Fransen starten inzamelingsactie om dressuurpaard te kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Fransen starten inzamelingsactie om dressuurpaard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:59

Katja schreef:
Maar omdat jij een andere keuze maakt wil toch niet zeggen dat anderen niet het recht hebben om een andere keuze te maken.

Ik begrijp niet waar je dit vandaan haalt. Ik geef gewoon mijn mening. Verward

Ik ga nu niet in discussie over hoe ze in dat soort landen de economie weer op kunnen bouwen, daar is dit topic niet voor bedoelt en daar heb ik ook totaal geen zin in.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:01

Redrumfox schreef:
Misschien ligt het aan de manier waarop je je mening geeft?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:02

Redrumfox schreef:
Katja schreef:
Maar omdat jij een andere keuze maakt wil toch niet zeggen dat anderen niet het recht hebben om een andere keuze te maken.

Ik ga nu niet in discussie over hoe ze in dat soort landen de economie weer op kunnen bouwen, daar is dit topic niet voor bedoelt en daar heb ik ook totaal geen zin in.

Vind jij iemand voor een idioot en een verwend nest uitmaken een normale manier van je mening geven? Lachen

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:24

Ik vind dat dit geld ook beter aan een ander doel besteed kan worden (ik laat het doel in het midden).

Okidoki vind ik een heel ander verhaal, daar hebben we het over de wereldtop, niet over een Lichte Tour paard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:37

Honeymoon schreef:
Okidoki vind ik een heel ander verhaal, daar hebben we het over de wereldtop, niet over een Lichte Tour paard.

Dit is ook een internationaal grand prix paard.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:26

Ik hoop dat het lukt. En ik snap best dat de amazone haar toppaard wil houden. En er zullen best geldschieters zijn die en goed paard/goede combinatie willen behouden in Frankrijk voor de dressuursport.
Zelfde verhaal als okidoki. Dus snap niet dat er nu zulke negatieve reacties zijn en toen niet?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:27

Ik vindt dat er hier overdreven wordt, het is tenslotte haar volste recht om een inzamelactie te starten. En wat heeft die inzamelactie in godsnaam te maken met arme mensen. Daar wordt tenslotte zeer veel geld aan gegeven en zien we resultaat ik denk het niet. Je moet ook denken dat het die vrouw haar broodwinning is ze moet er tenslotte van leven. Ik zou ook wel een stukje aandeel houder van zo'n paard willen zijn Bloos . Maar mss had een goede sponsor een beter oplossing geweest Pling , zeker denkend aan de toekomst. Maar ze kan het ook gekijken als een reclame stund om zo een geschikte sponsor te vinden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:21

Ik zou het super vinden, als Frankrijk dit paard kan behouden. En zij doet iig zelf iets,om het paard te kunnen behouden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:25

Denk overigens dat de mensen die roepen dat er maar een sponsor gezocht moet worden misschien vergeten dat de dressuursport in Frankrijk in de kinderschoenen staat en daardoor ook niet heel populair is.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:33

Katja schreef:
Denk overigens dat de mensen die roepen dat er maar een sponsor gezocht moet worden misschien vergeten dat de dressuursport in Frankrijk in de kinderschoenen staat en daardoor ook niet heel populair is.

Inderdaad, en daarom zou het voor de dressuursport mooi zijn als zo'n amazone door kan met haar paard om de top wat breder te maken.

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:53

Katja schreef:
Honeymoon schreef:

Dit is ook een internationaal grand prix paard.

zat zeker te slapen ofzo Slapen
Maar ben benieuwd of het lukt. Ik snap alleen niet als ze een kwart van het paard bezit dan heeft ze toch ook inspraak in wat er met het paard gebeurd?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:00

Maar als een ander 3/4 heeft heb je natuurlijk eens stuk minder invloed.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:35

Wat een stompzinnige discussie zeg:

Dit is de afstamming van Lianca:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=142979

Zoals jullie kunnen zien een KWPN ner , geheel tuigpaard gefokt.
Het soort paard waarover men op Bokt zeurt: de jury vind een tuigpaard niet leuk dus ze geven me geen punten!
Het zou getuigen van enig respect naar de amazone om er even bij stil te staan dat ze met een tuigpaard Grand Prix rijdt, daarin ook diverse overwinningen heeft behaald.
Ze is van ver gekomen en ik weet zeker dat ze er keihard voor heeft moeten werken. Kan je toch nauwelijks spreken van een verwende meid!
Kijken als ze jullie paard (ten dele nog eigendom ook) onder je kont vandaan kopen, hoe je dan reageerd.
Sponsors zoeken zal in Frankrijk haast onmogelijk zijn. De populariteit van de dressuursport in Frankrijk is niet te vergelijken met die van in Nederland en sponsors melden zich oha alleen maar als er voor hun iets te halen valt.
Wat mij betreft: Petje af voor deze dame en ik hoop voor haar van harte dat het lukt!

En redrumfox, als je werkelijk zo begaan bent met het lot van de arme mensen, verkoop dan je eigen paarden en stort het geld, en het geld dat je maandelijks aan je paarden kwijt bent eens maandelijks op de rekening van een goed doel!

Honeymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:46

Maar die andere 3/4 deel eigenaar wil dus dat ze verkocht wordt? Het lijkt mij dat als er een inzamelingsactie nodig is dat er wel een breed draagvlak is om het paard aan te houden.
Want aan wie zou ze anders verkocht worden? Een andere ruiter?

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:52

Is het paard nu uiteindelijk gekocht voor de amazone of is het paard verkocht zodat zij nu zonder paard zit?