Quarterh0rse schreef:Ik denk al goh wat een bekende foto op de hoofdpagina op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quarterh0rse schreef:Ik denk al goh wat een bekende foto op de hoofdpagina op bokt
DubbelDun schreef:@ladolcevita : schimmel is altijd dominant; als het gen er is dan is het ook (op termijn) zichtbaar.
Als hij alleen maar schimmelkinderen geeft dan is hij homozygoot.
bterlaan schreef:Ik heb bv. van een vosmerrie (die dus geen zwart pigment heeft; ee) met een schimmelhengst bruine dochters gekregen. Dan moet dus het zwarte pigment van de bruintjes van de hengst komen, omdat de moeder daarvoor het gen niet heeft. Ik vind het erg interessant allemaal.
bterlaan schreef:Precies dubbeldun, dat zeg ik toch ook? Een vos heeft ee. Punt. Verder kan hij aa, AA of Aa hebben, klopt helemaal. Maar ik vertelde er nu bij, dat mijn merrie aa getest is en dus, in mijn specifieke geval, het A-gen van de hengst moet komen. Het was me alleen niet duidelijk, wat je precies met zwart-agouti en vos-agouti bedoelt? De laatste misschien ee A? Maar een zwarte heeft twee recesieve a-genen, dus wat bedoel je daar nu precies mee? Ik denk, dat we allebei wel weten waar we het over hebben, het is alleen een vraagje over de gebruikte terminologie, dat is alles.