Afknippen manen mogelijk doodvonnis paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: Afknippen manen mogelijk doodvonnis paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:34

nathalie2302 schreef:
A10 schreef:
Wild? Mak? Mensen proberen hun kleuters erop te zetten om een rondje 'paard te rijden'.

OUCH...meen je dat nou????

Yep, ik pleit ook meer voor een bordje 'Op dit terrein cap verplicht' Knipoog

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:43

Proest. Haha!

Misschien binnenkort een stalletje waar je zweepjes en suikerklonten kan kopen?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:47

Vind het zonde wat er met deze paarden gebeurd. Ik woon zelf in Nijmegen en kom ook vaak in de gebieden waar deze paarden vrij lopen.
Ze zijn steeds makker aan het worden. Maar ik blijf altijd op afstand. Heb ooit wel op een strandje aan de waal 2 jonge hengsten zien staan. We moester er langs maar je kon als je het wilde ze gewoon aanraken. Ze zijn nergens bang voor. Dat vind ik heel erg jammer.
En vind het zonde van de staarten. Deze meiden hadden het vast goed bedoeld maar het is gewoon slecht voor paarden die zo leven.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:59

Bij ons 2 kilometer lopen ze ook de koniks, ''de paarden hebben geen last hiervan'' Nou deze anders wel, de paarden bij ons hebben ipv een staart gewoon een grote dikke knots! Boos! Er lopen 10 hengsten op een groep van 30 merries en nu komt de shocker: als er een veulen wordt geboren met enige vorm van witte aftekening wordt deze zonder pardon afgemaakt. Mijn moeder is al eens gaan aanbieden een van die veulens te kopen. (ik bedoel het zijn geweldige recreatiepaardjes die koniks) Maar nee, de konik is een ''wild'' ras dat niet voor de mens bedoeld is. (o ja en waarom worden ze dan zowel in duitsland als in frankrijk gebruikt voor recreatie) Ik vind het gewoon zielig. Die organisatie maakt wel mooie verhalen maar als er een dier echt ziek is laten ze ze wel fijn verpieteren, ik ben al best vaak een dood veulen zelfs een dood paard tegengekomen. Verdrietig
Bah nee ik word echt ziek van die schijnheilige mensen... Als ze het goed willen doen dan moeten ze dit ook doen en het niet zo ver laten komen dat er paarden moeten sterven. Dat ze ze dan verkopen en niet gewoon een leven verspillen gewoon om het ras zuiver te houden! Daarbij moeten ze er dan ook maar voor zorgen dat er geen mensen meer bij kunnen, er is altijd wel een onverstandig iemand die gaat aaien...
Enigzinds afgedwaald maar goed, dat die meisje de staart en manen bij hebben geknipt is een goede zaak want aan een knots hebben ze absoluut niks, het doet pijn en het beschermt voor geen meter!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:23

Nog even en de konikjes lopen in allerlei kleurige setjes door het landschap Haha!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:26

Whaha, ga even wat bewerken hoor. Haha!
Afbeelding
Maar je hebt wel gelijk hoor. Dit kan niet zo door gaan. Mensen die hun kindje even laten ''paardje rijden''

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:31

wat erg voor dat paard , maar om paarden te slachten die te mens vrindelijk zijn geworden dat vind ik er echt over , breng die dieren dan naar een dierentuin of verkoop ze aan iemand die er op wil rijden .

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:48

Ja het kan wel zo zijn dat die manen er zo verschrikkelijk uitzien.. maar dan nog.. Het zijn niet hun paarden!! Je hoort van andermans paarden af te blijven..! Boos!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:35

wilde paarden in nederland???? lachertje in nederland is niks meer wild, daarvoor is nederland te klein. Logisch dat deze paarden steeds makker worden als er dagelijks weet ik hoeveel mensen 'paardje'gaan kijken.
om over het beheer van deze kuddes nog maar te zwijgen, dierenmishandeling zo af en toe, maar daar mag je niks van zeggen want het zijn wilde dieren, jaja in de dromen van de organisaties...............

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:38

A10 schreef:
Yep, ik pleit ook meer voor een bordje 'Op dit terrein cap verplicht' Knipoog

Daar schrik je ook wel van Bloos!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 01:00

wilde paarden in nl zijn niet wild , het publiek stopt ze vol met brood en fruit en troep en als ze even de kans krijgen kruipen ze erop f proberen hun kids op een dier te planten , want oh oh oh dat is zo leuk

zo krijg je ook wel eens ijslanders uit de begrazing terug die absluut geen schriktraining meer nodig hebben
die zijn flapperende paraplu en gillende kinders proof bij wijze van

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:51

zou dat lekker zitten?10 kilo natte klissen op je nek?
vergeet niet dat als die dingen nat zijn ze ook niet meer drogen,straks groeien er nog planten uit.....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:58

geerke schreef:
zou dat lekker zitten?10 kilo natte klissen op je nek?
vergeet niet dat als die dingen nat zijn ze ook niet meer drogen,straks groeien er nog planten uit.....

