Paardenmarkt afgeblazen na fatale vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Paardenmarkt afgeblazen na fatale vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:05

ja,in iran ofzo,hier krijgt een man die zijn vrouw heeft omgebracht met 47 messteken 12 jaar cel,(dus nog minder...)
En holleeder ook dus geld is belangrijker dan een mensenleven...
Als je de belasting maar ontduikt dan straffen ze wel,en als je een politiek bekend persoon bent houden ze je de handen boven het hoofd.....als je dan iets flikt krijg je een goede baan ergens ver weg....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:07

vind het ook geen wonder dat alles hierheen komt, je kan hier doen wat je wilt zonder straf ervoor te krijgen, iemand vermoorden? ah joh taakstrafje, en dat verwacht ik bij deze eigenlijk ook...

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:08

Mijn nichtje was gister op de markt.. En heeft het allemaal zien gebeuren..

Het schijnt dat die 17jarige jongen geen lieverdje was, en veel vijanden had.. Als hij slechte zin had, sloeg hij er gewoon op los.. Of het nu mannen of vrouwen waren!!
Zal wel een uit de hand gelopen wraak actie zijn geweest..

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:09

ohhh wat onwijs erg toch weer! Boos! Boos!

er zal wel weer drank in het spel geweest zijn...

De nabestaanden heel veel sterkte gewenst..... Huilen

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:10

Zera schreef:
Mijn nichtje was gister op de markt.. En heeft het allemaal zien gebeuren..

Het schijnt dat die 17jarige jongen geen lieverdje was, en veel vijanden had.. Als hij slechte zin had, sloeg hij er gewoon op los.. Of het nu mannen of vrouwen waren!!
Zal wel een uit de hand gelopen wraak actie zijn geweest..

tja....dat is nog geen reden om iemand dan maar dood te slaan....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:12

dus als iemand geen lieverdje is,mag je hem doodslaan....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:13

geerke en am_vanes jullie waren me net voor, het is geen excuus.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:14

Nee dat is het ook niet..

Maar denk dat hij het er zelf naar gemaakt heeft.. Had hij maar niet zoveel vijanden moeten kweken..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:20

Zera schreef:

Maar denk dat hij het er zelf naar gemaakt heeft.. Had hij maar niet zoveel vijanden moeten kweken..

nou moet je ophouden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:25

Zera, ik vind het een beetje onrespectvol om zo te reageren. Je kende de jongen niet, en hoorde het alleen maar via via. Zolang je niet precies weet wat er aan de hand was moet je geen oordeel vellen.

Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:26

*opmerking weggehaald*
Laatst bijgewerkt door Zera op 13-11-07 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:27

Zera schreef:

onbeschoft en onrespectvol. Misselijk

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:32

xDramaQueen schreef:
Zera schreef:

onbeschoft en onrespectvol. Misselijk

Indd Scheve mond
Ookal was het geen lieverdje...dan heeft niemand het recht om hem dood te slaan Scheve mond
Echt naar voor nabestaanden
Wordt steeds gekker in dit land

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:34

ik heb je opmerking wel gelezen, dus omdat ie iets bij je nichtje geflikt heeft vind je t niet erg dat ie dood is. juistja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:42

xDramaQueen schreef:
ik heb je opmerking wel gelezen, dus omdat ie iets bij je nichtje geflikt heeft vind je t niet erg dat ie dood is. juistja.

Tsss.. In mijn ogen denk je dan net zo als de daders.. Bloos

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:58

Angela_ schreef:
xDramaQueen schreef:

Tsss.. In mijn ogen denk je dan net zo als de daders.. Bloos

Afgod

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:02

Zera schreef:

hoe dom kan je zijn????? Boos!

niemand heeft het recht om het leven van een ander te beeindigen! iemand doodslaan is het laagste van het laagste....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:09

Ik zag het gisteren op de tv. Ik ben 's morgens nog daar geweest, bij de paardenmarkt. Die was om 1 uur afgelopen, en de vechtpartij schijnt 's avonds te hebben plaatsgevonden.
Er werd inderdaad verteld dat de jongen geen lievertje was, en de ruzie had uitgedaagd, maar ik vind het natuurlijk heel erg dat die andere jongens daar dan op in zijn gegaan en dat het zo is afgelopen.
Wel ben ik eigenlijk een beetje blij dat dit geen geval is van zinloos geweld, geen onschuldige jongen die wordt vermoord, en dat er geen messen of geweren in t spel zijn geweest, maar dat het gaat om een uit de hand gelopen vechtpartij. Natuurlijk nog steeds heel erg voor de ouders en familie van de jongen.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:23

