Anky van Grunsven wint in Mechelen dankzij Japanner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Anky van Grunsven wint in Mechelen dankzij Japanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:02

Cowgirltjuh schreef:
In de intermediare had philip jorissen voor mij ook een super proef gereden.

Die vond ik er ook heel goed uitzien!
Lekker lichvoetig beestje, en de muziek paste er perfect bij!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:19

Die Le Beau van Philip Jorissen wil ik ook wel op stal ja! Of de Ferro van Domingo. Wat een paarden zeg!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:38

En ja ook ik heb zitten kijken!
Ik vond Imke's proef echt heel mooi! Ik was er van overtuigd dat ze ging winnen... Maar toch niet...

Ik had het ook enorm voor die Le Beau van Philip Jorissen, die viel me direct op!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:47

ben ook gaan kijken en vond dat Imke beter had gereden dan Anky... maar ja daar heb ik natuurlijk niet over te beslissen...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:05

Ik heb stiekem ook kunnen gaan kijken en heb net dezelfde mening als de rest

Imke had echt moeten winnen! Je zag dat ze haar kur gewoon vlekkeloos reed, prachtig op de muziek, zonder fouten.
Anky had verzet en werd overgewaardeerd door dat Japanse jurylid, alle anderen hadden haar op de tweede plaats. Die jappaner zag gewoon de naam "Anky" staan - wellicht de enige die hij kent van hier - en gaf onterecht te hoge punten.

De combinatie Phillippe Jorissen met Le Beau vond ik ook geweldig!! Enkele foutjes nog erin, maar oh zo mooi OK dan!

Super prestatie nog van Jeroen Devroe trouwens OK dan!

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:15

horseyfries schreef:
Ben het met je eens, wil alleen nog wel even kwijt dat de serie om de pas van Spahn waar idd wat foutjes in zaten, nog wel opnieuw is gedaan, zonder fouten, kaarsrecht op de middellijn!

Ik vond Peter ook goed bezig met Adel. (Kreeg van mij extra applausje Bloos )
Meestal herhalen de ruiters iets dat niet goed ging nog een keer om de punten op te halen, een ingebouwde noodlijn in hun proef.
Grappig is ook altijd als een ruiter ineens een stuk van zijn diagonaal niet afmaakt om zijn muziek in te halen. Haha!

Ik had ook Imke op 1 gezet persoonlijk.
Laurens vond ik trouwens ook goed rijden.
En Jeroen blijft toch ook nog steeds progressie maken.

Ik vond het wel eerst ff raar dat Anky Nelson terug had boven gehaald voor de prijsuitreiking. Misschien is Painted Black te nerveus dan? Maar Nelson is toch het paard waar ze een tijdje geleden vanaf is gevallen? Enfin hij was iig gisteren netjes braaf tijdens de prijsuitreiking, itt andere paarden...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:20

Citaat:
Anky had verzet en werd overgewaardeerd door dat Japanse jurylid, alle anderen hadden haar op de tweede plaats. Die jappaner zag gewoon de naam "Anky" staan - wellicht de enige die hij kent van hier - en gaf onterecht te hoge punten.

Toch niet
Afbeelding

Judge E: Mr. W. Ernes (NED)
Judge H: Mr. J.M. Roudier (FRA)
Judge C: Mrs. M. Withages (BEL)
Judge M: Mrs. M. Furuoka (JPN)
Judge B: Mr. J. Van Daele (BEL)

(de Japanse is trouwens een vrouw Knipoog)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:22

Ok er had nog een jurylid haar op 1 staan, maar zijn ptn liggen toch wel wat hoger dan die van de rest.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:26

Bij de gewone gp viel het me ook al elke keer op dat er 1 jury wel erg afwijkend jureerde, dat was toen ook de Japanse.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:26

