Piet Raijmakers treurt om dood van zijn paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: Piet Raijmakers treurt om dood van zijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:17

Nogmaals: vreselijk voor Piet en Piet jr, veel sterkte voor beiden!

maatje31: ik denk niet dat je dat zo makkelijk kunt zeggen, die mensen hebben het beste met hun paarden voor en doen alles zodat het hun paarden een zo goed mogelijk leven hebben. Ik vind je reactie nogal respectloos tegenover de fam. Raijmakers, dat hebben ze niet verdiend !

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:22

maatje31 schreef:
wel erg idd maar beetje overdreven reactie van de fam. raijmakers. als je het echt zooooo erg vindt dan hoor je bij zo een paard te zijn als die ontwaakt (juist om en tot bedaren te krijgen, jij bent de vertrouwenspersoon) Het zal wel erg zijn voor de portomonaie van de familie................

Wat een harteloze opmerking zeg. Je weet dus totaal niet hoe zoiets in zijn werk gaat.

Wij zijn zelf de trekehnerhengst Chronos verloren door een soortgelijk gebeuren. De operatie was goed gelukt, bij het opstaan ging het mis. Een gedeelte van zijn been "ontplofte" als het ware.
Mijn vader en Anne v Olst kwamen net binnen en toen gebeurde dit. Dus zij waren er ook niet bij. Mijn vader heeft toen ook de beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen. Dit is nu meer dan 10 jaar geleden en nog is dit een moeilijk onderwerp om over te hebben. Gewoon de pijn van het missen van je oogappel, je trots, waar je zoveel mee hebt meegemaakt.

En jij begint over dat het wel erg zal zijn voor de portemonnee van de familie?? Ongeacht op welk niveau het paard loopt, kan iemand een emotionele band met zijn paard hebben. Ze hadden dit paard 6 jaar, op dit niveau, natuurlijk heb je er dan een emotionele band mee.

Je moest je schamen voor je uitspraak, sorry dat ik het zeg.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:23

Wat erg zeg. Dan is de operatie gelukt en lijkt het alsof alles goedkomt en dan gebeurt dit... Ach gut

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:25

daniella74 schreef:
Piet is al eerder op soortgelijke wijze een paard verloren. Diep triest om zo een paard te verliezen.

Ik wou net zeggen, dat was in Zuidlaren. Zat er met mijn neus bovenop toen dat gebeurde.

Erg trieste zaak dat het zo afloopt...

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:41

maatje31 schreef:
wel erg idd maar beetje overdreven reactie van de fam. raijmakers. als je het echt zooooo erg vindt dan hoor je bij zo een paard te zijn als die ontwaakt (juist om en tot bedaren te krijgen, jij bent de vertrouwenspersoon) Het zal wel erg zijn voor de portomonaie van de familie................

Mijn pony is ook geopereerd en je mag er juist NIET bij zijn als hij/zij ontwaakt! Dit is zodat ze niet te snel opstaan als ze je stem herkennen, want dan verwonden ze zich eerder!
Als je een paard 6 jaar hebt hebt je daar echt wel een emotionele band bij, dus zo'n reactie over de portemonnee vind ik echt nergens op slaan.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:43

Cayenne schreef:
"De hindernis stond op een slechte plek. Daarover had ik al geklaagd."

Vind ik ook zeer slecht van de organisatie van die wedstrijd!

Cayenne schreef:
''Mijn zoon heeft huilend de barrage gereden."

Gewoon kippenvel van gekregen Huilen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:46

Jemawi schreef:
daniella74 schreef:
Piet is al eerder op soortgelijke wijze een paard verloren. Diep triest om zo een paard te verliezen.

Ik wou net zeggen, dat was in Zuidlaren. Zat er met mijn neus bovenop toen dat gebeurde.

Erg trieste zaak dat het zo afloopt...

Die val was toen ook op zich het probleem niet, dat paard kwam ook niet door de narcose. Volgens mij was dat Emerald, ik was er ook bij dat hij viel. Piet was toen ook zichtbaar van slag dus ik geloof direct dat hij van dit paard ook helemaal kapot is. Sommige mensen hebben weinig besef van de werkelijkheid. Als je een paard opbouwt van groene kleuter tot toppaard dan heb je "iets" met zo'n paard als ruiter anders doe je hem wel na een paar maanden voor een flink bedrag weg.

Overigens is in de meeste situaties de groom de "vertrouwenspersoon" voor een topsportpaard en niet de ruiter.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:48

Jeetje wat erg zeg....
Echt ik heb overal kippevel.
Sterkte voor de familie...

@Maatje31: Wat een walgelijke opmerking zeg pffff.... Deze familie is heel begaan met de paarden, dus ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt hoor... En leer ook eens lezen...

Ik heb em ook eens zien vallen met een paard. Het paard bleef in eerste instantie liggen. Piet deed het paard gelijk zijn zadel en hoofdstel af. Toen het paard op stond bleek het gelukkig wel mee te vallen want het paard kon gewoon lopen. Piet nam het paard aan zijn manen mee de ring uit...
Vond dat wel een mooi gezicht.
Laatst bijgewerkt door DesireeK op 14-11-07 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:51

Jeetje zeg, wat sneu voor ze.. Verdrietig Heel veel sterkte met het verlies! Ach gut
Maatje 31; Wat een trieste opmermking.

Als hij zijn barrage huilend rijd, houd hij echt wel van het dier hoor!? Bloos!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:56

Baxter schreef:
Jeetje wat erg zeg....

