'Waarschuwing' na uitlating over handelaar in Tros Radar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mic

Re: 'Waarschuwing' na uitlating over handelaar in Tros Radar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:55

Nou volgens mij ben je dan ergens anders geweest want ze had op de oude locatie alleen binnenstallen en die waren echt niet half afgebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:01

Ik ben op de oude locatie geweest.En het waren gewoon keurige stallen.Om één of andere reden vinden mensen het moeilijk om iets aardigs te zeggen en praten ze elkaar maar naar.Als handelaar ken ik haar niet,maar er stonden heus leuke paarden die er goed verzorgt uitzagen.En als er één miept over vuil en paarden er slecht verzorgt uit vind zien ben ik het wel.

Ik vind het zo raar,ik kende het mens langs geen kanten,kwam daar vreemd en toch was ze tegen mij vriendelijk vertelde over haar paarden en honden.
Dus als ze schreeuwde tegen je, zal ze haar reden wel gehad hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:02

Klopt Mic daar ben ik ook geweest bij die binnen stallen .

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:20

Het schijnt dat de nieuwe locatie er ook mooi en goed verzorgd uitziet. Tegen mij was ze ook gewoon vriendelijk en vertelde van alles en ik ben er meerdere keren geweest.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:42

Vicky_88 schreef:
ik ben er ook eens op stal geweest en nou nou nou, wat een rotzooi, die stallen vielen half uit elkaar. beestjes zagen er slecht en onverzorgd uit.
ik vind dat ZIJ die boete moet betalen (veel meer eigenlijk) want zo aardig is ze nou ook weer niet indd. tegen mij heeft ze ook lopen schreeuwen, wel aan de telefoon weliswaar, maar dan noch... ik ben benieuwd en blijf het volgen

Wat kan jij liegen zeg! Je zou je moeten schamen.

Ik ben zowel op de oude als nieuwe locatie geweest en j kan veel zeggen, maar de paarden worden er super verzorgd. Schone stallen, voldoende eten en ze worden vaak genoeg gepoetst, dus waar jij je informatie vandaan haalt??

Kimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:26

Ik ben er een tijdje geleden ook is op stal geweest.
Om paarden te brengen(zij had deze gekocht ) Het zag er keurig uit en de paarden die er heen gebracht werden mankeerden werkelijk waar niks..
Ja en dat moet ik misschien nu wel zeggen. Haha! Maar het is zo ook misschien dat ze nog wat moesten leren onder zadel maar is geen GEBREK>>>
Ze waren goed op benen en luchtwegen en ze waren lief van karakter.

Alleen zij probeert ze in een lage prijsklasse te kopen en ook weer te verkopen.. ( want zeg zelf ze zijn niet te duur) En ik denk ook dat ze dat met een reden doet.....
Niet iedereen heeft 7000 euro om een paard met papieren even rondom te keuren en de rest erbij.. nieuw zadel de hele mikmak. zit ie al op bijna €9000,-
Of heeft iedereen dit geld?
Ik denk persoonlijk dat zij de mensen met minder geld te besteden.. ook een kans gunt..
En geloof mij. het is echt verdomd moeilijk om paarden in lagere prijsklasse te vinden die geen gebreken hebben.
Maar kijk is op de site... vermeld zij er ook niet heel veel bij?
Zoals luchtzuigen of schuren. die paarden zijn in verhouding niks waard in de handel.maar waarom zou iemand met weinig geld daar geen heerlijk paardje aan hebben.. luchtzuigen kun je voorkomen door een band of maatregelen te treffen enzzzz enzzz
Om maar een voorbeeld te noemen..

En voor de duidelijkheid.. Ik heb niks goeds met haar voor want heb haar maar 1 x gezien en ken haar verder niet...
MAAR Vond dat de paarden er lekker bij stonden. Grote boxen met veel licht. En Dik in het stro.
Wat op heeeel wat andere (handels)stallen veel slechter is..
En ik kom op verdomd veel plekken door heel Nederland.
Waar ik echt vaak moet slikken.. en me snel weer omdraai.