Haar Knipoog , het is een vrouw (het Japanse jurylid dus) Knipoog

Ik had halverwege de proef (dus nog voor de toppers moesten starten) mijn pronostiek al gemaakt en het is helemaal uitgekomen. Anky wint nagenoeg altijd in Mechelen. De kerstdagen zijn in Duitsland blijkbaar enorme familiedagen waardoor de Duitsers al enkele jaren niet meer komen.
Voor de jumping zelf is het volgens mij een goeie zaak als Anky altijd komt, is toch een publiekstrekker.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:27

ja goed, het is een publiekstrekker. Maar ik vind het toch niet eerlijk.
Zo goed als iedereen vond Imke beter...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:32

Ik maal er al niet meer om wie er wint, ben geen Ankyfan, ook geen Imkefan, geen Laurensfan en zelfs geen Devroefan. Vorig jaar enorm genoten van de proef van een oudere Fransman (uit de school van Saumur bleek achteraf of was het Le Cadre Noir, dat weet ik dus niet meer juist) die op een grote vos reed en de hele proef zijn stangteugel had doorhangen. Dit jaar genoten van de Spaanse schimmelhengst en van het tintelende drafwerk van het prachtige paard van Philippe Jorissen.
Via het werk van de husbie geraak ik meestal aan VIP-kaarten, dus ik geniet eigenlijk nog het meeste van het dagje uit, lekker op de VIPs, tafeltje met stoelen en goeie vrienden als gezelschap Knipoog

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:40

Le Beau vond ik ook geweldig Ja Echt heel mooi!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:53

Teigetje schreef:
Anky wint nagenoeg altijd in Mechelen.

Anky wint nagenoeg overal Knipoog
Maar ik zou inderdaad ook eens graag een Isabell Werth in Mechelen zien starten.

Vicky: van PB is ze eens tijdens een prijsuitreiking gevallen geloof ik. Van Nelson is ze tijdens een clinic gevallen en die had nu al een prijsuitreiking meegemaakt, dus misschien had ze daar wat meer vertrouwen in dat het goed ging gaan. In ieder geval vond ik het erg opvallend hoe weinig beweging Nelson van zichzelf heeft, als je dan Sunrise erachter zag lopen Haha! Denk dat Anky hem in de prijsuitreiking vooral braaf wou doen lopen, ipv spectaculair.

Ik heb het meeste genoten van de PRE, wàt een paard!! Ook al was hij niet de beste, dat type paard ligt mij gewoon meer Knipoog
Die Le Beau beweegt idd ook erg mooi, die gaan het nog ver schoppen denk ik!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:58

Teigetje schreef:
Ik maal er al niet meer om wie er wint, ben geen Ankyfan, ook geen Imkefan, geen Laurensfan en zelfs geen Devroefan. Vorig jaar enorm genoten van de proef van een oudere Fransman (uit de school van Saumur bleek achteraf of was het Le Cadre Noir, dat weet ik dus niet meer juist) die op een grote vos reed en de hele proef zijn stangteugel had doorhangen. Dit jaar genoten van de Spaanse schimmelhengst en van het tintelende drafwerk van het prachtige paard van Philippe Jorissen.

Ah,ik dacht al dat ik gisteren de enige niet Devroefan was Bloos

Die Fransman van vorig jaar kan ik me ook nog goed herinneren. Dat paard deed toen alles zo braaf en netjes. Liep niet heel spectaculair maar alles zag er inderdaad zo fijn uit.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:03

Ben ook geen Devroe-fan, maar een beetje chauvinisme is wel op zijn plaats als hij de ring betreedt, dus dan ben ik wel even fan Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:15

Zouden de proeven nog ergens te zien zijn??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:36

pasi schreef:
Die Fransman van vorig jaar kan ik me ook nog goed herinneren. Dat paard deed toen alles zo braaf en netjes. Liep niet heel spectaculair maar alles zag er inderdaad zo fijn uit.