@Maatje31: Wat een walgelijke opmerking zeg pffff.... Deze familie is heel begaan met de paarden, dus ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt hoor... En leer ook eens lezen...

Ik heb em ook eens zien vallen met een paard. Het paard bleef in eerste instantie liggen. Piet deed het paard gelijk zijn zadel en hoofdstel af. Toen het paard op stond bleek het gelukkig wel mee te vallen want het paard kon gewoon lopen. Piet nam het paard aan zijn manen mee de ring uit...

Was de val in Zuidlaren en het andere paard dat niet door de narcose is gekomen. Zegt genoeg over iemand dat je gelijk het zadel er afhaalt.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:59

Vreselijk voor ze. Ik hoop dat ze er overheen komen.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:14

Ow wat vreselijk!
Het zal je maar gebeuren...

Enne maatje31; denk je nou écht dat topruiters niet om hun paarden geven?!
(en helemaal een paard die ze 6 jaar hebben?)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:19

Jémig wat erg zeg.. Denk je dat het pard het haalt, overlijdt hij alsnog op zo een manier.. Uit de reactie van Pets Sr. en Jr. kun je wel opmaken, dat ze echt wel om dit paard gaven..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:21

casperrr schreef:
Cayenne schreef:
Mijn zoon heeft huilend de barrage gereden."

So hier kreeg ik me toch is even kippenvel bij Scheve mond

jeetje wat erg zeg Ach gut

Daar kreeg ik idd ook even kippenvel van. Wat erg zeg om dat te horen te krijgen na een goed gelukte operatie! Ach gut

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:24

Vervelend voor ze Ach gut
Zo zie je maar weer hoe erg je je aan een dier kunt binden.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:24

maatje31 schreef:

Niet alleen was er geen sprake van paniek, maar het is ook zo dat ze vaak liever de eigenaren er niet bij willen hebben. Het komt namelijk ook voor dat een paard juist sneller wil opstaan als deze z'n baas hoort en daardoor nog meer risico's etc neemt waardoor de kans op vallen nog groter wordt. (wat Jimb0o ook zei)
Dus slaat deze ronduit nare opmerking eigenlijk gewoon nergens op.

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:28

Wat een vreselijk verhaal! Het lijkt me ontzettend erg om een dier met wie je zoveel heb meegemaakt. Hoogte en dieptepunten op zo'n plotselinge manier kwijt moet raken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:35

maatje31 schreef:

Naast het feit, dat dit een uiterst onaardige opmerking is, toon je ook een enorm gebrek aan kennis op dit gebied. Om een paard bij te laten komen uit narcose wordt een paard vaak een kap opgedaan zodat hij niets ziet, ook zorgen ze dat er zo min mogelijk prikkels voor het paard zijn en als eigenaar mag je er zeker niet bij! Het is van belang dat het paard op zijn moment gaat staan en zo lang mogelijk met rust wordt gelaten. Met name de aanwezigheid van de eigenaar kan er voor zorgen dat het paard opstaat als de tijd nog niet daar is.
Ik hoop voor je dat je deze pijnlijke fout niet nog een keer maakt, hier kan je mensen ongelofelijk mee kwetsen.

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:40

Brrr kippevel over mijn hele lichaam toen ik dit las.
Het zal een hele zware klap zijn voor hun, aangezien ze idd gek op hem waren. Verdrietig
EN het feit dat zijn zoon huilend de finale reed lijkt me al genoeg te zeggen dat ze wel degelijk om het dier gaven en niet om hun portomonnee Boos!
Bah, lullige opmerking

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:42

daniella74 schreef:
Baxter schreef:
Jeetje wat erg zeg....

Was de val in Zuidlaren en het andere paard dat niet door de narcose is gekomen. Zegt genoeg over iemand dat je gelijk het zadel er afhaalt.

Precies *LOL*

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:45

maatje31 schreef:

Zeg, zolang jij die mensen niet persoonlijk kent wil je dan dat soort opmerkingen voor je houden.
Deze opmerking zegt meer iets over jou als over de fam. Raijmakers.

Het is een groot verlies en dat is net als voor ieder ander niet makkelijk.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:46

@Maatje31 waar is je hart?

dat je zelf misschien zo bent hoeft niet te betekenen dat de familie zo doet

De opmerking die iemand maakte
een groom is meer een vertrouwens persoon ben ik het helemaal mee eens.

ik wens ze veel sterkte met dit verlies ik vind het sneu genoeg verdikkie wat sneu

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:05

Wat erg zeg.. kreeg ook echt kippenvel bij dit bericht. Dit zal inderdaad erg moeilijk voor ze geweest zijn, ik geloof wel dat dit ze echt aan het hart gaat.
Ik wens ze veel sterkte met dit verlies!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:16

Een familie met hart voor hun dieren, maar helaas ook de noodzaak om door te moeten draaien. Als e de barrage al red, ga je die rijden ook. Dat heet Professioneel gedrag, het paard zal er niet levend van worden als hij hem niet rijdt.

Ik wil de familie Raaijmakers veel sterkte wensen met het verlies van dit paard.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:48

patsur schreef:
Cayenne schreef:
Mijn zoon heeft huilend de barrage gereden."

Ook ik kreeg kippenvel hierbij.

Ik ook... Had het natuurlijk al gehoord, maar helemaal heftig om dit zo te lezen..