Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir111 schreef:Er kwam laatst ergens een topic voorbij waarin gevraagd werd waarom paarden zo duur zijn. Dit zal dan wel het antwoord zijn.
Te triest voor woorden natuurlijk, maar wel een duidelijk signaal van hoe de maatschappij in elkaar zit. Je moet zelf succesvol en mooi zijn, dat verwachten we blijkbaar ook van onze paarden...
juval schreef:heel triest verhaal...
zou het met veulentjes dan in de toekomst net zo gaan als de mestkalven en lammetjes...
Dirkje_ schreef:Hier in Nederland zijn honderden mensen die wel een pony willen maar het iets te duur vinden.
monya schreef:juval schreef:heel triest verhaal...
zou het met veulentjes dan in de toekomst net zo gaan als de mestkalven en lammetjes...
In de toekomst??
Er worden al paarden gefokt voor de slacht. Ladingen Haflingers halen het eerste jaar niet bijvoorbeeld....
Niet alleen zieke of onhandelbare dieren komen bij de slacht, vrachtauto's vol worden er weggebracht, jawel vanuit NL. Overproductie in Duitsland... ? Hier is het net zo.
01_Mexxlover schreef:die mensen hebben echt geen hart voor de dieren die moet je gelijk een verbod geven voor het houden van dieren als je als mens lelijk bent wordt je toch ook niet naar de slacht gedaan ik vind dit echt erg gewoon
moniquelucky schreef:01_Mexxlover schreef:die mensen hebben echt geen hart voor de dieren die moet je gelijk een verbod geven voor het houden van dieren als je als mens lelijk bent wordt je toch ook niet naar de slacht gedaan ik vind dit echt erg gewoon
Helemaal mee eens, wat ergminder mooie paarden kunnen misschien wel heel lief zijn of goed lopen, hoe kunnen mensen zo erg zijn. Gelukkig zijn de veulens gered.
Juul schreef:Als je dat doet moet je ook een verbod geven op het fokken van varkens/ kippen/ koeien enz enz voor de slachtDat is precies hetzelfde verhaal..
Anoniem schreef:Hopla, hoe vervelend dit allemaal ook is maar ben het met je eens dat dit ook hier gebeurt.
Jaren terug stond er al een stukje in de Strengen over de markt in Hedel waar oa tuigpaardveulens voor minder dan het dekgeld verhandeld werden voor de slacht in België. Naar maar waar.
Jord schreef:al die kippen en varkens dan die er speciaal voor gefokt worden, dat vind ik niet minder erg hoor!
Jord schreef:[
Wat een ophef nu over deze veulens, al die kippen en varkens dan die er speciaal voor gefokt worden, dat vind ik niet minder erg hoor!
Bonique schreef:Als mensen nu eens eerst goed en eerlijk naar hun zelf kijken voordat ze een paard kopen, dan kopen ze in 1x het goede paard. Een papierloos paard kan namelijk net zo goed lopen als een paard met papieren. En zo voorkomen we met z'n allen dat paarden onnodig bij de slacht belanden, veulen of volwassen!
.