Gewonden na ongeval met paardentrailer in Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re: Gewonden na ongeval met paardentrailer in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:37

@duke e.a. jullie hebben helemaal gelijk! Zelfs die"terreinauto" is eigenlijk not done voor een bestuurder van 19!

Van mij mogen ze morgen een limiet aan het KW en PK's plus gewicht aan auto's van onervaren bestuurders stellen! Net zoals ze met de motoren hebben gedaan.

ps. ik ben verzekering acceptant en bij ons kunnen onervaren bestuurders eigenlijk altijd hun auto verzekeren, ook "snelle stoere"" bakken. Dus dan komen ze massaal een offerte vragen!
En.... dan worden ze nog pissig als ze 100 euro per maand voor een WA'tje moeten neerleggen voor hun CRX, Sportage of GTI....

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:12

Duke schreef:
Jeetje, wat een ellende Scheve mond en sterkte aan alle betrokkenen.

Ik moet eerlijk zeggen als ik '19-jarige bestuurster van auto met trailer' zie staan... dat ik wel even op mijn achterhoofd krabbel. Zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar 19 jaar en al B + E rijbewijs? Ze heeft hooguit een jaartje autorij-ervaring. Het duurt zeker 2 jaar na het behalen van je rijbewijs dat je kan zeggen dat je een volleerd autobestuurder bent met genoeg verkeersinzicht (m'n oom is eigenaar van autorijschool en daar heb ik deze 'wijsheid' vandaan). Maar al met 19 achter het stuur kruipen met trailer erachter... ik vind het vroeg. Zelf ben ik geen voorstander van op zo'n leeftijd al met zulk materieel de weg op gaan.

Stukje eens maar ook niet helemaal. Ik heb zelf ook mijn E gehaald op mijn 19de. je moet gewoon goed op blijven letten en erg voorzichtig rijden. Dat heb ik altijd gedaan toen ook al. Niet bij iedereen gaat pa en ma graag mee naar les of wat dan ook dus waarom als iemand zelfstandig kan mag dat niet of ...
Tuurlijk met meer rijervaring zal het veiligers zijn dat is zo.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:58

Ik vind het sowiso een beetje raar om aan de hand van de leeftijd een conclusie te trekken. Ik heb een half jaar na mn B mijn E achter B gehaald en was toen 19.
Ik denk dat het meer aan je ervaring en houding in het verkeer ligt. Als jij zeker van je zaak bent en niet bij elk 'moeilijk' stukje "oe HELP" denkt dan kun je gerust mee komen. Als je goed inzicht hebt dan is er geen probleem. Ik zie vaak oudere mensen met trailers rijden dat ik denk van: wow wat een mafketel. Zo weinig inzicht hebben sommige mensen.

Als jij dagelijks auto rijdt en je hebt een goed inzicht dan kan je prima met een trailer rijden. En de E achter B examens van tegenwoordig zijn zo streng (vooral met jonge mensen), dat moet je wel goed kunnen ander slaag je echt niet. Het is veel strenger dan het B examen.

Maar even ontopic:
Wat een geluk dat het paard niets heeft. Zo'n trailer op zn kant lijkt me toch een vreselijk moeilijke situatie, ook om het paard eruit te krijgen. Ik krijg er kippevel van...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:13

Zoals ik al dacht: alle miepjes van 19 met E melden zich dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn.

Ik blijf bij mijn mening: mensen met minder dan een jaar autorij-ervaring (hoeft niet persé iemand van 19 te zijn), is imo niet capabel genoeg om al genoeg inzicht te hebben om met een trailer met paard de weg op te gaan. Punt!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:19

Jij hoeft niet zo arrogant te reageren met je miepjes
Ik vind dat zo'n onnozele opmerking!!

Maar goed ik weet wel beter. Ik ben blij dat ik E rijbewijs heb, anders zou ik helemaal niet meer kunnen paard rijden. ik ben niet in een luxe positie dat ik mn paard aan huis kan rijden..

Ik heb ook verder geen zin meer om offtopic in dit topic te gaan. Het is voor de betrokkenen erg genoeg dat dit gebeurt is en helaas zijn er mensen die het nodig vinden om vooroordelen uit te roepen terwijl zij niet weten waar ze over praten...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:26

Duke schreef:
Zoals ik al dacht: alle miepjes van 19 met E melden zich dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn.

Ik blijf bij mijn mening: mensen met minder dan een jaar autorij-ervaring (hoeft niet persé iemand van 19 te zijn), is imo niet capabel genoeg om al genoeg inzicht te hebben om met een trailer met paard de weg op te gaan. Punt!

Tssss, ik reed op mijn 16e al zelf met de pony naar concours met de pony in de trailer achter de tracktor. Had speciaal daarvoor mijn tractorrijbewijs gehaald. Op mijn 19e had ik al 3 jaar evaring met een trailer in het verkeer.

Haha! En ik kwam nooooooit vast te zitten op een concoursterrein.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:52

Helma_Amber schreef:
Jij hoeft niet zo arrogant te reageren met je miepjes
Ik vind dat zo'n onnozele opmerking!!

Haha! Laat je niet zo op de kast jagen.

Helma_Amber schreef:
Ik heb ook verder geen zin meer om offtopic in dit topic te gaan. Het is voor de betrokkenen erg genoeg dat dit gebeurt is en helaas zijn er mensen die het nodig vinden om vooroordelen uit te roepen terwijl zij niet weten waar ze over praten...

Nee, daar heb je gelijk in. Ik heb mijn zegje gedaan en het is niet charmant om hier in dit topic op door te gaan. Wellicht een leuk discussie-onderwerp in een ander sub-forum.

Ennuh, op m'n 19de had ik ook niemand om mij overal met paard heen te rijden. Geen pappie en mammie met genoeg geld voor trailer en genoeg tijd om mij overal mee te helpen. Ik ging gewoon niet op wedstrijd toen. Dat kon gewoon niet. Alleen onderlinge wedstrijden waar ik naar toe kon rijden 'onder de man'. Ik heb gewacht met wedstrijden rijden tot ik zelf er naar toe kon rijden. Dit jaar dus pas. Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:19

wat een drama zeg, ik hoop dat paard en de twee gewonden er snel weer bovenop zijn.
Zoals met alles leer je het pas goed door kilometers te maken, ik vind 19 ook erg jong om met een trailer te rijden maar in dit geval had ze zonder trailer er waarschijnlijk ook op geknalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:40

Moderatoropmerking:
Wel lief blijven tegenover elkaar he? Denk aan de kerstsfeer Clown Lachen Op zich mag er best wel gediscussieerd worden over dit onderwerp, maar houd het gewoon leuk voor iedereen. Probeer dus ook niet anderen te prikkelen, en als je je geprikkeld voelt, negeer het en reageer er niet op Lachen