Ziekte paarden inderdaad veroorzaakt door rhino-virus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sabje19

Re: Ziekte paarden inderdaad veroorzaakt door rhino-virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:30

Er stond op de website van Coster dat er 2 stallen Rhino hadden.
Staat alleen niet bij welke.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:48

Bij kennemergaarde zijn de paarden nu een week koortsvrij Haha!
En paarden centrum santpoort is waarschijnlijk ook rhino maar daar heb ik niet zo info over. Het paard heeft verlammingsverschijnselen. En dat paard is volgens de berichten in aanraking met kennemergaarde geweest. Hoe precies weet ik ook niet.
Bij ons thuis Hofstede de Kruidberg ( stal Rutte) zijn gelukkig alle paarden nog gezond

Vleggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:52

Alle paarden van Kennemergaarde zijn nu al 8 dagen koorstvrij Haha!
Het manegepaard loopt alweer een poosje mee in de les en het pensionpaard is ook weer onder het zadel. Hopelijk hebben we het ergste achter de rug en blijft het bij één (helaas overleden) pony.
Wat zal mijn paardje blij zijn als hij weer lekker met zijn vriendjes naar het duin kan Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:09

hoe staat het er nu mee? Is er daadwerkelijk rhino op paardencentrum santpoort nu?

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:11

Bij ons in oud ade is er zeer waarschijnlijk ook rhino... Mijn paardje is helaas erdoor getroffen en is nu letterlijk voor dr leven aan t vechten Boos! Waarschijjnlijk de verkoudheidsvorm en de neuro vorm) Uitslagen komen nog (bloed en neusswab) Wat een rot virus is dat hee!! echt te erg!

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:35

Missmar schreef:
Bij ons in oud ade is er zeer waarschijnlijk ook rhino... Mijn paardje is helaas erdoor getroffen en is nu letterlijk voor dr leven aan t vechten Boos! Waarschijjnlijk de verkoudheidsvorm en de neuro vorm) Uitslagen komen nog (bloed en neusswab) Wat een rot virus is dat hee!! echt te erg!

Wij wensen jullie heel veel sterkte, weten jullie al wat meer ?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:48

Missmar schreef:

heel veel sterkte
heb je al nieuws?

diewertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:30

Juin schreef:
Missmar schreef:

Wij wensen jullie heel veel sterkte, weten jullie al wat meer ?

Aan het eind van de week is er zekerheid maar naar mijn idee is het bijna zeker dat het rhino is. Er staat 1 paard (het paardje van Missmar) op stal met achter verlammingsverschijnselen. Zij hangt aan een takel en kan nu stukje bij beetje weer een beetje meer op eigen benen staan. Een ander paard heeft nog geen echte verlammingsverschijnselen maar loopt wel heel raar aan de achterhand en kan ook niet zelf plassen op het moment. Voor de rest staan er nog 3 veulens en 2 paarden (waaronder eentje van mij) met hele hoge koorts (gister 40.8). Voor de rest is het afwachten. De paarden krijgen nu in ieder geval allemaal een soort aspirine om de symptonen te onderdrukken.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:36

diewertje schreef:
Aan het eind van de week is er zekerheid maar naar mijn idee is het bijna zeker dat het rhino is. Er staat 1 paard (het paardje van Missmar) op stal met achter verlammingsverschijnselen. Zij hangt aan een takel en kan nu stukje bij beetje weer een beetje meer op eigen benen staan. Een ander paard heeft nog geen echte verlammingsverschijnselen maar loopt wel heel raar aan de achterhand en kan ook niet zelf plassen op het moment. Voor de rest staan er nog 3 veulens en 2 paarden (waaronder eentje van mij) met hele hoge koorts (gister 40.8). Voor de rest is het afwachten. De paarden krijgen nu in ieder geval allemaal een soort aspirine om de symptonen te onderdrukken.

Heftig hoor, wat een drama, ik hoop dat de paarden een beetje opknappen en dat de schade verder beperkt blijft. Ik wens jullie heel veel sterkte !

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:30

Thnx! Morgen hebben we waarschijnlijk de uitslag van de neusswabs!

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:04

Missmar schreef:

Sterkte! Moet een beroerde tijd voor je zijn.
Hebben jullie enig idee hoe het virus bij jullie op stal gekomen is en waarvandaan? (voor zover je daar uberhaupt een idee over hebt)

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:59

Ik heb van de staleigenaresse begrepen dat het inderdaad om Rhino gaat. Missmar en Diewertje en de andere paarden eigenaren ik hoop dat jullie paarden er door heen komen.
Hou ons op de hoogte, we leven met jullie mee.

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:40

Ja de uitslagen zijn idd binnen en het is rhino... helaas

Onzekerheid is nog lang niet voorbij, vandaag weer een nieuw koorts geval erbij.. Met mijn paardje gaat t wat beter ze is goed aan t opknappen! hangt nog wel in de beugels maar gaat de goede kant op langzamerhand!

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:23

Vanaf vrijdagavond 28 december is manege Kennemergaarde Rhino-vrij verklaard!
Alle strenge maatregelen betreffende het erf en de manege/stallen zijn opgeheven, de roodwitte linten zijn weg en de vlaggen hangen weer uit!
Binnen enkele weken mogen ook de paarden weer het erf af.

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 00:04

Whoohoo! heel erg fijn voor jullie!!!

Nog even en dan gaan ze hier ook uit hoop ik Knipoog

PaardeKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:58

Iwandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:02

Dit is wel een heel oud topic :+

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:02

Griebels zeg.... Dit is nieuws van 1,5 jaar geleden. Kom je net onder een steen vandaan ofzo?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:31

Topic uit 2007, slotje hier.