En op haar site staat denk ik ook een pagina met goede reacties..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:49

De paarden worden er inderdaad gewoon keuring verzorgd! En je kan inderdaad voor die paarden geen topprijzen rekenen. Je kan er ook altijd inruilen. EN als je dan toch een beter paard verwacht moet je gewoon lekker doorsparen tot je wat centen hebt. Bij welke handelaar dan ook en zelfs bij particulieren moet je gewoon goed opletten! EN bij een handelaar kun je vaak binnen termijn het paard proef rijden en inruilen als het niet goed is. Dat gaat bij een particulier vaak niet. Ach...gewoon als je een paard koopt ga niet alleen..neem iemand anders mee die eerlijk tegen je is. En laat bij aanschaf al is het voor nog geen 100 euro klinisch keuren! Belangerijk! Als je een paard kan houden kan dat er vaak ook nog af. En ook ik heb geen kapitaal geld voor een paard. Maar heb er nu wel een en het is gewoon goed zoeken en kijken en iemand hebben die je het gunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:32

Het topic gaat weer welles en nietes worden, zie ook weer de bekende pro's binnendruppelen, volgens mij is dit ook niet het onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:31

Dat ruilen vind ik maar raar. Geen positief punt om aan te halen. Lachen
Ook bij andere stallen die dat doen.
Ze horen gewoon je geld terug te geven..van ruilen komt huilen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:25

Ruilen is sowieso raar. Je kiest een paard en ik ga er maar van uit dat dat een weloverwogen keuze is. Dat er dan ineens allerlei opties tot ruilen is, dan heb je dus een 2e en 3e en 4e, etc, keuze?? Lijkt mij niet. Vaak is er maar 1tje die jouw op dat moment op een stal de moeite waard is om voor te kiezen. Ik heb er een jaar over gedaan om mijn keuze te maken. Als ik dan zou moeten ruilen, is het ineens niet zo moeilijk meer??

Geld terug zou beter zijn, maar een paard is geen fiets, dus dat hele ruilgedoe vind ik sowieso maar een verkooppraatje. Paard bevalt niet, dan zet je die gewoon te koop en zoek je op je gemak weer verder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:27

Niet als er wat mee loos is....dan hoort elk bedrijfsmatige verkoper die zonder mokken terug te nemen Lachen
Dus daar niet de koper me te laten zitten.
gewoon wettelijk geregeld, dus met van die vage contracten die je moet tekenen zodat je moet ruilen...dan zou ik pleite zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:31

Terugnemen is wat anders, dan heb je verborgen gebreken. Ook hard te maken met een advokaat als de verkoper moeilijk doet. Maar het niet bevallen of klikken is gewoon raar en dat trekt onervaren paardenmensen over de streep. Die denken dat je gewoon van alles kan uitproberen en als het niet bevalt dan krijg ik een ander. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:33

Maar dat wordt al een heel stuk moeilijker als je een contract hebt getekend dat je geen geld terug krijgt maar een ander paard.
Niet bevallen kan ook, als het paard als verkeersmak, braaf, dooie sul weet ik veel is verkocht en het is een groot vliegmachien, dan hoor je ook geld terug te krijgen.

En dat maakt niet uit bij welke stal, dat is gewoon een wet die een jaar of 5 terug is ingevoerd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:34

Bij het ruilverhaal, krijg ik ook altijd een beetje een nare smaak. Dan moet je een paard meenemen dat je eigenlijk misschien wel niet aan staat, maar omdat je MOET ruilen, heb je geen keuze. Wat als er niets tussen staat? Ik moet altijd echt een klik met een dier hebben, dus dan wordt het al een moeilijk verhaal.

Ook voor het paard is het niet goed.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:26

russel schreef:
En als je het voorstelt wordt je van het erf gescholden Knipoog , althans die ervaring heb ik Knipoog Haha!

Ik niet,paardje gekeurd en staat alweer ruim 5 jaar bij mij in de wei Haha!
Maar ach,heeft geen zin om weer al het gedoe op te rakelen.
Doordat ik een prettige ervaring heb gehad wordt ik al snel verdacht van vriendjes ofzo.
Terwijl ik per toeval hier een leuk paardje zag staan voor een aardige vraagprijs.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat een ieder zich moet beseffen dat dit soort consumentenprogramma's niet altijd even goed de zaak belichten.
In dit geval had het onderzoek veel groter moeten zijn.Dus een groter aantal dieren volgen maar ook in het onderzoek meenemen wat de ervaring,stalling,voer,rijtechnisch kunnen van de nieuwe eigenaar is.
Waar ik erg in teleurgesteld ben is dat Tros-radar niets heeft gedaan met de positieve verhalen.