My little vegetable pony Haha! Clown

Kan leentje daar ook niet zon beeldig werkje op fotoshoppen, die is echt goed. ROFL

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:01

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:45

Dat valt om de dooie dood niet zelf uit, dat kan iedereen wel zien ook.

Paarden krijgen er last van en schuren de manen af.
Of het verklit en vervilt tot een onontwarbaar geheel, dat de huid kan verstikken waardoor hele plukken loskomen.

Dat kun je natuurlijk ook zien als 'vanzelf loskomen.' Clown

Knipoog

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 00:58

Nou ik hoop dat de meisjes hier van leren.
Maar die paarden zijn toch wild hoe kan het
dan dat ze de manen kunnen knippen?
Vind het wel zonde nu zijn het niet echte
wilde paarden meer....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:18

randalinpony schreef:

Klissen zijn zaden. De hechtstekels zijn het vervoermiddel. Uiteraard tíjdelijk want anders zouden die zaden nooit op de grond komen en dát is de bedoeling van de zaaddoos: dat het zaad een stuk verderop op de grond komt, dus loslaat Pling
Dat kan iedereen wel bedenken ook Knipoog

Verder is het schandalig dat het zelfs maar in iemand ópkomt om aan het bezit van een ander te komen! Wel of niet ´nodig´ of schadelijk is irrelevant. Ook die voederdrang begrijp ik niet. Blijf eraf. Punt.

hc

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:06

Als het bestuur zo hard pleit voor het behoud van de wilde paarden, hoe zijn die meisjes er dan ook ooit aan kunnen komen. Simpel: het zijn geen wilde paarden! Pling Ze zijn nog niets eens halfwild. En omdat het bestuur zo hard blijft vasthangen aan dat wilde paarden idee vinden ze dat deze paarden dan maar puur natuur moeten leven.
Dit kan niet omdat:
1. Er zijn veel te veel hengsten op te weinig merries.
2. Het gebied waarin ze leven is veeeeeeel te klein voor de hoeveelheid paarden die er in leeft.
3. Doordat ze zich niet kunnen verspreiden over gebieden met verschillende beplanting vormen deze klitten zo een groot probleem, de paarden kunnen er niet van weg. Er heerst zo goed als overpopulatie van deze plantengroei.

Al deze punten maken van deze koniks niet meer dan een stelletje winterharde paarden in een natuurgebied, niet iets wat je nooit ziet.
Ik vind dat het bestuur de gezondheidstoestanden van de paarden op momenten dat verzorging echt nodig is (wonden, ziekte) rijkelijk overschat en dus verantwoordelijk is voor de dood van paarden die makkelijk vermeden had kunnen worden door ze uit te kudde te halen en te verkopen aan particulieren waar ze imo een veel beter leven zouden lijden.
Dit heeft overingens niets met de manier van paarden houden te maken. Mijn pony staat ook 24/7 buiten. Maar de omstandigheden van deze paarden zijn werkelijk abominabel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 21:16

Sommige paarden zoeken die dingen gewoon op hoor. Mijn tinker zat ook altijd elke dag vol met die krengen. Anderhalf hectare wei en een stukje met klissen en daar stond hij altijd.

En het gebied daar is niet echt overbevolkt met paarden. niet zo heel veel paarden in dat gebied.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:23

Nee in dat gebied niet nee, maar in het gebied bij ons dorp wel en het ander gebied waar ik vaak kom ook...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:41

Huertecilla schreef:
randalinpony schreef:

Klissen zijn zaden. De hechtstekels zijn het vervoermiddel. Uiteraard tíjdelijk want anders zouden die zaden nooit op de grond komen en dát is de bedoeling van de zaaddoos: dat het zaad een stuk verderop op de grond komt, dus loslaat Pling
Dat kan iedereen wel bedenken ook Knipoog

hc

HC heeft waarschijnlijk nog nooit een stel shetlandponys mogen ontklitten die hierin verzeild waren geraakt. Knipoog

De zaden zullen best loslaten. Uit de zaaddozen dus.
De zaaddozen bevatten van die kleine weerhaakjes, waar de manen zich bij een beetje lengte lekker omheen wikkelen. Voeg nog wat regenbuitjes toe.
En uw dikke knoop in de manen is ontstaan.

Wij hebben hier op het moment hetzelfde probleem met de zaadstengels van zuring in het hooi.