Veel harten slaan op hol bij gedachte wonen bij je paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Veel harten slaan op hol bij gedachte wonen bij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 07:32

Hmmm... als je de bak nog steeds moet delen zie ik de voordelen niet zo.
Daar had ik op een pensionstal toch wel zo'n pesthekel aan: niet kunnen longeren of een keer een proef oefenen enz omdat de bak bezet was.
Nee, mijn voorkeur zou zo'n project niet hebben. Ben heel blij met mijn eigen stekje zonder dat ik rekening hoef te houden met anderen.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 08:15

Pipo schreef:
Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zwaar het is om paarden aan huis te hebben. De verantwoording en het werk en daarnaast nooit meer weg kunnen van huis.

grappig , wij hebben hier drie paarden thuis staan en alsnog kunnen we weg Knipoog
En die verantwoording en het werk ernaast raak je echt wel aan gewend, het is voor mij een gewoonte geworden om 's ochtends een kwartiertje eerder op te staan om de paarden te voeren en buiten te zetten en uit je werk/school weer even kijken of alles nog goed staat en de stallen uitmesten na het rijden etc.
Als je van je om je paarden geeft neem je die verantwoordelijkheid wel en doe je het bijna altijd wel met plezier.

Weetje waarom ik dat bij pension stallen mis (niet bij alle , sommige moet je ook nog zelf mesten etc.).Alles word voor je gedaan je hoeft alleen nogmaar je paard te poetsen en op te zadelen en te rijden, en dan krijg je dus dit dat het zoveel verantwoording is met het werk erbij. Het is makkelijk dat je paard op een pensionstal staat, weinig verantwoording (maar begrijp me niet verkeerd dat dat de reden is dat je op een pensionstal staat want meestal is het omdat je gebrek aan ruimte heb) heb.
Het is makkelijk dat alles voor je word gedaan, maar ik vind dat als je een paard heb wel die verantwoording op je moet nemen en dat dat een gewoonte is en niet dat je die verantwoordelijkheid niet heb en alles voor je word gedaan...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 08:37

En trouwens, als je weg moet, vraag je de buurvrouw toch even of ze wilt voeren? Of de paarden buiten zitten? Of misschien de overbuurman? Het buurmeisje? Clown
Die hebben ook allemaal paard aan huis. Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:28

Daarom komt er dus een centrale beheerder die de verzorging van het paard van je over kan nemen als je op vakantie gaat of overdag moet werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:39

Hoe groot wordt zoiets?
Omdat het over een wijk gaat klinkt het mij meteen in de oren alsof er amper grond bij zit Lachen
En als je dan samen een bak moet gaan delen bijv. zie ik ook niet veel voordelen.

Het zelf doen, ik vind het héerlijk.
Is me ook niet tegen gevallen. Maar scheelt dat ik misschien eerst op stallen heb gereden waar ik ook met alles mee holp, Stallen doen, hooi mee binnen halen, als ik zag dat de draad kapot was maakte ik dat ook wel ff Lachen
Doe nu dus niet anders Lachen
En weggaan, met 4 honden gaat dat ook al niet zomaar. En wij zijn huismussen, het smoesje we moeten naar huis voor de dieren is soms heerlijk te (mis) gebruiken Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:54

er komen meerdere binnen en buitenrijbakken
Het gaat niet om een wijk maar om een zelfstandig 'dorp'

Kijk anders maar ff op hun site Clown

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:57

is dit niet de moeder van paardje die dit porject leid?

zou er zelf ook niet aan moeten denken, woon zelf ook niet bij mijn manege want anders ben je nooit een minuut vrij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:57

__KELLY schreef:
grappig , wij hebben hier drie paarden thuis staan en alsnog kunnen we weg Knipoog
En die verantwoording en het werk ernaast raak je echt wel aan gewend, het is voor mij een gewoonte geworden om 's ochtends een kwartiertje eerder op te staan om de paarden te voeren en buiten te zetten en uit je werk/school weer even kijken of alles nog goed staat en de stallen uitmesten na het rijden etc.
Als je van je om je paarden geeft neem je die verantwoordelijkheid wel en doe je het bijna altijd wel met plezier.

Weetje waarom ik dat bij pension stallen mis (niet bij alle , sommige moet je ook nog zelf mesten etc.).Alles word voor je gedaan je hoeft alleen nogmaar je paard te poetsen en op te zadelen en te rijden, en dan krijg je dus dit dat het zoveel verantwoording is met het werk erbij. Het is makkelijk dat je paard op een pensionstal staat, weinig verantwoording (maar begrijp me niet verkeerd dat dat de reden is dat je op een pensionstal staat want meestal is het omdat je gebrek aan ruimte heb) heb.
Het is makkelijk dat alles voor je word gedaan, maar ik vind dat als je een paard heb wel die verantwoording op je moet nemen en dat dat een gewoonte is en niet dat je die verantwoordelijkheid niet heb en alles voor je word gedaan...

