Speciaal recreatiepark voor mensen en paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Speciaal recreatiepark voor mensen en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:03

Inderdaad, hoe uniek...
Volgens mij ligt bij Appelscha al jaaren een bungalowpark voor paardenliefhebbers, met stallen en rijbak.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:25

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:41

beantsje schreef:
Inderdaad, hoe uniek...
Volgens mij ligt bij Appelscha al jaaren een bungalowpark voor paardenliefhebbers, met stallen en rijbak.

Klopt, bij Groot Bartje kan je al járen terecht. Evenals trouwens op de Alberthoeve en de Villa Nova, daar vlak bij. Wij komen al jaren bij Hotel Erve Bruggert in Haaksbergen, ook een top plekkie waar de paarden mee kunnen.

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:52

Goh, er wordt wel veel gecreeerd voor de paardenliefhebbers!
Paardendorpen, recreatieparken...
Wel leuk! Ben wel benieuwd hoe goed het allemaal gaat lopen...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:16

pfffff..... zoals al eerder vermeld zijn er hordes plekken waar je met grote of kleine groepen heerlijk weg kunt met je paard.
Zo nieuw is dit dus niet...

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:38

Een nieuw initiatief of niet, ik vind het leuk dat er aan de recreërende paardenliefhebber gedacht word.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:42

Ik vind het wel een leuke opzet, en ik denk dat ze ook zeker heel wat mensen zullen trekken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:54

pres schreef:
Een nieuw initiatief of niet, ik vind het leuk dat er aan de recreërende paardenliefhebber gedacht word.

Jawel, maar als ik dan kijk in welke omgeving het staat, dan ben ik niet onder de indruk. Ik weet binnen 10km van die lokatie meerdere lokaties die mooier gesitueerd zijn dan deze plek. Rijst bij mij de vraag of die initiatiefnemers eigenlijk wel goed hebben nagedacht over wat ze aanbieden, of dat ze gewoon proberen mee te liften op de hype, zonder inhoudelijk te hebben nagedacht over wat ze ECHT te bieden zouden moeten hebben.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:01

ikke schreef:
Jawel, maar als ik dan kijk in welke omgeving het staat, dan ben ik niet onder de indruk. Ik weet binnen 10km van die lokatie meerdere lokaties die mooier gesitueerd zijn dan deze plek. Rijst bij mij de vraag of die initiatiefnemers eigenlijk wel goed hebben nagedacht over wat ze aanbieden, of dat ze gewoon proberen mee te liften op de hype, zonder inhoudelijk te hebben nagedacht over wat ze ECHT te bieden zouden moeten hebben.

Daar zit inderdaad wat in.
Er zijn mooiere plekjes te bedenken in die omgeving, dat vind ik ook.
Als ik zo'n dergelijk initiatief zou nemen, zou ik het ook iets verderop proberen vorm te geven.
Maar goed, dat neemt niet weg dat het toch een leuk initiatief is en ik ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat.
En natuurlijk naar of het rendabel gaat zijn.

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:46

Aangezien het mijn "projectje" is zal ik het maar even toelichten, en dan kunnen jullie eventuele vragen ook aan mij stellen..

Het unieke is niet het idee van op vakantie met je paard, maar op vakantie met je gezin en paard.
Dus een gezinsvakantie waarbij het paard ook mee kan (of andere huisdieren).
De manege staat dan ook een paar honderd meter van de appartementen af zodat mensen die niets met paarden hebben (of er misschien zelfs bang van zijn) niet in contact hoeven te komen met de paarden.
Als de paardrijdende familieleden met de paarden bezig zijn, kunnen de andere familieleden zich ook vermaken op het park of in de omgeving.

Verder is de opzet zo gemaakt dat we als hotel of B&B kunnen fungeren voor de zakelijke markt in Hardenberg zoals de opvang van mensen die deelnemen aan vakbeurzen in de Evenementenhal.

Verder was er al een opmerking over de weilanden, wij zijn van plan weilanden voor de "vaste" paarden te maken, en aparte weilanden voor de "vakantie" paarden.
ook in het manege-gebouw zijn de stallen gescheiden een gedeelte voor de "vaste" paarden en een gedeelte voor "vakantie" paarden.

De locatie is een verhaal apart, dit was beschikbaar en hier was de mogelijkheid, wij hebben half Nederland al doorkruist met dit idee, er zijn misschien wel mooiere locatie's maar dan moet je daar wel toestemming voor kunnen krijgen bij gemeente en provincie en dat valt nog niet mee...

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:57

Hoe ga je het aanpakken buiten het hoogseizoen?
Ik begrijp hieruit dus dat je zakelijke klanten aan wilt trekken en in het manege gebouw "vaste" paarden gaat huisvesten.
Worden er dan nog andere activiteiten georganiseerd?

