Zwembad voor paarden snel populair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Otex

Re: Zwembad voor paarden snel populair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:06

het is een goed idee,zwemmen voor de paarden is gezond.Haha!

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:16

Toen ik in 1988 3 maanden in Korea was als groom voor de OS die daar toen gehouden werden hadden ze daar ook al een zwembad voor paarden. Hij werd bijna niet gebruikt behalve dan door, je raad het al.......... de grooms. Het was er nml zo warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:22

Ik dacht dat Aquahorse dit had, hoor je niks meer van.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:04

in oosterijk bestaat dit ook al errug lang...

ik heb het gezien in salzburg Haha! met allemaal mooie paardenschilderijen erom heen.
en het zwembad lag midden in het centrum naast een drukke weg.
hij was tegenwoordig gesloten maar zoals ik begreep gingen ze nu helemaal schoonmaken en iets verbouwen zodat er weer gezwommen kon worden Clown Knipoog

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 01:08

Ik denk dat het voor blessures wel goed is, maar om je paard er echt in trainen lijkt mij weer niet zo goed, want ik denk dat ze een onderhals gaan ontwikkelen omdat ze hun hoofd omhoog moeten houden.

En ja aan de bijzet in het zwembad lijkt me ook niet alles Haha!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:31

dierfysio schreef:
ik heb pas wat hene en weer gemaild met dhr. Kuijpers. wilde namelijk graag ene keer een kijkje komen nemen (vanwege belasngstelling door mijn vak), maar dat kon inderdaad niet zomaar.
ze gaan schijnbaar wel open dagen organiseren.

Dat klopt, ik mocht bij hoge uitzondering komen kijken. Dat begrijp ik wel want iedere keer dat we er komen is het zo gezellig dat we constant aan het ouwehoeren zijn. Dat vreet tijd.
Vergeet niet dat het complex nog niet af is en dat ze alles met z´n tweeen verbouwen. Daarnaast hebben ze zelf ook nog een stuk of 12 paarden en houden ze zich ook bezig met trainen en zadelmak maken.

dierfysio schreef:
het klinkt allemaal wel hele goed, alleen gaat het -voor zover ik tot nu toe heb begrepen, dikke slag om de arm!- zonder directe begeleiding van dierenarts en/of dierenfysio. dat zou ik dan wel jammer vinden, in het kader van kennis over revalidatie etc.

Dit was voor mij juist een dik pluspunt. Ik heb me ook verdiept in aquatherapie in het begin stadium van de blessure van mijn paard. Daar mocht ik niet mijn eigen DA en Fysio gebruiken, of althans dat kon wel, maar dat betekende dubbele kosten en ze gingen niet met eklaar overleggen ofzo.
Nu kon ik samen met Patrick mijn eigen ´team´ samenstellen en als ik geen goede DA of Fysio weet, dan weet hij er wel een paar.
Daarnaast heeft Patrick door zijn eigen achtergrond en zijn jarenlange onderzoek naar zwemmen naar mijn mening genoeg kennis opgebouwd. Mijn paard is maar een simpel recreatie-wedstrijd-paard, maar de rest van de eigenaren die hun paard daar hebben staan zullen geen overbodige risico´s nemen. Het gros van die paard zal uiteindelijk weer internationaal gestart worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:49

Kajanus schreef:
Ik denk dat het voor blessures wel goed is, maar om je paard er echt in trainen lijkt mij weer niet zo goed, want ik denk dat ze een onderhals gaan ontwikkelen omdat ze hun hoofd omhoog moeten houden.

En ja aan de bijzet in het zwembad lijkt me ook niet alles Haha!

Volgens mij door de gewichtloosheid spannen ze nu juist niet hun spieren. Ook voor mensen is het een revalidatie.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:39

Ik ben daar dus wel erg benieuwd naar, want ze moeten hun hoofd omhoog houden en dat doen ze dan toch door hun hals naar voren te duwen.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:52

Ik heb in augustus twee maand gewerkt in een balneotherapie in Frankrijk.
Eigenlijk juist hetzelfde als dit maar daar zwommen de paarden twee keer per dag (werd opgebouwd natuurlijk). Soms worden de paarden ook vastgebonden met de staart aan een touw en het touw aan de muur, dan moeten ze drie minuten watertrappelen.
Wel ik kan zeggen, die paarden hebben even hard gewerkt als een half uur intensief rijden hoor.
En dan nog eens zonder belasting van de pezen!

In Frankrijk stond er in het midden ook een stapmolen waar ze tot hun knieen (Het zijn toch de knieen hoop k) in het water stapten.
Zelfs de tweejarigen werden al in het water gelaten. Super therapie!

(Ik was daar eigenlijk alleen om mijn frans bij te schaven...)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:57

dat vastgebonden watertrappelen lijkt me niets...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:26

Kajanus schreef:
Ik ben daar dus wel erg benieuwd naar, want ze moeten hun hoofd omhoog houden en dat doen ze dan toch door hun hals naar voren te duwen.

Wie zegt dat ze de rugslag niet doen?

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:10

piezze schreef:
Kajanus schreef:

Wie zegt dat ze de rugslag niet doen?

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 06:03

Donja schreef:
dat vastgebonden watertrappelen lijkt me niets...

Voor de paarden lijkt het hetzelfde als drie toeren zwemmen hoor. Maar aangezien die manege in frankrijk geen hele toer in het water had (het paard moest telkens in en uit het water ivm de brug) bonden ze het paard vast.

Hier zie je het goed: http://photographe.zevillage.org/news/u ... ux-a-l-eau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:46

Anna01, dat tot de knieen daar kan ik mij wel iets bij indenken. Zo zijn wij in de zomer in een vennetje geweest met ons paard. Echt heel erg leuk, hij vond het ook leuk, het water was tot bijna zijn buik als we wat dieper gingen, niet dieper want wij hadden hem vast. En dan lekker stappen en draven, vond hij enig, die voorbenen heel hoog optillen en die achterbenen echt tot maximale hoogte flink stappen hoor. Een prima oefening voor het dier, ongeveer een kwartiertje deden wij het omdat ik vond dat hij dan wel genoeg getraint was Haha! .

Als paarden eenmaal weten dat water niet eng is, kunnen ze goed zwemmen en vinden ze het spelen er in juist heel erg leuk. Als ik erop zit gaat hij ook heel hard pletsen met zijn voorbeen. Eigenlijk best aan te bevelen om het eens een paar keer te doen met je paard.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:56

Bij de manege waar ik werk hebben we wel een out door paarden zwemvijver, maar die is meer als verkoeling voor paard en ruiter. Als de paarden eenmaal gewend zijn om te zwemmen vinden ze het heerlijk (op een enkele angsthaas na).

Ik wil zelf al zo lang ik me herriner een paarden zwembad beginnen net zo als in drenthe dus. Of eigenlijk beter gezegd een revalidatie/trainings stal voor paarden met een zwembad, stapmolen, gallopeer baan, cross terrein (berg op waarts galloperen maakt de spieren heel sterk), lopende band, solarium, sauna, fysiotherapeuten in dienst en misschien een dierenartsen praktijk op het bedrijf. Mis alleen nog wat geld, hahaha heel wat geld.

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:04

Echt leuk! een zwembad voor paarden!
Ik hoop dat er veel paarden mee geholpen worden Knipoog