Kuggur schreef:Huertecilla schreef:Héh, als andere weggebruiker zich meer in het paard zouden moeten verdiepen, hoe zit dan dan met ruiters en honden![]()
![]()
hc
Haha, goede spiegel die je daar omhooghoudt! Zeker in het licht van de "aso's in het verkeer" discussie die nog op BRT woedt.
Ik ben het hier ook helemaal mee eens. Als ik een andere weggebruiker (zonder maar zeker met hond) tegenkom dan ga ik over in stap. Alleen al uit fatsoen.
En ik weet ook dat je juist niet moet wegrennen en rustig moet blijven maar zeg dat maar eens tegen je pony.
En vaak is een harde schreeuw ook wel voldoende.
Als er echt een hond aan je pony hangt dan is de zweng misschien nog een optie, het duurt alleen zo lang voordat je die tot je beschikking hebt

Onze bernersennenhond (is al lang overleden)is een keer aangevallen door een Deense of Duitse dog. Het was bekend dat deze hond helemaal niet onder appel stond. Mijn ouders waren een eindje aan het wandelen en liepen voor het huis langs van de dog, die het trottoir op sprong en Ando greep. Gevolg: Ando schrok en rende weg waardoor mijn moeder op de straat terecht kwam.
Mijn vader gaf de dog een schop waardoor deze natuurlijk mijn vader aanviel. Mijn vader greep de dog in zijn bek waardoor deze geen kant meer opkon. De eigenaresse kwam eraan te schreeuwen maar dat hielp ook niet. De hond schrok uiteindelijk zo van mijn vaders actie dat deze wegrende en door de eigenaresse opgevangen werd.