Precies Asjemenou.. Er zit wel degelijk een verschil in. Als ik een goedkoop shirt aan heb, krimpt ie na de eerste keer wassen. Daarbij zit er zoveel verschil in stoffen. Ik kan dat over dit jasje nog zo 123 niet zeggen, maar Zeeman en Bjorn Borg over één kam scheren vind ik wel erg makkelijk
... en waarom ik het Anky-jasje gewoon iedere keer in de wasmachine kan stoppen en het prachtig blijft..
Wat een geneuzel: het gaat om of het mag. Toevoegingen van spuuglelijk doen toch niet terzake. Ik vind het heel wat origineler in ieder geval dan die Pikeurjasjes waar de hele wereld in rijdt (en die ook hartstikke duur zijn, dus dat maakt niet uit). Maar goed, over smaak valt niet te twisten
Overigens is het niet een Divoza-jasje maar van Harry's Horse en het kost geen € 45 maar € 59,95 dus graag wel de juiste informatie geven !
ik heb zo'n jasje en zowel met de tackfactory/sjef jansen als met de ruiterwinkel contact gehad nav het artikel dat in de paard & sport stond over alternatieve jasjes.... en conclusie HET MAG !!!! of je het nu mooi vindt of niet (over smaak valt te twisten) het is fijn om te weten waar je aan toe bent.
helaas zijn juryleden ook mensen die zelf interpreteren wat iets wel/niet precies betekent maar nu hoeven we ons gelukkig alleen nog maar op de 30 (of 34) onderdelen van de proef te concentreren
o ja en als je het model mooi vindt het jasje is er ook met een platte kraag !
Ik denk dat het venijn hem in de revers-kraag zit. Hoeveel mensen weten wat de revers zijn en tot hoe ver de kraag loopt? Als je denkt dat de revers het stuk inclusief de kraag is dan snap ik de verwarring wel.
Ik vind het ook lelijke jasjes smaken verschillen, gelukkig.
maar vervelend als je daardoor de toegang tot de ring ontzegt word, terwijl het in de regelementen staat dat hij toch onder de jasjes valt die wel mogen...
Ach, je ziet in de winkels zo veel jasjes liggen waar je neit mee mag rijden, door de kleur (b.v.grijs) of dat er een streepje door heen verwerkt zit en ook die zie je op wedstrijden...................
Hmmm.. een vriendin van mij heeft geloof ik zo'n jasje, ik zal haar dit wel even laten lezen. Sowieso wel raar dat er jasjes worden gemaakt die niet toegestaan zijn.
Ik word wel een beetje moe van die belachelijke regels omtrent het model van een jasje. waar hebben we het dan over? Ik begrijp best dat er regels zijn, maar ik vind het echt te ver gaan om te zeuren over de revers van het jasje, of je het nu mooi vindt of niet. De regels van de dressuur zouden echt aangepast moeten worden naar deze tijd...net als met springen. wat meer vrijheid.
Ik hou ook echt van het traditionele, maar en jasje van net een ander model, of een zwart sjarbak ipv een witte moet toch echt kunnen vind ik.
> zul je net zien dat de duitse officials het ook weer veeel te laat weten, en nederlandse ruiters op hun jasje proberen eruit te krijgen..zal wel mee vallen, maar toch heb je altijd mensen die verkeerde/verouderde regels ruiters in de maag splitsen , ben ook wel eens onterecht gediskwalificeert, mn zweep afgepakt . op zo'n moment kun je er niks meer aan veranderen! je kunt haast niks beginnen, bent uit je concentratie en woest achteraf maar ja, later weet je pas precies hoe het zit als je de regelementen erbij hebt gepakt..inderdaad duidelijk communiceren naar alle jury leden en officials dus, groetjes deess