Arabesk schreef:Ik zou me ernstig zorgen maken als IK het hoogtepunt van Arabesks dag zou zijn
Dan schort er iets aan zijn huisvesting, voer of vriendjes.
Precies, maar veel mensen zien dat toch anders, als liefde enzo...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Ik zou me ernstig zorgen maken als IK het hoogtepunt van Arabesks dag zou zijn
Dan schort er iets aan zijn huisvesting, voer of vriendjes.
tita schreef:Burght das Barneveld dat is meer dan 100km hier vandaan.
Ik ben wezen kijken naar zo'n hit-stal en toch blijf ik zeggen niet elk paard is er geschikt voor.
Arabesk schreef:Er zijn er al veel meer, je loopt achter.
Nogmaals, lees mijn post, er zijn meer oplossingen dan HIT. Bijvoorbeeld de huisvesting bij manege De Burght.
tita schreef:Idereen weet het beter dat is altijd zo al geweest op bokt.
tuurlijk hebben wetenschappers elke paard onderzocht.
ik ben nota bene zelf een wetenschapper maar ga ook niet overal roepen dat ik er verstand van heb.
ik ben van mening dat het goed voor paarden kan zijn met name voor manege-paarden en ponies vind ik het geweldig maar mijn eigen pony zou daar echt niet geschikt voor zijn.
Ik ben overigens ook voor weidegang en niet voor een suffe paddock waar ze dag en nacht in staan.
Ja in de winter is het beter dan stal maar in de zomer wil ik weide zien.
Jullie roepen maar kuddedieren kuddedieren maar deze paarden zijn van deze tijd en compleet anders dan de paarden van 200 jaar geleden.
Veel natuurlijk gedrag is weg
tita schreef:Zover ik het weet zijn er maar 4 officieele hitstallen waar ik trouwens fanatiek op tegen ben.
2 zijn er in de buurt van Arnhem en 1 deil en die andere weet ik niet maar niet in mijn buurt.
Arabesk schreef:Behalve de korte termijn schade van klem liggen in een box, hogere kans op koliek etc etc Is op de lange termijn boxarrest heel ongezond voor een paard. Alleen merk je vaak pas jaren later wat dit heeft aangericht.
tita schreef:Tuuurlijk arabesk als de mijne van jou zou zijn was ie allang overleden...
Auky schreef:tita schreef:Tuuurlijk arabesk als de mijne van jou zou zijn was ie allang overleden...
Vind ik toch knap dat je dat weet
Wordt weer gezellig op de man gespeeld zeg.
Sizzy schreef:In de zomer hadden we de hele groep op de wei staan om te wennen aan elkaar voor ze de HIT-stal ingingen. Toen kwam er ook een nieuw paard bij met gedragsproblemen (jegens paarden, niet mensen). Dat paard kon niet normaal contact zoeken, viel aan, snuffelde niet en viel rollende paarden aan (heel laf dus.)