IJsbaan weigert paarden zonder poepzak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: IJsbaan weigert paarden zonder poepzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:06

Jeetje zeg, lekker kinderachtig stelletje daar. Misselijk

We hebben niet voor niets scheppen en kruiwagens uitgevonden! Pling

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:32

Nu hebben ze geen schade aan het ijs, maar als het aan mij zou liggen, wel een dikke schade in hun portemonnee.

ArieGalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:49

Volgens mij is de ijsmeester er op het laatste moment achter gekomen de paarden kalkoenen onder de ijzers hebben en toen gedacht heeft, mijn baan gaat er aan. Dat is de echte reden dat het is afgelast. Had ze ook even kunnen navragen, de slimbo,

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:15

Ik was er ook als toeschouwer. Natuurlijk waren wij teleurgesteld maar ik vond het enorm triest voor alle mensen die mee zouden doen. Weken lang van voorbereiding door deze deelnemers en wat te denken van de Ijslanders uit Drenthe. Zeer triest!
Ik heb nog wel even snel de combinaties bekekenen en wat foto´s gemaakt.
Het lijkt mij dat als je een hele school kinderen op het ijs los laat, dat het ijs daarvan meer beschadigd raakt dan dit paardenevenement. Denk eens aan het vuil dat mensen met zich meenemen. Bovendien zijn gedeeltes van het dak open en het lijkt mij dat daardoor ook zand op de baan komt. Als ze dat kunnen weghalen, dan moet een beetje paardenmest dat meteen wordt weggehaald toch ook wel mogelijk zijn.
Zeer knullig. En weer het bewijs dat de paardensector toch in een moeilijke hoek zit, waar door onbegrip de paardenliefhebbers toch keer op keer weer het slachtoffer van zijn. Iedereen mag zijn hobby uitvoeren maar als je wat met een paard doet, dan schijn je velen in Nederland tegen je te hebben.
Jammer en aan ons, paardenliefhebbers, de taak om het tegendeel te bewijzen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:45

Het is zeker triest voor de mensen die mee zouden doen!
En ze komen er ook lekker op tijd mee. Jemig, echt zwak.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:02

wauweltje schreef:
Ik was er ook als toeschouwer. Natuurlijk waren wij teleurgesteld maar ik vond het enorm triest voor alle mensen die mee zouden doen. Weken lang van voorbereiding door deze deelnemers en wat te denken van de Ijslanders uit Drenthe. Zeer triest!
Ik heb nog wel even snel de combinaties bekekenen en wat foto´s gemaakt.
Het lijkt mij dat als je een hele school kinderen op het ijs los laat, dat het ijs daarvan meer beschadigd raakt dan dit paardenevenement. Denk eens aan het vuil dat mensen met zich meenemen. Bovendien zijn gedeeltes van het dak open en het lijkt mij dat daardoor ook zand op de baan komt. Als ze dat kunnen weghalen, dan moet een beetje paardenmest dat meteen wordt weggehaald toch ook wel mogelijk zijn.
Zeer knullig. En weer het bewijs dat de paardensector toch in een moeilijke hoek zit, waar door onbegrip de paardenliefhebbers toch keer op keer weer het slachtoffer van zijn. Iedereen mag zijn hobby uitvoeren maar als je wat met een paard doet, dan schijn je velen in Nederland tegen je te hebben.
Jammer en aan ons, paardenliefhebbers, de taak om het tegendeel te bewijzen.

Ben het HELEMAAL met je eens. Die pony's van ver weg, uur of langer in de trailer gestaan. En waarvoor? VOOR NIKS!!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:50

Dat was dus o.a. mijn paard Boos!
Die heeft 5,5 uur voor nop op de trailer gestaan dankzij deze stunt.
Ik had er speciaal hoefijzers met nagelgaten onder laten zetten, we hadden met het showteam de dag ervoor nog een eind gereisd om een keer extra te kunnen oefenen om de puntjes op de i te zetten, en allemaal voor niets. Allemaal voor niets, dat is wel de slogan voor dit fiasco.

