Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rowo schreef:Ook een reden van het blijven voor die 4 miljoen was toch dat de helft naar de belasting ging en ze dus 'maar' 2miljoen van die 4 overhieldenl.
Maar t zou fantastisch zijn als zo'n geweldig paard voor de Nederlandse sport behouden bleef
hilden1971 schreef:rowo schreef:Ook een reden van het blijven voor die 4 miljoen was toch dat de helft naar de belasting ging en ze dus 'maar' 2miljoen van die 4 overhieldenl.
Maar t zou fantastisch zijn als zo'n geweldig paard voor de Nederlandse sport behouden bleef
Een bedrijf als dat van familie Zoer draagt zeker geen 2 miljoen af aan belastingen. Dat geld wordt gebruikt voor herinvesteringen in andere paarden en voorzieningen, oftuwel handelsgeld om vooruit te komen, en geen spekkerij voor de belasting.
misssixty schreef:Laten we met z'n allen hopen dat Okidoki én Albert gezond blijven en dat ze super gaan presteren op de O.S.
hilden1971 schreef:[Een bedrijf als dat van familie Zoer draagt zeker geen 2 miljoen af aan belastingen. Dat geld wordt gebruikt voor herinvesteringen in andere paarden en voorzieningen, oftuwel handelsgeld om vooruit te komen, en geen spekkerij voor de belasting.
mytens1 schreef:Ik vermoed dat hij niet verzekerd is. Ten eerste zal het heel moeilijk zijn om een maatschappij te vinden die voor een dergelijk bedrag wil verzekeren en daarbij is de premie ook onbetaalbaar.Ik neem dat dit paard ook goed verzekerd is als er wat mocht gebeuren.
Citaat:Arend Zoer:
'Dit bedrag staat niet in verhouding met de
vijf miljoen
die ik voor Okidoki
heb kunnen krijgen.
Ik doe het vooral omdat m’n zoon er mee springt'
Zoer krijgt zakgeld om Okidoki te houden
Echten - Het internationale springpaard Okidoki van Albert Zoer blijft tot en met de Olympische Spelen in Hongkong volgend jaar behouden voor de Nederlandse springsport. Eigenaar Arend Zoer krijgt daarvoor 250.000 euro zakgeld aangeboden van enkele liefhebbers. 'Dit is een actie van een aantal mensen, waaronder Jacob Melissen. Zeker niet van de KNHS. Die doet toch niks. Ja, alleen champagne drinken als Nederland of Okidoki wint', aldus Zoer
Katja schreef:Wat een zuur zinnetje weer op het einde.
Gitta1977 schreef:Stimuleringsfonds Topsport? Sponsor Rabobank? KNHS heeft daar vast potjes voor hoor...
Fijn dat ie in ieder geval tot de OS blijft!
Cayenne schreef:WinBinChes schreef:Tja als je een bod krijgt van meer dan 4 miljoen dan kan je niet steeds nee zeggen. Iedereen heeft een ''gouden'' bedrag. Ook Arend Zoer. Als dat geboden wordt zal hij toch de knoop door moeten hakken. Een paard kost nu eenmaal geld.
Niet iedereen hoor. Ik denk ook niet dat Arend dat heeft. Ik weet nog wel dat er een ruiter was (ben de naam even kwijt) die ook miljoenen af bleef slaan.
Ook Anky heeft eens een blanco cheque gekregen waar ze zelf een bedrag op in mocht vullen voor Bonfire (met 7 nullen) en dat heeft ze toen ook niet gedaan.
Voor sommige mensen is geld gelukkig nog steeds niet alles
hilden1971 schreef:daniella74 schreef:Een bedrijf als dat van familie Zoer draagt zeker geen 2 miljoen af aan belastingen. Dat geld wordt gebruikt voor herinvesteringen in andere paarden en voorzieningen, oftuwel handelsgeld om vooruit te komen, en geen spekkerij voor de belasting.
Ik denk WEL dat een aanzienlijk bedrag van de verkoopsom linksom of rechtsom bij de fiscus terechtkomt. Kan niet oordelen over de financiele structuur op Erve Zoer maar verkoopt via pa Zoer prive krijgt pa een IB aanslag en als zakelijke transactie krijgt de BV een fikse aanslag over de winst. De rest van eht geld mogen ze mee doen wat ze willen en dat zal wel de BV invloeien.
hilden1971 schreef:daniella74 schreef:Ik denk WEL dat een aanzienlijk bedrag van de verkoopsom linksom of rechtsom bij de fiscus terechtkomt. Kan niet oordelen over de financiele structuur op Erve Zoer maar verkoopt via pa Zoer prive krijgt pa een IB aanslag en als zakelijke transactie krijgt de BV een fikse aanslag over de winst. De rest van eht geld mogen ze mee doen wat ze willen en dat zal wel de BV invloeien.
U als FA zou moeten weten dat bij elke bv structuur gerommeld wordt ook bij de heer Zoer. Het is een kunst om dit bij de belastingdienst te achterhalen, en negen van de tien keer lukt dit niet. Zie alle bv`s op het adres van de heer Zoer.