Paard met Sint en al onderuit in Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

Re: Paard met Sint en al onderuit in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:41

het lijkt er idd op schimmelig!!

bah..ik snap het gedoe van sinterklaas, maar vind niet dat er dan zo met dieren moet worden omgegaan,

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:42

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:42

ik denk niet echt dat het stress is, het paard staat er niet overdreven gespannen bij voor al dat publiek, ik denk wel dat ze hem wat ingespoten hebben

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 21:42

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:43

agossie, lijkt me geen zuivere koffie....hopen dat het paard morgen weer de oude is zonder al dat sinterklaas gebeuren er omheen

Noesie

jeetje.. dat ziet er wel sneu uit!

dravergekkie

pff erg sneu voor dier dit..
lijkt indd of die wat kalmeringsmiddel heeft gekregen.
als je weet dat je een 'heet' paard heb laat hem dan zowieso niet meelopen in dit soort ongein..
arme beestje blijft ook zo ziellig liggen Ach gut

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:44

arm dier, hoelang heeft ie daar wel niet gelegen?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:45

zielig hoor voor dat beestje

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:45

dat is wel slim bedacht FlairS idd in die drukte opstijgen, niet slim
wil mijn paard ook graag verhuren als sinterklaas paard, maar kan echt totaal niet inschatten wat hij doet met de muziek en juichende kinderen, dus ik durf er niet goed aan.
verdoven is het allerlaatste wat ik zou doen, ik denk dat mijn paard het beste reageert als hij volledig bij zinnen is. (klinkt heel verwaand, maar hij weet altijd dondersgoed wie hij op zn rug heeft en wat hij wel en niet kan flikken)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:46

Arm beest..

Die is duidelijk platgespoten

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:47

Nou ik kan hier geen begrip voor hebben.
Sedalin, muisjes... als je dat nodig hebt is het paard niet geschikt.

Wij hebben deze zomer met 4 van onze paarden in een optocht door Amsterdam gelopen (start op de dam) en daar hadden we geen tranquilizers voor nodig.

Ook is een aantal jaren terug 1 van onze paarden Sint paard geweest zonder rommel.

Dan is er dus gewoon voor een verkeerd paard gekozen en ik vind dat hier onnodig dierenleed geschied.
Dit zijn nou dingen waar ik actie tegen zou voeren Boos!

G_inaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:49

Ik moest meteen denken aan een koliek aanval. Dan moet dat beestje toch juist gaan lopen!! Maar idd.. Na nog een keer het filmpje te hebben bekeken ziet het er inderdaad een beetje suf uit. Ik denk ook dat ze dat beestje een beetje teveel troep hebben gegeven.

Arm paardje Boos!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:50

ik denk dat dit paard een aantal streepjes sedalin achter zyn kiezen heeft ... hij staat eerst op rust en dan ineens begint hij onverwachts een beetje gek te doen.. dat is typisch een verschijnsel van sederen.. dan kunnen ze heel onvoorspelbaar doen..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:50

meer paarden krijgen wat ingespoten voor de optocht. zijn maar weinig schimmels die braaf met sinterklaas rondlopen. en anders zijn de sinterklazen niet nuchter

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:52

Het is elk jaar opnieuw een paar keer mis met Sinterklaas zijn paard. Je zou toch denken dat er wellicht andere manieren te bedenken zijn om Sint binnen te halen zonder dat "zijn" paard daar aan te pas komt. Hier wordt hij altijd door een tweespan Friezen van een prof-stal gereden die heel wat gewend zijn en het is evengoed leuk.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:55

Dat zou je ook zeggen ja want het gaat altijd wel ergens mis.. Neem nou dat andere arme paard ie is ook nog nadat hij
losgebbroken is tegen een auto opgevlogen..

Ik vind het diep triest voor dit paard.. Hij heeft wat gehad lijkt mij en de spanning zenuwen alles werd teveel

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:00

Ik vind een beetje sedalin geven niet echt een ramp om de scherpe kantjes van kabaal en drukte er vanaf te halen. We deden dat met de vereniging ook als we bijv een begrafenis hadden. Maar dan moeten ze ook nog een tijd stilstaan. Maar dit lijkt inderdaad een beetje teveel of een heftige reactie erop.
Trouwens inderdaad een les voor het sintfeest van volgend jaar om inderdaad niet op te stappen middenin de drukte. De mensen staan hier ook nog eens op geen meter afstand er omheen. Komt het paard omhoog dan wordt er vrijwel zeker iemand geraakt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:01

Merel_Claire schreef:
Het lijkt inderdaad wel of ze hem wat gegeven hebben. Dit is zeker geen reactie uit stress! Een paard is een vluchtdier en blijft dan echt niet op de grond liggen.

