Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:tuurlijk is de klant er zelf bij. Vandaag stond er ook weer iets in de krant over miskleunende alto'genezers die tegen een vrouw zeiden dat ze geen kanker had, maar dat de kanker terug zou komen zodra ze één voet over de drempel van het ziekenhuis zou zetten.
Vrouw overleed uiteindelijk aan kanker...
Arabesk schreef:Een dierenarts die alternatieve geneeswijzen erbij gaat doen, ok daar kan ik nog mee leven.
Minder heb ik op met de mensen die de opleiding Silverlinde hebben gedaan bijvoorbeeld. Dat is geen rijkserkende opleiding en garandeert helemaal niets.
Het gaat helemaal de verkeerde kant op als hier niet wat aan gedaan wordt.
- Mensen die eerder een reader raadplegen dan een veearts
- Readers die wel andermans paarden lezen, maar hun eigen paarden hebben gezondheidsproblemen etc etc
- Alternatieve genezers die met een wichelroede een paard doormeten en op basis daarvan medicijnen voorschrijven
Huertecilla schreef:Arabesk schreef:Ja EINDELIJK!
Huh![]()
Is dit anders dan niet 'erkende' hoefsmeden versus 'beunende' Niet-Beslaanders?
Is het niet de klánt die de eindverantwoordelijke is?
Die klant weet dat de één veearts is en de ander meestal niet; sommige alternatieven hebben ook een opleiding DA net als je dat ziet bij humane artsen.
Dat de één breed opgeleid hoefonderhouder is en de ander meestal niet; sommige alternatief hoefonderhouders hebben óók een opleiding als hoefsmid.
Dierenarts ís al een beschermd beroep dus zolang de alternatievelingen niet roepen dat ze veearts zijn als ze die opleiding niet hebben zie ík het probleem niet.
Laat ik het heel duidelijk zeggen: als de klant niet het benul heeft dit te begrijpen, heeft deze ook geen benul wat nog meer bij goed paarhouden -rijden komt kijken en dat lost de overheid zó niet op.
hc
Miska schreef:Wat een discussie weer zeg!
Dit vind ik natuurlijk de meest domme handeling die ze kunnen gaan maken!!!![]()
Reguliere dierenartsen versus alternatieve geneeswijzen.![]()
In plaats van elkaar tegen te gaan werken, is het misschien beter om met -verstand- de koppen bij elkaar te voegen en tot een gehele oplossing te komen!
Samenwerking!!!![]()
Hier kan ik me zo naar om maken, alsof die ego-kwasten van een dierenartsen alle wijsheid in pacht hebben!?! NO F*CKING WAY!!!![]()
Dat geldt natuurlijk ook voor de geneeskunde op menselijk niveau!
Bah ,wat een verstand!![]()
sweetheart schreef:Miska schreef:Wat een discussie weer zeg!
Dit vind ik natuurlijk de meest domme handeling die ze kunnen gaan maken!!!![]()
In plaats van elkaar tegen te gaan werken, is het misschien beter om met -verstand- de koppen bij elkaar te voegen en tot een gehele oplossing te komen!
Samenwerking!!!![]()
Hier kan ik me zo naar om maken, alsof die ego-kwasten van een dierenartsen alle wijsheid in pacht hebben!?! NO F*CKING WAY!!!![]()
Als je meerdere reacties leest zal je merken dat veel mensen hier zeker niet tegen de alternatieve geneeswijzen zijn, maar wel tegen mensen zonder enige kennis van zaken toch zichzelf arts noemen.
Ik denk zelf dat het erom gaat dat het kaf van het koren gescheiden wordt.
KiWiKo schreef:gelukkig heb ik een goede dosis gezond verstand........ EN heb het geluk verbonden te zijn met een gruwelijk goede kliniek, waar mijn ideeen over alternatieven altijd serieus besproken worden .........
Ze staan er niet negatief tegenover, raden het is sommige gevalen af..... en raden het in sommige gevallen aan....... EN weten de mensen die ECHT goed zijn in hun kwakzalverijtje, met sommige werken ze zelfs samen![]()
Een hele, hele fijne combinatie die verzekerd is van een goed percentage succes is een eigenwijze, niet alles aannemende eigenaar, een goede welwillende arts EN de eventueel nodige alternatieveling![]()
Mensen zijn zo graag zo goedgelovig
Huertecilla schreef:Is dit anders dan niet 'erkende' hoefsmeden versus 'beunende' Niet-Beslaanders?
Is het niet de klánt die de eindverantwoordelijke is?
Arabesk schreef:En dan 'osteopaten' .... ook zoiets, iedereen mag zich zo noemen. Nee doe mij maar dan een paardenfysio die in elk geval vier jaar erkende HBO heeft gedaan.
ravel schreef:Toch wil ik hier opmerken dat de meeste mensen die dergelijke opleidingen volgen dit doen uit idealisme, hopen dat zij iets kunnen betekenen voor eigenaar en dier als de reguliere geneeskunst geen oplossing meer ziet. Ben zelf meer iemand van de wetenschap in plaats van het alternatieve maar kan niet ontkennen dat sommige alternatieve therapieën in sommige gevallen toch effect lijken te hebben.
Toch jammer als ook deze goed bedoelende en redelijk opgeleide alternatieve geneeskunst beoefenaars beschadigd worden door de praktijken van beunhazen!
Dorien66 schreef:Arabesk schreef:En dan 'osteopaten' .... ook zoiets, iedereen mag zich zo noemen. Nee doe mij maar dan een paardenfysio die in elk geval vier jaar erkende HBO heeft gedaan.
Van de website van Icreo:
Toelatingsvoorwaarden
Omwille van verschillende redenen, waarop we hier niet verder kunnen ingaan, kunnen alleen kandidaten met een medisch of paramedisch diploma toegelaten worden tot de professionele opleiding.
Hieronder verstaan we : artsen, dierenartsen, kinesitherapeuten, fysiotherapeuten, osteopaten en andere therapeutische beroepen van een gelijkgeschakeld niveau.
Verpleeghulpen, dierenartsassistenten, paraveterinairen, enz... kunnen jammer genoeg niet tot de opleiding toegelaten worden.
M.a.w. Arabesk; ik ben het helemaal niet met je eens (v.w.b. osteopaten)
Miska schreef:Wat een discussie weer zeg!
Samenwerking!!!![]()
Hier kan ik me zo naar om maken, alsof die ego-kwasten van een dierenartsen alle wijsheid in pacht hebben!?!
NO F*CKING WAY!!!![]()
RianneH schreef:Miska schreef:Wat een discussie weer zeg!
Samenwerking!!!![]()
Hier kan ik me zo naar om maken, alsof die ego-kwasten van een dierenartsen alle wijsheid in pacht hebben!?!
NO F*CKING WAY!!!![]()
Sorry hoor, maar dit is wel een beetje kort door de bocht. Tuurlijk zitten er arrogante DA's tussen, maar het overgrote merendeel doet de opleiding om een dier te genezen. Niet om zijn eigen gelijk te halen.
Het is zelfs zo dat wij als eerste jaars worden geinformeerd over de alternatieve geneeswijzen. Oftewel, de opleiding staat er wel voor open. Maar je moet niet vergeten dat het een wetenschappelijke opleiding is, en dus niet alles aannemen. Heb jij een DA die koppig is en al 30 jaar in het vak zit, tja die passen zich wat moeilijk aan. Maar de nieuwe generatie komt er ook aan.
Ik geloof best dat er bepaalde alternatieve geneeswijzen zijn die werken, en ook erg goed naast reguliere manieren. Maar de opleiding tot DA is niet voor niets 6 jaar. En reken maar dat wel alles tot in de kleinste puntjes van je cellen moeten leren. En dit heb je nodig, dus wanneer je deze basis niet hebt, hoe betrouwbaar is je gekozen geneeswijze dan?