vast ook al met hoefbevangenheid..
Ik zou wel eens zijn kant van het verhaal willen horen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:54

kmvreter schreef:
Waarom spreekt iedreen er schande van maar grijpt er niemand in? Ook de instanties niet?

Omdat de mens raar in elkaar zit en té vaak denkt, een ander doet het wel...
Gelukkig zijn er ook mensen die Wél ingrijpen

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:57

Wat een waardeloze situatie.
Van dierenliefde kan ik ook niet spreken! Als je echt van een dier houdt maak je die beslissing om het uit zijn lijden te verlossen. En of dat nou de eigenaren zijn, de DA of de BLID.

Ook walgelijk dat instaties de schuld op een ander afschuiven. Als het BLID te vergelijken is met de AID hier hadden ze allang beslag kunnen leggen op het dier en het dier laten inslapen.

Echt waar, ik vind deze situatie te walgelijk voor woorden.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:06

Schandalig gewoon Boos! Stoom uit je oren

De dierenbescherming had die 2 shets al lang 'gered' en moeten hebben + de gepaste verzorging gegeven hebben. Kom op zeg, nu staan die diertjes daar te lijden Verdrietig

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:12

De eigenaren wilden geen euthanasie, tsja dan ben je als dierenarts kansloos, je mag de dieren niet inslapen. En wat de andere pony's betreft, wellicht heeft de dierenarts daar medicijnen voor gegeven en de eigenaren verteld dat ze ze geen kuil en voer meer moeten geven, weten wij veel..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:15

Kweetnietje1 schreef:
Maar de DA komt volgende week de hoeven van de andere twee pony's behandelen. Lijkt me toch geen beslissing van eigenaar maar DA.

Lijkt mij dat de DA ala minute moet komen en niet VOLGENDE WEEK. Mijn god zeg, als een van mijn paarden wat heeft zie ik het al voor me dat ik de DA bel, om te vragen of hij volgende maand een keer kan komen als hij tijd heeft ofzo.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:19

Anoniem schreef:
Diep en diep triest zoiets. Maar wat ik me afvraag: Heeft zo'n dierenarts niet een eed afgelegd dat hij al het mogelijke in zijn macht zal doen voor het welzijn van zijn patienten (of zoiets) net als een "gewone" arts? Heb niet het idee dat een paard met pijnin de vrieskou laten liggen daar onder valt Huilen Boos!

Ik denk dat zonder toestemming van de eigenaren hij niet veel mag doen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:20

En er is niemand onder ons die een stal over heeft voor die beestjes. Dit moet toch niet kunnen. We hebben allemaal onze mond vol van de misdragingen van de mens maar dit slaat toch wel alles. In en in triest voor woorden. Soms schaam ik me gewoon voor het feit een Nederlander te zijn, gezien hier alles mag zelf verkrachting en dierenleed van beesten, geef die mensen GVD een dikke prent van een paar duizend euro, als je GVD al een drie kilometer te hard rijd krijg je toch ook een prent.

Kan er niet over uit, het is dat ik er ver vanaf woon anders had ik de beestjes gewoon opgehaald en verzorgt.

En hopelijk lezen die eigenaren dit het is jammer dat ik jullie adres niet hebt want ik heb nog wel een lawine pijl voor in je reet om je van deze planeet af te sturen Hufters.