Illegale paarden, wiet en vuurwerk bij grenscontrole

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymens

Re: Illegale paarden, wiet en vuurwerk bij grenscontrole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:03

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:48

gelde moet zijn: gold. Het is een sterk werkwoord: gelden, gold, gegolden.
En een zwak werkwoord krijgt er in de verleden tijd -de achter, zodat een zwak werkwoord waarvan de stam op een -d eindigt, twee d's heeft: melden, meldde, gemeld.
is niet zo moeilijk, toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 19:59

Is Bokt ineens in een taalforum veranderd?? Als we dan toch kritisch zijn mag je wel hoofdletters gaan gebruiken bterlaan.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:09

bterlaan schreef:
Het opfokken van een slecht vuiuelen is even duur als van een goed vuelen

We maken allemaal wel eens een foutje, toch *LOL*

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:14

ik dacht meteen aan de nieuwe heuvel in lunteren , toen ik over die 3 friese paarden las. het is een mooi groot nét bedrijf, als hun dat zijn, is het wel raar dat ze de papieren niet in orde hadden.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:10

Naomi_Haffie schreef:
ik dacht meteen aan de nieuwe heuvel in lunteren , toen ik over die 3 friese paarden las. het is een mooi groot nét bedrijf, als hun dat zijn, is het wel raar dat ze de papieren niet in orde hadden.

zie je? ik ben niet de enige...

maar naomi, ik zou het niet te hard roepen, lees op de vorige pagina mijn reactie en quotes maar....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:29

Om maar weer ontopic te gaan:

Ik woon 200 meter van de Duitse grens en rijd regelmatig met mijn paard in Duitsland, omdat de weggebruikers daar veel hoffelijker zijn en de bermen wel twee keer zo breed als in Nederland.

Omdat wij ook zo'n "zwarte grensovergang" hebben is het vooral deze maanden erg druk met vuurwerk controle.

Enkele jaren geleden wou ik ook de grens over rijden te paard en heb met de douane gepraat over invoer en uitvoer van het paard.
Zij meldden mij dat ik gewoon in Duitsland kon rijden met het paard en begrepen ook wel dat ik niet alle papieren en paspoorten van de paarden op zak had.

Ik ga nu ook 1 keer in de week via Duitsland naar mijn instructrice die in het noorden woont en snijd daardoor 20 kilometer af, maar ben wel eens aangehouden voor controle, maar alles is altijd in orde, heb er nog nooit een document voor aangevraagd, mede doordat mijn paard gezadeld in de trailer staat en ik alle papieren die erbij horen ook ter inzage heb.

Maar het kan best zijn dat het verplicht is, de douane zei nadrukkelijk dat ik een "grensgeval" was.

(Tja, tukker) Haha!