Inderdaad. Ik weet nog dat ik een beetje moest lachen toen hij binnen kwam vanwege het uniform maar hij reed erg exact en afgewerkt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:00

pasi schreef:
Die Le Beau van Philip Jorissen wil ik ook wel op stal ja! Of de Ferro van Domingo. Wat een paarden zeg!

De Ferro heeft een te slechte stap, en als hij geen passage rijdt ook maar een heel gewone draf. Alleen de galop is spectaculair goed, maar in mijn ogen dus geen vergelijking met het paard van Philippe Jorissen.

Ik hoor trouwens nog niemand over de Engelse "iets" te zware mevrouw met het iets te zware paard waarvan ik dacht toen ze binnenkwam "oh my god, wat moet dit worden", maar gedurende de proef kreeg ik steeds meer respect want ze gingen met zijn tweeën als eenheid door de baan, foutloze proef, leuke muziek en duidelijk allebei lol in wat ze deden! Dat deed me weer even bedenken dat het toch leuk is dat het blijkbaar voor iedereen mogelijk is om op dit niveau mee te doen als je maar netjes je paard africht. Het leek me trouwens een paard met tuigpaardachtergrond??

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:48

Lobke: ik wist niet dat ze van PB ook was gevallen, Nelson had inderdaad al wel een prijsuitreiking gedaan een tijdje ervoor...

Ik ben ook geen fan van Jeroen, maar hij is nu eenmaal op dit moment de beste belg...

Horseyfries: die engelse vrouw, was dat niet diegene die net moeder was geworden? Misschien dat ze daarom wel nog iets zwaarder toonde?
En het is nu wel zo dat als je naar de dressuurpaarden kijkt je daar veel meer iets zwaardere paarden tussen ziet dan bij de springpaarden.
Deze zomer ben ik nog eens naar een CDI geweest en daar waren verschillende paarden die volgens mij zelfs te dik waren. Ze mogen wat voller zijn van mij, zeker als je sommige springpaarden bekijkt, maar ook weer niet té...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:44

Ja, ik heb toen nog gezegd dat je blijkbaar lang en slank moet zijn om mooi te ogen op een dressuurpaard.
Stond geen afstamming van het paard bij op de startlijsten, spijtig, het heet Mr President als ik me goed herinner.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:10

Ik vind het jammer dat Anky gewonnen heeft, nu het ik het imke zo gehunt zeker na een bijna foutloze rit. Maar goed het is en blijft een jury sport.
Maar die Ferro is echt een topper voor de toekomst zeker een paard om in de gaten te houden. Die zou ik zeker op stal willen hebben vond het trouwens de knapste van allemaal.
En ook een pluim voor julie de deken, wist niet der nog belgen waren die zo konden rijden, ik hoop voor haar dat ze goed kan doorgroeien zodanig dat de waarde van de Belgische dressuur stijgt.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:17

horseyfries schreef:
pasi schreef:

De Ferro heeft een te slechte stap, en als hij geen passage rijdt ook maar een heel gewone draf. Alleen de galop is spectaculair goed, maar in mijn ogen dus geen vergelijking met het paard van Philippe Jorissen.

Ik vergelijk beide paarden ook helemaal niet. Het zijn 2 erg verschillende paarden. Ikzelf ben wel gecharmeerd van die Ferro maar vergelijk hem dus niet met Le Beau van Philip Jorissen. Le Beau is inderdaad spectaculairder in zijn bewegingen maar dit neemt niet weg dat ik die Ferro wel op stal wil hebben.
Laatst bijgewerkt door Floress op 29-12-07 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:19

Teigetje schreef:
Stond geen afstamming van het paard bij op de startlijsten, spijtig, het heet Mr President als ik me goed herinner.

Mr President is in Ierland gefokt; vader is een onbekende Gelderlander x Hackney hengst, moeder Nederlands Warmbloed.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:14

ZKD schreef:
Teigetje schreef:

Mr President is in Ierland gefokt; vader is een onbekende Gelderlander x Hackney hengst, moeder Nederlands Warmbloed.

Leuk om te weten!