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:19

Buiten het hoogseizoen is de Evenementenhal actief (doordeweeks) en in weekenden zijn er misschien nog particulieren die een lang weekend weg willen.
Verder verwacht ik in het voor- en naseizoen mensen voor een ruitervakantie, en in het hoogseizoen en schoolvakanties gezinnen met of zonder paard.
Maar het blijft altijd wel een beetje gissen ondanks alle onderzoeken zijn er altijd wel weer andere factoren die meespelen.

In het manegegebouw is beperkt plaats voor pensionpaarden, ik verwacht dat het merendeel hiervan alleen 's-winters dus buiten het weide-seizoen bezet is maar dat is afwachten, ook is er natuurlijk mogelijkheid voor stalling tijdens bijvoorbeeld de Hardenbergse Ruiterdagen of andere wedstrijden/evenementen in de buurt waardoor de reistijd met de trailer een stuk korter kan worden. Ik heb in ieder geval plaats voor mijn eigen paarden (beetje luxe uitgevallen) en evt. kunnen mensen in de omgeving overdekt rijden als ze dat willen.
De enige paarden-activiteiten die georganiseerd kunnen worden zijn clinic's etc., wij gaan geen wedstrijden of manegelessen geven aangezien er hier in de buurt al 2 manege's zijn.

Andere activiteiten waar wij aan denken zijn voornamelijk voor kinderen, bij slecht weer in de vakantie kan de binnenbak ook voor bijvoorbeeld spelletjes-dagen ingezet worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:36

ook gezin en paard is niet uniek:
Centerparks, Heyen,
Paalhoeve, Kootwijk,
Groot Bartje, Appelscha
Boshoeve, Soerendonk
Weerterbergen, Weert
Lourenshoeve, Den Ham
Zo even uit de losse pols, dit is absoluut gèèn complete lijst. Pas op roepen dat je uniek bent. Zodra dat uniek zijn tegen blijkt te vallen stort je hard van je zelfgebouwde voetstuk.
Onderscheid zit niet in uniek zijn, maar in een ruime, doordachte en nette accomodatie met heldere regels en duidelijke voorwaarden.
Voor randstedelingen heb je een schitterend uitrijgebied, mensen uit Drenthe of van de Veluwe zullen zeggen: leuk gebied, maar niet echt speciaal. Pas dus op met overtreffende trap in je termen. Je bent helemaal niet bijzonder in NL, je zit op een mooie lokatie met mogelijkheden. Breng dat ook zo!

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:46

Het is niet mijn bedoeling om het over te laten komen alsof het idee uniek is, maar meer de sfeer en accomodatie die wij willen proberen te creëren...ik begrijp wel wat je bedoelt, wat we uiteindelijk bedacht hebben is kleinschaliger dan een Centerparks, Hoogenboom of Roompot accomodatie, maar groter dan de Boshoeve die je noemt. het grappige is wel dat toen wij hiermee zijn begonnen, ook de Lourenshoeve net begon met reclamemaken (zo'n 3 jaar geleden). deze komt misschien in de buurt van wat wij willen doen al willen wij op het terrein zelf ook nog wat andere dingen laten zien, meer naar het thema van vroeger en hoe er op deze boerderij gewerkt is. Voor paardrijdende mensen maakt het misschien niet zo'n verschil, maar misschien wel voor degene die mee gaan op vakantie en geen paardrijden, de toekomst zal het leren.

Het is natuurlijk logisch dat als je gewend bent om in het bos te rijden omdat je dat thuis ook hebt, je dit misschien niet zo groot vind, maar zoals je zelf al zegt ik ga ervan uit dat er mensen komen die thuis niet in het bos kunnen rijden.

Verder heb ik zelf ook al enkele verhalen in de pers gezien die niet helemaal kloppen met wat we willen, dus daar ligt straks nog een taak om iedereen goed te informeren over accomodatie, faciliteiten en mogelijkheden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:46

niet flauw doen vind ik, elk initiatief om vakantiemogelijkheid met paarden te creeren is welkom lijkt me. Wat mij wel handig lijkt als je gezinsvakantie met paardenvakantie wil combineren dat er voor de niet paardrijders genoeg ander vertier is op het park. (overdekt zwemparadijs of superspeeltuin ofzo) en dat er in de buurt genoeg te zien/doen is en ook bourgondisch wat te beleven valt. Dat lijkt mij handig. Onderscheid zal je pas kunnen laten zien als het open is, bijvoorbeeld doordat het allemaal super verzorgd is of super de luxe. Veel succes Nadiene!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:07

Met dat laatste ben ikhet heel erg eens. Wij nemen onze (grote) kinderen zelden mee op 'paardenvakantie', gewoon omdat zij zich stierlijk vervelen als wij gaan mennen. Dit kan inderdaad weleens de kracht worden. Succes!

racheldanst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:14

Leuk zeg!
Daar ga ik zeker heen! Vingers aflikken