Dekhengst Argentinus overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re: Dekhengst Argentinus overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:29

AniekR schreef:
Erg mooie leeftijd, maar blijft idd zonde! Ook groot verlies voor Klatte!

Zelf ook vorige week uitnodiging voor de hengstenshow daar gekregen en was vooral erg benieuwd geweest naar Argentinus!
Maar ga denk ik nog wel heen. Behalve alle andere mooie hengsten staan er ook nog twee zonen van hem.

Zullen we een Holland meeting houden Knipoog en Belgen erbij Tong uitsteken
Ik had graag Argentinus nog eens willen zien...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:30

Er ging iets mis...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:35

Adriana schreef:
AniekR schreef:
Erg mooie leeftijd, maar blijft idd zonde! Ook groot verlies voor Klatte!

Zelf ook vorige week uitnodiging voor de hengstenshow daar gekregen en was vooral erg benieuwd geweest naar Argentinus!
Maar ga denk ik nog wel heen. Behalve alle andere mooie hengsten staan er ook nog twee zonen van hem.

Zullen we een Holland meeting houden Knipoog en Belgen erbij Tong uitsteken
Ik had graag Argentinus nog eens willen zien...

Lijkt me leuk! Ik weet alleen nog niet met wie ik erheen ga, maar ben het zeker van plan? Ben jij er trouwens eerder geweest? Zitplaats een aanrader of heb je ook goede staplaatsen?

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:14

Goh wat eeuwig zonde zeg! Kennissen hebben nog een drachtige merrie van hem staan (per ongeluk, fout van de sperma-man), dus ik ben benieuwd of daar nog een mooi dier uit komt rollen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:39

hilden1971 schreef:
Moet de eigenaar wel jouw merrie bij Argentinus vinden passen anders kun je het wel vergeten ook al is het dekgeld nog zo hoog, dan gaat het feest niet door.

Is dat dan pas ingesteld. Dit jaar is er bij mij nog een Argentinusveulen geboren. Maar bij insemineren was er geen enkele voorwaarde. Behalve dat de helft van het dekgeld van te voren betaald moest worden.
Dit jaar ook nog overwogen om opnieuw te dekken met hem op een andere merrie van mij en ook hier was er geen selectie nodig.[/quote]

@Tjady, jouw verhaal klopt als een bus. Dat is ook mijn ervaring...[/quote]

Heeft afgelopen jaar een heel stuk in de strengen over gestaan, dat ze voor het volgende jaar een selectie uit de merrie`s maar met Argentinus wilde laten dekken. Vertel alleen maar wat ik gelezen heb.

daniellegijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:38

wat zonden
hij heeft wel een mooie leeftijd gehaald

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:14

zijn dekgeld was vorig jaar in het dekseizoen nog 2000 euro en dit dekseizoen geweest was het al 2.800 euro. Gestoord

Hij dekt idd alleen maar merrie's die zelf een zeer goed papier hebben. Je dient dus ook de papieren door te sturen naar hun waar dan een beslissing wordt genomen of je die dek krijgt of niet?

heel erg jammer dat die is overleden, dit is echt nog een hengst met massa.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:02

hilden1971 schreef:
hilden1971 schreef:
Moet de eigenaar wel jouw merrie bij Argentinus vinden passen anders kun je het wel vergeten ook al is het dekgeld nog zo hoog, dan gaat het feest niet door.

Is dat dan pas ingesteld. Dit jaar is er bij mij nog een Argentinusveulen geboren. Maar bij insemineren was er geen enkele voorwaarde. Behalve dat de helft van het dekgeld van te voren betaald moest worden.
Dit jaar ook nog overwogen om opnieuw te dekken met hem op een andere merrie van mij en ook hier was er geen selectie nodig.

@Tjady, jouw verhaal klopt als een bus. Dat is ook mijn ervaring...[/quote]

Heeft afgelopen jaar een heel stuk in de strengen over gestaan, dat ze voor het volgende jaar een selectie uit de merrie`s maar met Argentinus wilde laten dekken. Vertel alleen maar wat ik gelezen heb.[/quote]

Oke dan is dat dus pas ingesteld. Snap ik ook wel aan de ene kant. Aan de andere kant Argeninus dekte per jaar nog rond de 500 merries. Wanneer het een selectie zou worden, word het een beduidend aantal minder dekkingen, dus ook een beduidend minder inkomen.
Ik denk dat ze dan ook zolang het sperma goed was, dat nog uitstelde. Reken maar uit. Elke dekking die ze af zouden wijzen zou een verlies van 2600 euro zijn.