MysticTinker schreef:
Ik zag het gisteren op de tv. Ik ben 's morgens nog daar geweest, bij de paardenmarkt. Die was om 1 uur afgelopen, en de vechtpartij schijnt 's avonds te hebben plaatsgevonden.
Er werd inderdaad verteld dat de jongen geen lievertje was, en de ruzie had uitgedaagd, maar ik vind het natuurlijk heel erg dat die andere jongens daar dan op in zijn gegaan en dat het zo is afgelopen.
Wel ben ik eigenlijk een beetje blij dat dit geen geval is van zinloos geweld, geen onschuldige jongen die wordt vermoord, en dat er geen messen of geweren in t spel zijn geweest, maar dat het gaat om een uit de hand gelopen vechtpartij. Natuurlijk nog steeds heel erg voor de ouders en familie van de jongen.

is dit geen zinloos geweld dan? Als er een vechtpartij ontstaat...wie dat dan ook uitdaagt, moeten er dan doden vallen?
Ik ben van mening dat als iemand weerloos op de grond ligt, en buiten bewustzijn is, en dat er dan toch wordt doorgetrapt en geslagen dat er dan echt wel sprake is van "zinloos" geweld!.....

Ga er maar vannuit dat er drank en heeel veel woede in het spel is geweest....maar om dan door te gaan tot de dood erop volgt/..... ik word er misselijk van Verdrietig

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:24

Gewoon een vechtpartij op zich is al zinloos geweld; wanneer is geweld nu 'zinvol'???

Dat het geen lievertje was, tsjah, dat geeft nòg niemand het recht hem dood te slaan, als ze problemen met hem hadden die inderdaad ernstig waren, dan hadden ze hem moeten aangeven bij justitie... Zo hoort het te werken in Nederland en daar heeft het Nederlandse volk voor gekozen om problemen op te lossen.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:26

Inderdaad ben het met MiekeB eens. Er kan niet geoordeeld worden of mensen hadden in moeten grijpen. Het was 1 klap die hem fataal is geworden. Lieverdje of niet dat is geen reden om iemand dood te slaan.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:05

Ik snap die lui echt niet van mogen ze levenslang de gevangenis in!! Arme familie Ach gut

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:06

nou das ook lekker. lottum, het komt steeds dichterbij (woon zelf in venlo)

bah bah.... niet normaal

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:07

Lang leve de lol.
Het probleem wordt alsmaar groter en groter. Veiligheid in nederland, op scholen ben je niet veilig en als bejaarde ook niet.
Gebrek in de opvoeding gebrek van normen en waarden en het strafrecht pfffff een regelrechte aanfluiting.
Kreeg je vroeger een pak slaag van pa en ma als je zo iets uitvrat tegenwoordig mag je kinderen niet meer slaan.
In het kader vrije opvoeding zodat ze zich ontwikkelen tot individuen moet je discusieren met de kinderen en is de wil van de ouders geen wet meer. Waar gaat het heen vraag ik me af.
Moet het roer radicaal om,moeten we zwaarder straffen. Moeten we ouders ook aanpakken als kinderen de fout in gaan.

Dit is een regelrecht probleem en ik voorzie grote problemen voor de toekomst als we dit nu niet eens met zijn allen aan gaan pakken.

Vechten lost niets op dat zie je maar weer met deze te betreuren dode. Met een wil ik ook de kanttekening plaatsen dat ik het wonderbaarlijk ging gisteren ook het signalement van twee mannen die een oude vrouw hadden overvallen in haar eigen huis en voila hoe opvallend een licht getinte huidskleur. We moeten nog meer tuig naar het land halen en nog vrijer gaan opvoeden.

Aanpakken die hap, voer maar weer lijfstraffen in.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:41

Vind het heel erg voor alle betrokkenen. En jawel, ook voor de jongens uit Baarlo.
Ik oordeel puur uit eigen inzicht en zal ongetwijfeld een hoop onbegrip over mij heenkrijgen... maar regelmatig zie ik ook vechtpartijen. Uitdagen, meisjes, een biertje over zich heen... om het minste of geringste wordt er wel een klap uitgedeeld. In dit geval met een bankje, maar het kan ook nog met een staaf of noemenswaardig object als er geen vuist genoeg is. Helaas.
Vaak is het even uitvechten en klaar... dan wordt de boel weer gesust. Zelden, maar juist in dit geval, gaat het mis en wordt de klap een persoon fataal.
Je kunt het zinloos geweld noemen, maar ondanks de schok is het onderhand al "normaal" in het uitgaansleven om je onvrede eruit te slaan in plaats van te praten, dat dit waarschijnlijk gewoon een fataal geval van toeval is.

Ook al heb je een hekel aan iemand, ik denk dat die jongen die de klap heeft uitgedeeld nog heeel erg veel spijt gaat hebben. En ik gooi het ook op zinloos geweld, maar denk dat niemand deze afloop had verwacht. Ze hadden beter na moeten denken, maar helaas heeft niet iedereen dat inzicht op zulke momenten.

Veel sterkte voor alle bekenden van deze jongen.