Twintig bedelbrieven voor 'prinsessenpony' Amalia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Otex

Re: Twintig bedelbrieven voor 'prinsessenpony' Amalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:54

crossmonster schreef:
pfoeh wat eenverhaal

ze heeft gelijk wat betrefd de verzorging, maar wat een onzin dat die pony wedstrijden moet gaan lopen??

ik vond het zowiezo al een vreemde en slijmerige actie om de pony aan het koninklijk huis aan te bieden...

sja en dat je dan mensen krijgt die komen bedelen is eigen schuld..

tja ik ben het helemaal met jouw eens

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:05

shadowlover schreef:
en dit is ook de meeeeeest klinkklare onzin die je kunt bedenken.
juist de beginaanschaf is reteduur. Verzorging hoeft niet veel te kosten, stalling ook niet als je de juiste connecties hebt. Een paard is alleen duur als hij ellenlange dierenartsrekeningen veroozaakt of op 1 of andere topstal(flutmanege) staat.

Valt wel mee, Welsh A'tjes zijn er rond de 500 Euro dus als je dat al niet op kunt brengen Knipoog
Maar wel een vage redenatie. Kan me voorstellen dat ze het leuk vinden als de pony op wedstrijd uitgebracht wordt maar wie zegt dat Amalia dat gaat doen dan?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:11

shadowlover schreef:
sorry.. vind dit een beeeeeetje onzin... idd, een stal en weiland, dat is noodzakelijk, maar een bak? kom op... rijden kan overal (bijna overal, okay) maar durf niet te beweren dat mijn paard geen goed leven heeft omdat ik geen bak tot mn beschikking heb Knipoog

Misschien even in grote context denken in plaats van het op jezelf te betrekken.
Overigens is de context van de zin anders dan dat jij het gelezen hebt Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:17

je kan nog zo ziek zijn, een paard kost ook geld om te onderhouden...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:19

ik vind het een goed besluit van WA en Maxima,
ze kunnen prima zelf beslissen wat ze hun kids wel of niet geven!
ik denk dat ze ook eerder een brave oudere leerpony zouden kopen waar de princesjes op kunnen leren rijden, zo ging het met de koningin toch vroeger ook?
tenminste, ik heb wel eens foto's gezien dat ze in een mandje op een shetlander zat Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:38

Het rijke prinsesje (haar ouders) wil de pony niet, het zieke meisje mag de pony niet.
Mooi verhaal voor een sprookje...

Maar wat een onzin zeg.
Ik vind het ronduit onbeschoft bij de eigenaar van de pony te gaan bedelen om de pony en dat natuurlijk met zo'n jank verhaal over een ziek kind
Daar zou ik dus écht niet gevoelig voor zijn.
Kom op zeg voor een paar centen koop je een leuke pony.

De redenatie van de eigenaar slaat overigens nergens op, maar die moet ook wat verzinnen om van die schooiers af te komen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:04

Pensionnetje schreef:
Vroeger was het heel normaal paarden te schenken aan royalties. In het midden oosten gebeurd het nog steeds veelvuldig. Wat ik van de reactie van het koningshuis moet denken weet ik niet.
Ik vind het nog al dubbel. Aan de ene kant denk ik waarom zo'n gebaar niet aannemen? Het zijn je "onderdanen" die een geschenk aanbieden. Is het niet behoorlijk bot dit af te slaan?

Aan de andere kant is er de vraag wat willen de schenkers hiermee bereiken? Is het idd een leuk gebaar of een mediatruukje? Al met al een hoop ophef. Raar want ons koningshuis heeft meerdere geschonken paarden op stal staan. Al zijn dat naar alle waarschijnlijkheid officiele staatsgeschenken geweest.

Keren zij zich tegen de opgedrongen media aandacht? Willen ze gewoon de pony niet? Of is de schenker van dusdanige onbelangrijke komaf, dat nee zeggen in dit geval is geoorloofd?

En het is ook niet de eerste keer dat een paard afgewezen wordt. Eerder werd er een fries paard aangeboden(door het stamboek notabene) die ook afgeslagen is.