Het ging mij vooral om het rechtsgevoel,ieder heeft recht op een eerlijke behandeling van een zaak,en dat is hier niet gebeurd.
Maar ach,kunnen we weer een hele boom over opzetten Bloos

Groet Dagmach

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:30

Vicky_88 schreef:
ik ben er ook eens op stal geweest en nou nou nou, wat een rotzooi, die stallen vielen half uit elkaar. beestjes zagen er slecht en onverzorgd uit.
ik vind dat ZIJ die boete moet betalen (veel meer eigenlijk) want zo aardig is ze nou ook weer niet indd. tegen mij heeft ze ook lopen schreeuwen, wel aan de telefoon weliswaar, maar dan noch... ik ben benieuwd en blijf het volgen

Mmmm,heb de stallen ook gezien,zag er netjes uit.Dieren liepen toen lekker in de wei.
Ben er slechts twee keer geweest,een keer kijken,tweede keer keuren en kopen dus weet eerlijk gezegd niet of het een toevalstreffer is geweest.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:33

silvana schreef:
Ik ben op de oude locatie geweest.En het waren gewoon keurige stallen.Om één of andere reden vinden mensen het moeilijk om iets aardigs te zeggen en praten ze elkaar maar naar.Als handelaar ken ik haar niet,maar er stonden heus leuke paarden die er goed verzorgt uitzagen.En als er één miept over vuil en paarden er slecht verzorgt uit vind zien ben ik het wel.

Ik vind het zo raar,ik kende het mens langs geen kanten,kwam daar vreemd en toch was ze tegen mij vriendelijk vertelde over haar paarden en honden.
Dus als ze schreeuwde tegen je, zal ze haar reden wel gehad hebben.

Zie en dat is mijn ervaring ook,we zijn netjes te woord gestaan,mochten rijden,longeren,papieren waren in orde,net koopcontract.
Zag er netjes uit en leuke dieren voor niet al te veel geld.
Vreemd heel vreemd Ach gut

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:40

Russel het onderwerp is ook niet ruilen of terugnemen van paarden !

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:43

ach ja, jullie kunnen mij wel voor leugenaar uitmaken maar ik weet wat ik heb gezien en gehoord en dat vertel ik, en niet anders. ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. wie nog iets tegen me wil zeggen kan me een PB sturen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:45

Ik ben op de nieuwe lokatie geweest en ik vond het er super uitzien, de paarden zagen er ook goed verzorgd uit. Ik heb er een merrie gekocht, die heb ik nu een half jaar en het is werkelijk een wereldpaard.
Ze is wel een dame met een (kleine) gebruiksaanwijzing, maar dat werd er allemaal netjes bij verteld (ze was vreselijk verwent en bang voor smalle doorgangen).
Niet iedereen staat erbij stil dat een paard moet wennen aan zijn nieuwe omgeving, die willen gelijk de eerste dag al rijden. Tja, dat kan fout gaan.

Kimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:50

Zie je wel er zijn er maar een paar die het willen vergallen voor deze stal.
Maar nu komen erineens allemaal betere ervaringen. zo kan het dus ook..
En denk dat het allemaal wel mee valt hoe slecht ze voor hun beesten zijn.. Want als die rotte appels zo de pik op deze stal hebben, hebben ze ook zeker de dierenbescherming wel gebeld.. (als het echt zo erg is )
Nou en die kan er helemaal niks maken om dat het leugens zijn... Dus einde verhaal..
Beter iets anders gaan doen..
OP je EIGEN GAAN LETTEN BIJVOORBEELD

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:24

Vicky_88 schreef:
ach ja, jullie kunnen mij wel voor leugenaar uitmaken maar ik weet wat ik heb gezien en gehoord en dat vertel ik, en niet anders. ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. wie nog iets tegen me wil zeggen kan me een PB sturen.

Ik kom al meerdere jaren bij deze stal en heb er zelf de paarden verzorgd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:41

Kimmmy schreef:
Zie je wel er zijn er maar een paar die het willen vergallen voor deze stal.
Maar nu komen erineens allemaal betere ervaringen. zo kan het dus ook..
En denk dat het allemaal wel mee valt hoe slecht ze voor hun beesten zijn.. Want als die rotte appels zo de pik op deze stal hebben, hebben ze ook zeker de dierenbescherming wel gebeld.. (als het echt zo erg is )
Nou en die kan er helemaal niks maken om dat het leugens zijn... Dus einde verhaal..
Beter iets anders gaan doen..
OP je EIGEN GAAN LETTEN BIJVOORBEELD

Wel erg kort door de bocht. Het gaat niet om "vergallen", maar om eerlijkheid. Er zullen ook heus wel goede ervaringen zijn. Niemand zegt hier ook dat er alleen maar slechte ervaringen zijn.
Om het leugens te noemen is ook kort door de bocht. Ik weet uit eigen ervaring dat dit balletje heel raar kan rollen Lachen

Behandel ieder geval als in individueel geval, en trek daaruit je conclusie, maar doe dat wel op een normale manier Lachen

naatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:10

hallo mag ik de site van de vrouw? die die goedkopen paarden verkoopt??

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:19