Jawel, als een paard niet meer kan vluchten kent hij nog meer 2 mogelijkheden: aanvallen of dit: zich laten vallen. Dat dier is gewoon volledig in paniek geweest, hij zag er in mijn ogen niet platgespoten uit maar ontzettend bang.
Hij probeerde zich nog te verzetten maar dat hielp ook niet en toen wist hij het even niet meer...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:05

Dit is echt achterlijk! Ten eerste denk ik wel dat hij behalve de sedatie ergens last van heeft, lijkt erop dat hij ook al een beetje met zijn staart kneep. weet het niet zeker. Dat beestje staat eerst versuft te kijken, als het de sedatie was geweest waardoor hij zo deed was hij meteen in elkaar gezakt, denk dat t stress was waardoor hij waarschijnlijk iets wilde doen, maar door de sedatie kan dat niet natuurlijk, leek erop dat hij omhoog wilde komen maar er de kracht niet voor had in zijn achterbenen. Je kan een paard best sederen maar zoveel is niet normaal! Ik denk ook dat hij muisjes heeft gekregen, want als je het inspuit krijg je meestal niet van dit soort verschijnselen...
Dit kan echt niet! neem gewoon een paard dat het al een keer heeft gedaan, of oefen een paar keer..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:10

Kijk dat men een paard voor de veiligheid een klein beetje sedeert vind ik maar juist ook. Er staan daar zoveel mensen en kinderen. Je mag je niet voorstellen wat de gevolgen zijn als het paard vlucht en in volle paniek wegrent. Dan eerlijk gezegd liever een die erbij gaat liggen dan een die volle geweld door de straten denderd. Maar overduidelijk dat hij wat teveel heeft gekregen. Maar ik vind het ook logisch dat die man op het filmpje niet gaat roepen van laat em maar even liggen, hij is duidelijk een beetje teveel ingespoten. Stress klinkt al beter he. Ahja ik denk niet dat het paard er veel aan zal overhouden of van onthouden. Klein katertje mss Knipoog Ik moet wel zeggen wat een plaats om op te stappen, overal mensen rondom, zelfs fietsen achter het paard, wat als die achteruit loopt en daarin terecht komt.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:12

duidelijk gesedeert...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:14

Paarden kunnen wel degelijk van stress in elkaar klappen, heb het ook weleens gezien in verschillende omstandigheden.
Helaas denken veel mensen in deze tijd even snel een paar euro's te verdienen aan de witte kleur van hun paard zonder dat ze zich voorbereiden op de mogelijke situaties langs de route en staan ze er verder niet bij stil of het paard er wel of niet tegen kan.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:20

Dit is mij in een verleden ook eens overkomen. Paard inderdaad ook onder de sedalin, omdat ie toch behoorlijk druk was (in tegelstelling tot de week ervoor). Tja dan maar verdoving erin, zodat ie geen gevaar zou zijn, met allemaal van die drukke kids eromheen die zich écht niet laten weerhouden voor hun veiligheid, want ja DE SINT is er (die zijn helemaal door het dolle heen die kids)!!
Nja ging helemaal goed, tot we weer bij het eind waren...toen zakte die ook door de benen en ging even plat. (toen de DA vervolgens arriveerde en zijn oogreflexen checkte, stond ie overigens binnen no-time weer op en deed alsof er niks aan de hand was)

Maargoed...waarschijnlijk téveel verdoving gehad icm stress. Kan gebeuren...(Wat ik nog steeds niet kan verkroppen, was dat het paard vervolgens wel per direct verkocht werd daarna...terwijl het gewoon onze eigen stomme schuld was.)

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:22

Dit paard gaat duidelijk in de faint(wel of niet onder invloed van sedalin ) dit is de meest extreme vorm van angst waarbij het paard lettelijk door de hoeven gaat. Bij zadelmak maken of trailerladen komt dit nog wel eens voor wanneer er te snel en teveel over grens van het paard heen gegaan word. Triest!