Lijkt mij niet dat jij vanavond kan beslissen om even een weekendje naar Barcelona te gaan?

Uitzonderingen bevestigen de regel Kelly, maar als je fulltime werkt en je bent het niet gewend dan is het een flinke opgave. En aangezien er veel meer in het leven is dan alleen maar paarden zou ik niet graag tussen een club hinnikende mensen willen wonen.

Wat ik mij trouwens wel afvraag, als je ziet hoe "gezellig" het op de gemiddelde pensionstal is met wedstrijdruiters................wat gebeurd er als je dat hele zooitje in een woonwijk plaatst Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

*edit: Zie net dat je de leeftijd nog hebt om thuis te wonen.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-07 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:58

de ultieme burenruzie Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:05

Arabesk schreef:
er komen meerdere binnen en buitenrijbakken
Het gaat niet om een wijk maar om een zelfstandig 'dorp'

Kijk anders maar ff op hun site Clown

Ik denk dat ik over de link heen lees Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:33

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:37

Pipo schreef:
Wat ik mij trouwens wel afvraag, als je ziet hoe "gezellig" het op de gemiddelde pensionstal is met wedstrijdruiters................wat gebeurd er als je dat hele zooitje in een woonwijk plaatst Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet heel eerlijk bekennen (en dat zal best heel onaardig klinken Knipoog), dat ik zelf echt niet tussen mensen met paarden zou willen wonen op deze manier. Haha!
Wat jij zegt, een bepaald soort mensen met paarden, no thanks. Nagelbijten / Gniffelen
Dan koop ik veel liever een leuk boerderijtje met een flink stuk grond in Drenthe, als ik de keuze zou hebben. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:37

Dank je

Maar hoeveel grond je bij je huis hebt staat er niet
En denk dat dat bij eengezinswoningen die er dus gewoon komen niet veel kan zijn Lachen
Dus kun je daar dan een paard houden?
Leuk met zijn alle om die bak heen wonen

Nee zie niet echt voordelen...en voor die prijzen...gewoon gaan verhuizen naar het noorden of limlandia Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:38

Ik ben ook meer van het type kluizenaar Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:09

Was het niet 500m2 tot 1,5 hectare RK?
(er is dus ook plek voor een falabella veulentje)

Ik vind het een erg leuk idee, maar als ik de uitleg en de tekening zo zie denk ik toch ook aan, oh oh daar krijg je ruziemakers van.

Hoe ik het begrijp is dat je gewoon klein kunt wonen en tevens zeer dichtbij een plekkie voor je paard hebt (word me alleen niet duidelijk wat je moet als je meerdere paarden hebt)
Of je dat stekkie voor je paard ook moet kopen, zie ik nergens wat over vermeld.
Wel kreeg ik het idee dat je met elkaar moet delen en juist dat zie ik niet echt goed gaan.
Buren zijn gaat vast prima, maar je 'paard' delen.....

Ik vind het idee dus erg leuk en zoals ik het zie ook betaalbaar, maar zou het wel anders indelen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:24

runningkawa schreef:
En weggaan, met 4 honden gaat dat ook al niet zomaar. En wij zijn huismussen, het smoesje we moeten naar huis voor de dieren is soms heerlijk te (mis) gebruiken Lachen

Nagelbijten / Gniffelen wij moeten ook altijd op tijd naar huis omdat onze 3 honden eruit moeten en de paarden gevoerd en op stal moeten.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:27

[quote="Pipo"]Wat ik mij trouwens wel afvraag, als je ziet hoe "gezellig" het op de gemiddelde pensionstal is met wedstrijdruiters................wat gebeurd er als je dat hele zooitje in een woonwijk plaatst Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
[quote]

Dat vraag ik me dus ook af, iedereen doet het weer net even anders en iedereen weet het beter Nagelbijten / Gniffelen Wij hebben de paarden ook aan huis en onze wederzijdse buren ook, we doen het allemaal totaal anders, hoe moet dat dan met zo'n dorp vol?

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:49

Pipo schreef:
En aangezien er veel meer in het leven is dan alleen maar paarden zou ik niet graag tussen een club hinnikende mensen willen wonen.

Haha!
Was mijn eerste gedachte toen ik dit topic las.....
Lijkt me vreselijk om enkel en alleen paardenvolk om je heen te hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:12

Cars schreef:
Lijkt me vreselijk om enkel en alleen paardenvolk om je heen te hebben.

Mij ook...... Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:34

Een alleenstaande vriendin (wel al met koophuis) heeft zich hiervoor ingeschreven, geloof ik.
Voor haar is het wel ideaal en betaalbaar en ik denk dat zij ook prima kan aarden bij 'zulk' volk Ja

Maar voor mij persoonlijk zou het ook niks zijn ik heb daar binnen de kortste tijden ruzie, dat weet ik nu al Bloos

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:40

Ik ook. Een niet nader te noemen stal hier in de buurt hoef ik alleen maar binnen te komen met mijn bitloze, harige arabier en ze praten al niet meer tegen me Boos!. En IRL zeg ik nooit iets over andersmans manier van paardenhouden/rijden. (kijk wel lekker uit)

Zo kinderachtig heb ik de meeste bokkers gelukkig nog niet zien doen. Ook al zijn de discussies soms fel hier, over het algemeen gaat het wel met respect.

Nee doe mij maar het houten huisje waar ik nu in woon, vrijstaand en een leuk tuintje en de paarden bij de boer om de hoek Ja

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:46

AAAGRRRRR niks voor mij !!!!
Heb al oorlog op stal als het even niet naar mijn zin gaat....
Ik moet er niet aan denken om in mijn geval als western-ruiter tussen allemaal andere mensen te rijden, pony-kindjes, proef-oefende dressuurruiters etc.... ieuw!
Verder ben ik zelf erg lastig wat voerbeleid betreft.... zou echt niks voor mij zijn... paardenvolk blijft paardenvolk en "ons kent ons"...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:50

Ik vrees ook dat ik binnen de korste keren mot heb met iedereen. Rolleyes
Ik heb het niet zo met het gemiddelde paardenvolk. Nee, ik ben blij dat ik veel leuke mensen ken, die niets met paarden te maken hebben. Dat hou ik graag zo! Haha!
Als ik al zie hoe men reageert op freestyle, je paard buiten houden, bitloos rijden, natuurlijk bekappen en mijn zachtaardige manier van doen bij mijn paard.... Lovers
Mijn thuis moet goed voelen, fijn en gezellig zijn. Lachen

Bovendien vind ik dat ik al een ideale situatie heb nu. Een heerlijk huisje, waar mijn dochter lekker buiten kan spelen met alle buurkindjes (daarom willen wij ook geen vrijstaand huis ergens op het platteland) en mijn paard staat om de hoek in een natuurgebied. Een natuurgebied zit vast niet bij zo'n huis, vrees ik, dus..... Dan zou mijn paard er op achteruit gaan. Bovendien wil ik eigenlijk ook nog niet meerdere paarden hebben, wat wel handig is als je zoiets koopt, anders staat arme Sam ook maar alleen. Zij zijn groot en ik is klein!

Maar goed, het is leuk voor mensen die zoiets wel zien zitten. Prima. Veel geluk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:52

Mijn paardjes staan inderdaad op dit moment naar mijn mening op de meest ideale manier wat ik kan bieden op dit moment in deze situatie.
En ook over mijn huis ben ik op dit moment tevreden.

Ik heb zo'n vermoeden dat mij paardjes naar mijn mening alleen maar achteruit gaan, als ik ze straks fijn een stalletje met uitzicht op mijn keuken kan bieden.

En ik ervaar nu al rare gezichten als ik vertel dat mijn paarden niet op exacte tijden gevoerd worden maar gewoon altijd hooi hebben en dat voer komt wel voorbij waaien als ik langskom Vork
(Waaaaat?? Paarden moeten elke dag op hetzelfde tijdstip gevoerd worden, ze houden van regelmaat!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:52

Nadya schreef:
Ik vrees ook dat ik binnen de korste keren mot heb met iedereen. Rolleyes
Ik heb het niet zo met het gemiddelde paardenvolk. Nee, ik ben blij dat ik veel leuke mensen ken, die niets met paarden te maken hebben. Dat hou ik graag zo! Haha!
Als ik al zie hoe men reageert op freestyle, je paard buiten houden, bitloos rijden, natuurlijk bekappen en mijn zachtaardige manier van doen bij mijn paard.... Lovers
Mijn thuis moet goed voelen, fijn en gezellig zijn. Lachen

Bovendien vind ik dat ik al een ideale situatie heb nu. Een heerlijk huisje, waar mijn dochter lekker buiten kan spelen met alle buurkindjes (daarom willen wij ook geen vrijstaand huis ergens op het platteland) en mijn paard staat om de hoek in een natuurgebied. Een natuurgebied zit vast niet bij zo'n huis, vrees ik, dus..... Dan zou mijn paard er op achteruit gaan. Bovendien wil ik eigenlijk ook nog niet meerdere paarden hebben, wat wel handig is als je zoiets koopt, anders staat arme Sam ook maar alleen. Zij zijn groot en ik is klein!

Maar goed, het is leuk voor mensen die zoiets wel zien zitten. Prima. Veel geluk.

Ik rijd wel gewoon dressuur met 2 kwpners maar ik moet er ook niet aan denken hoor Haha! Volgens mij zit er binnen 3 dagen bloed aan de muur Haha! Gek zou ik er van worden!