GvdT schreef:Nee, ik trek jou verhaal niet in twijfel. Ik vind de informatie verstrekking niet voldoende. Destijds is er bij Goedhart ook rhino geweest en die hadden het eerder in de krant gezet dan dat Kennemergaarde het heeft gedaan. En als er 1 geen fan is van Goedhart ben ik het wel....
Dit geldt ook voor de manege in Hoofddorp.
Ik vraag me af hoe jij het zou vinden als je op een kleine stal staat en je hoort niets. Dinsdag of woensdag stond er pas iets in de krant en dan nog pas nadat het zondag al op de site van Hans had gestaan, voor Hans dus niets dan lof. Er was vrijdag al genoeg reden om aan te nemen dat het rhino betrof en toch gaan er paarden het erf af. Ik zet gewoon mijn vraagtekens bij de aanpak, zeker als je hoort/leest hoe andere maneges ermee omgaan. Dat de lessen doorgingen vind ik onbegrijpelijk. Volgens mij zijn andere stallen ik weet niet hoe lang afgesloten geweest van de buitenwereld.
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je vertrouwen hebt in de personen waar je paard staat. Helaas heb ik andere ervaringen met de eigenaren en ik ken ze al dik 20 jaar. Neemt niet weg dat ik dit niemand gun..
Mijn paarden staan er redelijk vlak bij, paniek is er bij mij niet geweest, wel ergernis.
Ik vraag me namelijk serieus af hoe er gereaageerd zou zijn als dit bij bv Heeremans of erger nog Stal Schoorl was gebeurd.
Zoals al eerder gemeld verwijt ik niemand dat er rhino op een bedrijf is. Kan je niks aan doen. Heb alleen zo'n hekel aan de taboesfeer die erom heen hangt. Waarom niet vanaf het eerste moment open kaart spelen? Valt het mee kan het altijd nog op de website gezet worden.
Jij bent hier toch echt degene die onwaarheden vertelt.
Hoe het gegaan is met de telefoontjes naar kleinere (onbekende?) stallen in de buurt daar weet ik niets van en ga daar dan verder ook niet op in.
Wat ik je wel kan vertellen is, dat wij, pensionklanten, het allemaal vrijdagavond hebben gehoord, dat er toen beslist geen paard meer van het erf is gegaan en dat alles wat daarop volgde in overleg met en op advies van de dierenarts is gegaan.
Inderdaad kwam pas dinsdag of woensdag aan het licht dat het inderdaad om het Rhino virus ging en toen zijn ze daar pas officieel mee naar de media gegaan. De omringende grote stallen zijn in het weekend al gebeld trouwens, toen het nog niet eens zeker was. (voor de zekerheid)
Op de site van de paardendokters heeft ook, net zoal bij ons op de site, waar ik toevallig beheerder van ben, tot die tijd gestaan dat het waarschijnlijk om het Rhinovirus ging en dat voorzorgsmaatregelen zijn getroffen.
Op de site van de manege heb ik een aankondiging gezet met de maatregelen en heb die verder niet meer veranderd, alleen op een andere pagina gezet, vandaar dat daar nog staat dat het waarschijnlijk om het rhinovirus gaat.
Ik vond het niet nodig om dat te veranderen omdat er berichten erna geplaatst zijn die verwijzen naar het Haarlems Dagblad en Ijmuider Courant, waar de persberichten staan, die o.a. vertellen dat het inderdaad om het Rhinovirus gaat.
Alleen het laatste bericht van het Haarlems Dagblad waarin staat dat er twee paarden bijgekomen zijn met koorts klopte niet en heb ik daar dan ook niet gepubliceerd.
In plaats daarvan heb ik een eigen update geplaatst over het ene paard wat nog steeds af en toe koorts heeft maar verder geen 'rhino' verschijnselen heeft.
Moet jij mij maar eens vertellen waar de manege eigenaren of ik dan in de fout zijn gegaan.
Ik vind dat iedereen zijn uiterste best heeft gedaan. In het weekeind posten er vrijwilligers om de stal en de manege om te zorgen dat er echt niemand de stal in komt of paarden gaat aaien, ook omdat onze stal aan een wandelroute zit.
Voor jouw info, ik sta al bij Kennemergaarde in pension met verschillende paarden vanaf 1977, (met wat tussenpozen niet) dus ken de huidige eigenaar ook minstens zo goed als jij en heb totaal geen problemen met hem.
Wat betreft de lessen, die gaan door omdat de mensen graag willen rijden, omdat de paarden hun beweging nodig hebben en ja, ook om commerciele redenen natuurlijk. Er zijn maatregelen voor de manegeklanten getroffen, die je ook op onze site kan lezen, in overleg met de dierenarts, zodat er zo min mogelijk kans is op besmetting.
Ik zou niet weten waar we nog meer maatregelen hadden moeten treffen en vind jouw betoog dan ook nergens op slaan, er is vanaf het moment dat het zeker was dat het Rhino was ogenblikkelijk alarm geslagen!
En vanaf de bewuste vrijdagavond dat wij het te horen kregen zijn ook alle grote stallen in de buurt geinformeerd.
En alles is op advies van en in overleg met de dierenarts gegaan.
Laatst bijgewerkt door BillyJean op 08-12-07 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt