Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipo schreef:Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zwaar het is om paarden aan huis te hebben. De verantwoording en het werk en daarnaast nooit meer weg kunnen van huis.
__KELLY schreef:grappig , wij hebben hier drie paarden thuis staan en alsnog kunnen we weg
En die verantwoording en het werk ernaast raak je echt wel aan gewend, het is voor mij een gewoonte geworden om 's ochtends een kwartiertje eerder op te staan om de paarden te voeren en buiten te zetten en uit je werk/school weer even kijken of alles nog goed staat en de stallen uitmesten na het rijden etc.
Als je van je om je paarden geeft neem je die verantwoordelijkheid wel en doe je het bijna altijd wel met plezier.
Weetje waarom ik dat bij pension stallen mis (niet bij alle , sommige moet je ook nog zelf mesten etc.).Alles word voor je gedaan je hoeft alleen nogmaar je paard te poetsen en op te zadelen en te rijden, en dan krijg je dus dit dat het zoveel verantwoording is met het werk erbij. Het is makkelijk dat je paard op een pensionstal staat, weinig verantwoording (maar begrijp me niet verkeerd dat dat de reden is dat je op een pensionstal staat want meestal is het omdat je gebrek aan ruimte heb) heb.
Het is makkelijk dat alles voor je word gedaan, maar ik vind dat als je een paard heb wel die verantwoording op je moet nemen en dat dat een gewoonte is en niet dat je die verantwoordelijkheid niet heb en alles voor je word gedaan...
Arabesk schreef:er komen meerdere binnen en buitenrijbakken
Het gaat niet om een wijk maar om een zelfstandig 'dorp'
Kijk anders maar ff op hun site
Pipo schreef:Wat ik mij trouwens wel afvraag, als je ziet hoe "gezellig" het op de gemiddelde pensionstal is met wedstrijdruiters................wat gebeurd er als je dat hele zooitje in een woonwijk plaatst![]()
runningkawa schreef:En weggaan, met 4 honden gaat dat ook al niet zomaar. En wij zijn huismussen, het smoesje we moeten naar huis voor de dieren is soms heerlijk te (mis) gebruiken
Pipo schreef:En aangezien er veel meer in het leven is dan alleen maar paarden zou ik niet graag tussen een club hinnikende mensen willen wonen.
Wat ik mij trouwens wel afvraag, als je ziet hoe "gezellig" het op de gemiddelde pensionstal is met wedstrijdruiters................wat gebeurd er als je dat hele zooitje in een woonwijk plaatst![]()
Cars schreef:Lijkt me vreselijk om enkel en alleen paardenvolk om je heen te hebben.
Nadya schreef:Ik vrees ook dat ik binnen de korste keren mot heb met iedereen.![]()
Ik heb het niet zo met het gemiddelde paardenvolk. Nee, ik ben blij dat ik veel leuke mensen ken, die niets met paarden te maken hebben. Dat hou ik graag zo!![]()
Als ik al zie hoe men reageert op freestyle, je paard buiten houden, bitloos rijden, natuurlijk bekappen en mijn zachtaardige manier van doen bij mijn paard....![]()
Mijn thuis moet goed voelen, fijn en gezellig zijn.![]()
Bovendien vind ik dat ik al een ideale situatie heb nu. Een heerlijk huisje, waar mijn dochter lekker buiten kan spelen met alle buurkindjes (daarom willen wij ook geen vrijstaand huis ergens op het platteland) en mijn paard staat om de hoek in een natuurgebied. Een natuurgebied zit vast niet bij zo'n huis, vrees ik, dus..... Dan zou mijn paard er op achteruit gaan. Bovendien wil ik eigenlijk ook nog niet meerdere paarden hebben, wat wel handig is als je zoiets koopt, anders staat arme Sam ook maar alleen.![]()
Maar goed, het is leuk voor mensen die zoiets wel zien zitten. Prima. Veel geluk.