Zeven hengsten ingeschreven bij KWPN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zeven hengsten ingeschreven bij KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:39

lazal schreef:
Wat moet je nu in deze tijd nog met een Pretendent? Er zijn zoveel goede jonge hengsten. Biotop, ook iets uit de jaren huppel de pup. .

Verward Verward Verward

Hoe kun je dat nou zeggen!

Wat wil jij dan, alleen maar Krack/Jazz enz?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:45

janderegelaa schreef:
In het buitenland!? Waar Sandro Hit ook al ruim 100 goedgekeurde zonen heeft?

das netzo iets!
maar hier in nederland word er niet veel met sandro hit zijn nakomelingen gedekt,
ik heb dit jaar bij santano gedekt.. volgend jaar wil ik graag met buitenlands bloed dekken.
heb zelf dit jaar een merrie gekocht in duitsland, v. Smetana das een nakomeling van sunnyboy drachtig van Fontane, een jonge florencio

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:50

Zoro schreef:
Scandic zelf hadden ze gewoon nooit goed moeten keuren heb nog geen mooie scandic gezien :S

Smaken verschillen Lachen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:40

lazal schreef:
Wat moet je nu in deze tijd nog met een Pretendent? Er zijn zoveel goede jonge hengsten. Biotop, ook iets uit de jaren huppel de pup.

Wat dacht je van bloedspreiding en bewezen bloedlijnen?

Ook een beetje een raar argument dat een bepaald paard niet kan omdat zijn grootvader gedateerd zou zijn. Het gaat er toch om om een goed paard te fokken en als dat kan met een ouderwetse bok dan graag die. Liever een klassiek model dat presteert dan een moderne(donkerbruine of zwarte) waar je niets aan hebt. En daar lopen er meer dan genoeg van. En als je naar de topdressuurpaarden kijkt zijn dat bijna allemaal vrij klassieke modeletjes.

Ik vind de verrichtingstopper van de dressuur overigens vanaf de foto een erg mooi paard.