bterlaan schreef:Ze zijn toch ook wel knettergek aan het worden! Eerst mogen de koeien niet meer naar buiten omdat ze.... mest procuceren. Koeien zijn dus slecht voor het milieu. Daar kon ik met mijn pet al niet bij. Nu MOETEN ineens de paarden wel naar buiten, hoewel ze ook mest produceren, is dat dan niet slecht voor het milieu? Waar is de logica gebleven? Afgeschaft, zeker te slecht voor het milieu. Hoe iwl je nu controleren of paarden naar buiten komen en als dat niet het geval is, wat daar voor redenen voor zijn? Moet je nu ook al ee nDA attest hebben als je paard door bv. kreupelheid niet naar buiten kan? Of omdat je bv. niet in een situatie bent, het dier bij slecht weer binnen te halen als dat nodig is en het dan maar liever binnenlaat en 's avonds beweging geeft?
Afgezien van de vraag of het welzijn van he tpaard hier ook echt mee is gediend,wordt hier een heel wezenlijk principe hier over het hoofd gezien: maak geen wetten die je niet kunt handhaven!!!
Overigen sstaan mijn paarden in een open stal, een in NL vrij onbekend fenomeen, maar een systeem, dat ik van harte ondersteun. Ik heb nu dus ook teddypaarden.
Ik snap het allemaal wel hoor, maar is het niet zoiets als water naar de zee dragen? Wie controleert dit inderdaad en hoeveel uitzonderingsregels gaan we krijgen. De mensen die hun paarden niet naar buiten willen/kunnen doen zullen dat in de toekomst ook niet doen lijkt mij. Zal inderdaad een gezellige boel worden bij de hengstenhouderijen
en bij de gemiddelde en luxe pensioenstal in de randstad "met z'n allen op 1 mini stukje land, met z'n allen, met z'n allen"
Of moeten we mensen in de randstad dan verbieden om een paard te houden? Of sturen we iedereen naar de uithoek?
dat kan zijn in een WEILAND PADDOCK enz.. En SAMEN