Eindelijk weer een stal voor het paard van Sinterklaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Re: Eindelijk weer een stal voor het paard van Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:32

Het paard gaat inderdaad 's avonds naar zijn eigen stal. Staat er dus alleen op zaterdag en koopzondag (en geloof ook af en toe op woensdagmiddag).
Met kerst is er ook altijd een kerststal, voorheen werden dan overdag dieren van de kinderboerderij gebracht en eind van de dag weer mee opgehaald.
Het vandalisme betreft echt de stal, hij is volgens mij al eens 's nachts in brand gestoken en al een aantal keer vernield. Hoop dus echt dat hij dit jaar heel blijft!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:57

paardjuh schreef:
Kunnen ze het paard niet gewoon bij iemand bij huis stallen?
Zonder naam en toe naam te gebruiken in kranten artikels.
Dan weet iedereen waar het paard staat, of ze moeten vrijwilligers inschakelen en 1 voor 1 de wacht houden. Of camera's ofzo..

Wel sneu dat het moet!

Jeetje zeg, dit paard dat na zijn hele lange boottocht uitgerust moet zijn voor de hoge daken, daar moet echt een stal voor gemaakt worden.

Even voor de net niet meer gelovigen onder ons!
Dit paard heeft gewoon een eigenaar en een vaste stal. Volgens mij willen ze hier gewoon het paard van sinterklaas ten toon stellen als de kindjes komen kijken.
En als het paard gezellig in zijn eigen boxje of weitje staat is het paard toch met zijn tijdelijke eigenaar "de sint" op het dak.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:59

De schimmel die in de stal staat met Sinterklaas gaat 's avonds echt naar zijn eigen stal en staat dan naast zijn eigen maatjes.

Vind het wel super dat jullie zo bezorgd zijn over de schimmel maar die gaat echt aan het einde van de middag met ons mee na huis. Hij blijft niet in de stad overnachten, dat is niet te doen. Wij leveren namelijk al jaren de schimmel die in de stal staat om te knuffelen en er zijn altijd zwarte pieten bij die het overdag in de gaten houden!
Ik vind het wel frappant om te horen dat ze vorig jaar geprobeert hebben om de schimmel te stelen, daar er vorig jaar in Amersfoort geen stal stond.
Maar iedereen in Amersfoort e.o. weet dat wij de enige echte Amerigo en Majestuozo (zo wordt de zoon van Amerigo genoemd in Amersfoort) op stal hebben staan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:50

Kurby schreef:
De schimmel die in de stal staat met Sinterklaas gaat 's avonds echt naar zijn eigen stal en staat dan naast zijn eigen maatjes.

Vind het wel super dat jullie zo bezorgd zijn over de schimmel maar die gaat echt aan het einde van de middag met ons mee na huis. Hij blijft niet in de stad overnachten, dat is niet te doen. Wij leveren namelijk al jaren de schimmel die in de stal staat om te knuffelen en er zijn altijd zwarte pieten bij die het overdag in de gaten houden!
Ik vind het wel frappant om te horen dat ze vorig jaar geprobeert hebben om de schimmel te stelen, daar er vorig jaar in Amersfoort geen stal stond.
Maar iedereen in Amersfoort e.o. weet dat wij de enige echte Amerigo en Majestuozo (zo wordt de zoon van Amerigo genoemd in Amersfoort) op stal hebben staan.

Kijk, dan weten we dat ook weer, Sinterklaas mocht met de intocht op stap met Amerigotis maar die heeft helemaal geen tijd om in dat stalletje te gaan staan joh. Allemaal kindertjes die aan 'm zitten is ook geen goed idee Nagelbijten / Gniffelen Maar ik heb dit jaar nog geen Varkensmarktpaard gezien moet ik zeggen (alleen op de foto), wel het stalletje natuurlijk Ja Wanneer staat dat paard daar dan?

En er is geen een! (gelovig) paardenmeisje dat ziet dat het paard van sinterklaas bij de intocht de manen aan de andere kant heeft dan het paard in het stalletje ROFL

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:10

het gaat juist om die kleine (gelovige) kinderen dat ze het paard van sinterklaas kunnen aaien en knuffelen! Voor die kinderen maakt het niet uit of de manen nu links of rechts zitten.

maar vandaag is de laatste dag dat de schimmel in de stal staat