Update: Koetspaarden raken zwaargewond door hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

axel_melisz

Re: Update: Koetspaarden raken zwaargewond door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:25

Ik vind dat je een hond alleen los mag laten lopen als je in een bos of park bent, én je er zeker van bent dat de hond goed luisterd en geen paarden enzo bijt.
Ik vind de straf ook wel terecht.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 13:30

Cardy schreef:
Pitbulls staan toch bekend om hun agressie?

waar maak jij op uit dat het een pitbull was ? en een pitbull werd er vroeger ( en nu soms nog steeds ) voor gefokt om te vechten , maar als jij je pitbull goed opvoed is het net zo leuke hond als elk ander hondenras hoor Knipoog

wat moet het vresselijk zijn voor de eigenaar van de paarden !!!
ik vind dat die vrouw nog wel een hogere straf had moeten krijgen !!!

edit : zie nu pas dat het wel op een pit gaat Bloos

Maanling schreef:
Misschien wel terecht, misschien niet terecht. Maar als het woord pitbull valt zal niemand denken aan een fluffy knuffel schoothondje.

nou ik wel Haha! ik vind het geweldige honden , en ze zijn zeker wel leuke schoothondjes hoor Lachen

axel_melisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:24

Als je een hond maar streng genoeg opvoed en hem voor slechte dingen straft dan kunnen alle honden wel braaf zijn, en dan zou je hem eventueel overal waar het toegestaan is los kunnen laten lopen als ze andere mensen & dieren maar met rust laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:37

Daar vergis je je goed in, zoiets heb je niet altijd in de hand. Mijn hond is super opgevoed, wel streng maar ook met veel plezier en belonen.
Toch heeft ze iets mee gemaakt waardoor ze niet te vertrouwen is met andere honden.

Maar goed ontoppic, die is in Amerika gebeurd daar zijn de regels waarschijnlijk wat anders dan hier. Plus dat in het eerste artikel heel duidelijk word dat het om een pitbull gaat.

Als een hond zo door het lint gaat dat het niet stopt met bijten en niet terug te roepen is, is het niet veilig meer. Wij hebben helaas een zelfde soort iets mee moeten maken. En niet eens met een vechthond o.i.d. maar een herder.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:36

Die hond uit het nieuwsbericht was wel erg agressief, ik zeg het niet vaak: maar ik denk dat afmaken toch het beste is geweest in deze situatie. Tenzij die hond nog naar een opvoedkamp of iets kan en daar dat gedrag afgeleerd wordt (al is dat een kleine kans, denk ik)

Ik vind het overigens wel belachelijk dat de eigenaar van die hond gewoon toe bleef kijken!