Ik heb de ijsmeester eergisteren gemaild om tekst en uitleg, en haar reactie was dat het management van de ijsbaan zich totaal niet verantwoordelijk voelt omdat niet zij, maar de organisatie van arrenonice zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Wie uiteindelijk zich niet aan de afspraken heeft gehouden, interesseert me eigenlijk niet zo veel, het is namelijk glashelder wie er verantwoordelijk is voor het laten mislukken van het evenement: de ijsbaan. Men had er ook voor kunnen kiezen het gewoon door te laten gaan en eventuele (onwaarschijnlijke) extra schade aan het ijs op de organisatie te verhalen. Dat had een hoop boze mensen en slechte publiciteit gescheeld. In die zin heb ik op het mailtje van mevr. Persijn gereageerd.

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:36

Onwijs vervelend voor je. Ik voel helemaal met de deelnemers mee. En als ik het commentaar van Loek van Bronkhorst lees, die heeft er in de voorbespreking bij gezeten, dan was het de ijsbaan volledig duidelijk dat er geen poepzakken zouden worden gebruikt. Dus de poep was niet de reden, en dit gegeven is natuurlijk helemaal triest. Puur onkunde van de nieuwe ijsbaan in Hoorn.

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:50

jeetje wat zijn sommige lui een stel ouwe zeurders, mestzakken WAT EEN ONZIN!!!!.
er waren toch mest ruimers?? wat zijn sommige lui erg, jammer dat er zulke mensen bestaan, diep triest.
het gaat er toch om dat het na de tijd schoon gemaakt wordt.
pffff, die gene die zo zeuren om mest zakken laat ze zelf maar met een luier rond lopen Boos!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 20:00

Goed nieuws:

Maandagavond 17 maart 2008 ”Arren on Ice” een wervelende show met paarden. Nadere berichtgeving volgt nog.....

Het staat ook in de wedstrijden paarden van februari

zodra ik meer weet horen jullie het ook..

ik weet alleen nog dat het van 19.30 tot 23.00 duurt.

In ijsbaan de meent te alkmaar
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-08 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek wat toegevoegd.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 21:59

Jenbuc schreef:
Maandagavond 17 maart 2008 ”Arren on Ice” een wervelende show met paarden. Nadere berichtgeving volgt nog.....
't Zou mij niet verbazen als het nu "ergens anders" is dan op de baan in Hoorn. Clown En ik durf ook nog wel een gokje te wagen wáár het dan eventueel zou zijn... Pling Schijnheilig

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 22:35

sorry correctie.....
vergeten te melden :
In ijsbaan de meent te alkmaar

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:11

In dat geval heb ik fout gegokt... Ik weet niet in hoeverre jij bij Arren on Ice betrokken bent, maar als dan: laat - als dat niet al gebeurd is - de ijsmeesters van Alkmaar even contact opnemen met die van Haarlem, daar hebben ze inmiddels ruime ervaring met paarden op het ijs.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 17:05

me bijrijdpaard doe mee met de show.
ik neem aan dat ze er nu heeeeel goed over hebben gepraat enz.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:56

@jenbuc: Over een evenement met paarden op IJsbaan de Meent in Alkmaar kan ik nog steeds geen informatie vinden. Maar op de site van de ijsbaan in Haarlem staat het volgende te lezen:

IJsfeest op 22 maart 2008

Op zaterdag 22 maart 2008 wordt een ijsfeest georganiseerd door de Hoofdstadaanspanning op de schitterde overkapte Kunstijsbaan Haarlem, een oerhollans festijn inclusief koek en sopie en dweilorkest en zal onder meer bestaan uit Schoonrijden, Arren op het ijs, ringsteken en snelheidswedstrijden.

Met een fotootje erbij:
Afbeelding

't Zou kunnen dat er vanwege het poepzakkenfiasco met "Arren On Ice" nu op twee locaties er nog iets van te maken, maar helemaal fout zat ik dus niet met mijn gok dat ze hier in Haarlem wel iets mee zouden gaan doen.