Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:En Van der Put zag bij haar onderzoek dat paarden op veel verschillende manieren worden gehouden. Sommige dieren hebben, gerekend naar de lichaamsomvang, minder ruimte dan een kip in een legbatterij, stelt zij.
linky schreef:Een paard heeft 2 hele goede ogen, en loopt echt niet door een bruin lint hoor!
We hebben zelf wei en rijbak, alles met houten palen en breed bruin lint, valt helemaal weg tegen de achtergrond.
Ik vind al die witte kunststof palen, schots en scheef (want die krengen willen niet recht) met vaak nog schever, doorhangend wit lint ook geen gezicht, dat kan best anders.
De meeste boeren hebben ook al zwart of groen kuilplastik, eveneens een hele verbetering na al die witte bulten.
Otex schreef:wat zeuren nederlanders tegenwoordig, minder zeuren geeft meer vreugde
mel86 schreef:verpaarding, islamatisering, verharding, mag niemand dan zichzelf meer zijn??!!
CherokeeChum schreef:Otex schreef:wat zeuren nederlanders tegenwoordig, minder zeuren geeft meer vreugdemel86 schreef:verpaarding, islamatisering, verharding, mag niemand dan zichzelf meer zijn??!!
Amen
GillsGipsey schreef:Als je wel eens op een boerderij ben geweest waar ze koeien hebben snap je waarom het er als er dan eenmaal paarden staan niet meteen uitziet als een prachtige paardenhouderij.
GillsGipsey schreef:Als het de boeren die een paardenhouderij beginnen en deze tak van ondernemen gaan doen, onmogelijk gemaakt is om nog boer te zijn en dan moeten er andere bronnen van inkomsten komen. Ook al heb je geen verstand van paarden, je hebt de ruimte en het levert geld op dus zetten die boeren die stallen vol met paarden en staan er in plaats van koeien, paarden in de wei..........
Kafue schreef:Ergens ben ik het er wel mee eens. Als je ziet hoe sommigen het om het huis hebben een zooitje.
Witte hekken keurig geplaatst het past hier niet in het landschap maar dat is dan nog tot daar aan toe.
Maar wat te denken aan de witte schriklint schots en scheef staande paaltjes, modderweitjes waar tig paarden in lopen tot de kogels in de blubber. En dan de plekken om de woningen, stro overal en poep, die silagebalen nee niet echt geweldig.
Maar ook veel boeren hebben een regelrechte vuilnishoop om hun boerderij, om in de walkanten maar niet te kijken want wat ze niet nodig hebben floep aan de kant ermee.
Al met al moeten we gewoon oppassen dat het platteland niet verpaupert.
Sommigen hebben in het dorp hun paard gewoon achter het huis staan, moet ook niet kunnen op een weitje van 100 bij 100 ofzo.
bromfiets schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit iets gemerkt van die maatschappelijke weerstand...
Nicolletje schreef:Dat komt denk ik van die lui, die alleen op zondag met mooi weer de stad uit komen om leuk over het platteland te gaan fietsen met zijn allen, en dan vinden dat het platteland een recreatie gebied is dat alleen voor hun bedoeld is.
En die er dan achter komen, dat er eigenlijk best veel koeien, wat ze kennen van het plaatje van vroeger, verdwenen zijn uit het landschap.
Rianneke schreef:GillsGipsey schreef:Als je wel eens op een boerderij ben geweest waar ze koeien hebben snap je waarom het er als er dan eenmaal paarden staan niet meteen uitziet als een prachtige paardenhouderij.
wat is er mis mee dan?
GillsGipsey schreef:Als het de boeren die een paardenhouderij beginnen en deze tak van ondernemen gaan doen, onmogelijk gemaakt is om nog boer te zijn en dan moeten er andere bronnen van inkomsten komen. Ook al heb je geen verstand van paarden, je hebt de ruimte en het levert geld op dus zetten die boeren die stallen vol met paarden en staan er in plaats van koeien, paarden in de wei..........
volgens mij gaat het hier meer om de paardenmensen die zo'n afschuwelijk mooi wit hekwerk neerzetten enz enzbij boeren is het vaak wat simpeler en dara vallen ze niet over
Kafue schreef:Sommigen hebben in het dorp hun paard gewoon achter het huis staan, moet ook niet kunnen op een weitje van 100 bij 100 ofzo.
GillsGipsey schreef:Wat doet dat witte hek dan af aan het welzijn van het paard. Ik denk dat de mensen die zo'n wit hek kunnen plaatsen, vaak wel het geld hebben om de rest ook voor elkaar te hebben, nou dan maakt het toch niks uit dat witte hek ???? Smaken verschillen dat geloof ik graag.......
Nee bij boeren kijken ze dus alleen maar of de weides niet kapot gelopen worden........... en of de paarden in de blubber staan
sonjim schreef:Tja het dubbele is dat de wei ernaast volgend jaar bebouwd gaat worden met hoogbouw, dus als ze dan het excuus gebruiken dat het landschap natuurlijk moet blijven dan past dat er helemaal niet in. Hte vervelende is dat we dus wel iets lelijks neer mogen zetten mits het verrijdbaar is, maar geen fatsoenlijke stal.