Ik vind het helemaal niet bot. Ze willen Amalia een zo gewoon mogenlijke jeugd geven en ik denk dat daar allerlei geschenken niet bij passen. Als de tijd daar is zal ze wel een pony van haar ouders krijgen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:33

Ik ben het met Apple eens, ik zou mijn pony ook niet aan iemand schenken die er eigenlijk geen geld voor heeft.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:52

Yvonnelind schreef:
Leuke reclame voor je stal als het koniklijk huis één van je fokproducten op stal heeft staan. Staat toch leuk op de website: "PRINSES AMALIA'S EERSTE PONY IS DOOR ONS GEFOKT"!!
Zo zielig zijn sommige mensen nu eenmaal; het gaat niet om de prinses of de pony, het gaat alleen maar om hun eigen IK....

Applaus applaus, ik had het niet beter kunnen zeggen. Helemaal omdat griezel Huisman zeker dacht dat hij met zijn gelifte koppie Wel! toegang zou krijgen tot de jarige. Kompleet met draaiende camera.
Gewoon een ordinaire reclamestunt met eigenbelang als enig belang.
Denk zomaar dat , mocht de prinses willen pony rijden, er wel discretere mogelijkheden zijn, dat regelt de familie zelf wel, zonder Henny Hijgman en de publicitaire plannen van de fam. Gelderblom

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:59

Bloos! CharleyT!!!! jij slaat echt de spijker op zn kop!!!! zn gelifte kop nog wel ROFL

Amalia gaat toch ook naar een openbare basisschool? denk idd dat WimLex en Ma de kinderen een gewone opvoeding willen geven voor zover dat met zo'n afkomst kan......

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:12

Mistic schreef:
shadowlover schreef:
sorry.. vind dit een beeeeeetje onzin... idd, een stal en weiland, dat is noodzakelijk, maar een bak? kom op... rijden kan overal (bijna overal, okay) maar durf niet te beweren dat mijn paard geen goed leven heeft omdat ik geen bak tot mn beschikking heb Knipoog

Misschien even in grote context denken in plaats van het op jezelf te betrekken.
Overigens is de context van de zin anders dan dat jij het gelezen hebt Knipoog

oooh, maar ik betrek het niet op mezelf, was even voorbeeldje.... denk alleen dat er hier iets teveel over 1 kam geschoren wordt, wat jij zegt 'grotere context'
Waarvoor heb je bak nodig? om te rijden.. maar dan kan eigk altijd wel..... had dan neergezet "een bak is ook wel prettig als je weinig ruimte hebt om te rijden"
sorry, je zin sloeg gewoon nergens op Knipoog

en idd, ik moet mn woorden terug nemen over ondehoud.... bij een Welshje is idd de aanschaf niet zo hoog als een 'echt' wedstrijdpaard... als die mensen er zo graag 1 hadden willen hebben, hadden ze hem zelf ook al aan kunnen schaffen...

Nagelbijten / Gniffelen ik zit al zolang: "kwil er een shetje ofwat bij... die zijn niet zo duur" maar het is idd de zorg/verantwoordelijkheid die me tegen houd. Kijk, 1 paard kun je altijd wel ergens kwijt... maar als je ze graag bij elkaar hebt... zit nu al met dat ik mn duo niet uit elkaar wil halen... en dan wordt het verdomd lastig met een hengst.. die wil niet iedereen op zn pension hebben.....

en dan zo'n zielig verhaal erbij ophangen van een ziek kind... is natuurlijk zielig... maar geeft dat het kind meer recht op een (gratis) pony dan een prinses of een normaal huis-tuin-en-keuken-kind?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 01:12

Inderdaad een goede media-/ reclamestunt, als het gelukt zou zijn... Haha!

Verder zul je een pony toch echt moeten kunnen onderhouden, aanschaf is nog te doen bij een "normale" pony, maar kijk eens naar de gestegen stro- en voerprijzen en dit even onafhankelijk van de hier eerder genoemde connecties. Met heel goede connecties was die pony er vast al geweest en het is ook wel fijn dat als de pony onverhoopt ziek wordt dat hij dan behandeld kan worden... Zijn al genoeg mensen die wat aanschaffen en het niet kunnen onderhouden.

Ik vind het goed dat ze hebben afgeslagen; het is idd geen knuffelbeest...

Onze dochter heeft ook een pony gekregen toen ze drie was, hartstikke fout volgens velen, maar onze eigen keus Haha!