Ik was ook op het JIM zaterdag, en vond dat Anky zeer terecht gewonnen had. Paard loopt te stralen, alsof alles zo gemakkelijk is. Het plaatje klopt, de muziek klopt... De grove hulp heb ik zelf niet gezien, misschien omdat we een beetje in een hoek zaten in een van de longes. Bij sommige anderen vroeg ik me echt af waarom ze die muziek gekozen had, het klonk soms als slordig knip- en plakwerk. Vooral die van de Amerikaanse mevrouw met Lingh.
Alex van Silfhout vond ik een vreselijke aanfluiting. Wat reed die man lelijk, ruw met zijn handen (vooral het 'flexen' voor het begin van de proef ). Als hij dit al doet met duizenden toeschouwers en tv-camera's er vlak bovenop... wat doet hij dan thuis wel niet?! Bij het hals'strekken' gaf hij wel 10 hele centimeters cadeau , waardoor het paard eindelijk niet meer achter de loodlijn liep zoals de rest van de tijd... En zelfs tijdens dit hals'strekken' moest hij nog voortdurend aan de teugels hijsen om te corrigeren, dit paard was duidelijk niet gewend aan vrijheid en ontspanning. Paardje straalde ook totaal geen vreugde uit, geen plezier in het werk. Nee, dit had met dressuur helemaal niks te maken! Ik vond de lage punten dan ook helemaal terecht, het had nog lager gemogen (sterker nog, ik vind niet dat zo iemand tot dit niveau had mogen komen).
Marlies van Baalen vond ik ook tegenvallen, paard liep ook ver achter de loodlijn (hoewel, al ietsje minder dan in de losrijbak ), niet mooi door de hals, heel gespannen. Idem Kirsten Beckers en de Amerikaanse mevrouw op Lingh, die heel rommelig reed. En om niet alleen te zeuren : Stefanie Peters wel heel erg netjes gereden, dat was nu eens mooi om te zien. (Nog) niet de uitstraling van Anky en Salinero, maar dit was tenminste een plezier om naar te kijken, zoals dressuur hoort te zijn.
Ze stond anders ook redelijk hoog in het klassement hoor
@RedRumFox, wanneer iemand ook daadwerkelijk beter rijdt, dan komt die ook echt wel eerste te staan hoor Dat hebben we al zovaak gezien. Anky was nu gewoon de beste, dat kon iedereen wel zien.