jenniiferr schreef:nou ik vind het er nou niet echt goede uitzien.. en een pony in je bedkan nooit goed zijn
draait hij zich om hem je een viertal hoeven in je rug porren!!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jenniiferr schreef:nou ik vind het er nou niet echt goede uitzien.. en een pony in je bedkan nooit goed zijn
SONY schreef:Lynn_Nikita schreef:arm paardje, laat dat beest lekker in wei rondrennen, met soortgenoten
En wat denk je van een blinde geleidehond? Die honden lopen ook altijd maar voor hun baasje aan...
Maar dat is niet zielig? In Nederland is ook iemand met een pony die als blindegeleidepony word gebruikt...
Ben het er mee eens dat pony niet in huis hoort etc. maar waarom is nou opeens een pony wel zielig en een hond niet??
Citaat:honden worden altijd in huis genomen, kun je met wandelen los laten, en is anders dan een paard
deze hoort niet binnenshuis te wonen, en niet op wei te kunnen staan
Esmeralda schreef:Dat is er nog steedssnap best dat dat mensje het gezellig vind. En misschien later is het een leuk idee om zo,n beestje je rolstoel te laten trekken. Maar als je naar de bus gaat, dan kan dat beest toch niet mee de bus in! Neem dan gewoon een hond, die zijn er veel beter voor geschikt. En dat paardje laat je maar lekker in de wei
Maar er is toch eens zoiets geweest als blindegeleide paarden
Cheytjuh schreef:ik vind dit echt niet gezond voor zo'n pony, een pony hoort niet in huis ! Als ze em nou in een weitje naast huis had staan en er elke dag een stukje mee zou lopen, oke. MAar dit is absurd
Net zoals hierboven gezegd word : neem dan een hond, dat is een dier die goed binnen gehouden kan worden en die er ook gelukkig bij is..
Cheytjuh schreef:Ik vind persoonlijk dat een hond al zo gedomesticeerd is door ons, dat het wel in huis kan leven en hier niet onder lijdt. Als je elke dag met je hond een stuk gaat wandelen, en hem niet de hele dag opsluit, dan lijd een hond er niet onder om blindegeleidehond te zijn etc.. Ik heb nog nooit een hond er onder zien lijden een blinde te moeten begeleiden.. Ze vinden het juist geweldig !!!
Daarentegen is een pony gewoon geen hond, en het zal zich niet gelukkig voelen in huis.. Ik vind een pony in huis wel zielig, het dier heeft nog steeds een sterk instinct van het wilde leven, en daar hoort een huis echt niet bij...
Dit is mijn persoonlijke mening, en natuurlijk, ik vind het ook schattig zo'n ieniemienie ponytje, die een blinde helpt.. Maar ik ben er niet van overtuigd dat het ook echt diervriendelijk is.. Daarvoor neigt een paard nog te sterk naar het wild, het heeft dat sterke instinct nog
sonjim schreef:En dan het grote verschil met honden, ze worden ongeveer 4 keer zo oud. Tel maar eens, de gemiddelde labrador wordt 12 jaar.