wizewo schreef:Maar ik denk dat als je je kind door de lucht ziet vliegen dat je dan wel anders piept. Wie zegt dat dat nooit meer kan gebeuren? Het paard "verdedigt" zijn veulens wel maar ja...als je wil voorkomen dat ie het zeker nooit meer doet zal hij voltijds op stal moeten en of dat nu zo een fijn lot is en dan nog, een kind kan ook de stal in kruipen (zeg niet dat je kinderen altijd in de gaten kan houden, je kan je best doen, maar er zijn zo van die momenten...). Ik denk dat je gewoon niet meer met een gerust hart je paard achter kan laten. Ik denk ook dat je reactie richting dit paard gaat veranderen waardoor de kans bestaat dat ie veel "gevaarlijker" wordt. Ik zou mijn paard niet meer recht in de ogen kunnen kijken. Als je moet kiezen tussen je kind en je paard, is de keuze snel gemaakt, denk ik.
Daarbij, ik kan ook bedenken dat er intens verdrietige ouders met meute lynchers kunnen komen opdagen. Dan heb ik liever dat het in alle rust door mijn eigen hand is.(moest het mijn kind niet zijn)
Je weet ook niet hoe dat paard algemeen is he. Wat je ook zegt, een normale reactie vind ik het absoluut niet.
Ik kan de reactie echt begrijpen, ze willen het risico niet lopen dat het nog een keer gebeurt, maar ik ben wel dolgelukkig dat mijn ruin verzot is op kleine kinderen en al eens een ontsnapte peuter heeft "opgevangen"(zo zachtaardig en voorzichtig terwijl het anders soms zo een ruwe lomperik is).
Je weet te weinig om te zeggen dat het onzin is...Als een hond bijt, schreeuwen ze ook dat ie afgmaakt moet worden. (lang niet altijd mee eens) maar er is een heel verschil om je hand tussen een bijtende hond te steken dan om je te bemoeien met een "gevaarlijk"paard. Ik weet echt niet wat ik zelf zou doen, maar ik begrijp het echt.
helemaal mee eens. Ik kan er goed in komen dat het paard is afgemaakt.