Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Re: Brandweer haalt paard uit de sloot, paard ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:43

Mistic schreef:
Arm paard.

Hoorde dat paard overigens in dat weiland. Ik zie namelijk geen omheining en dat "slootje" lijkt mij niet genoeg om een paard binnen het weiland te houden.

Ik hoop echt dat ze de vrachtwagenchauffeur te pakken krijgen. Wat een asociaal gedrag Boos!

Heel erg veel sterkte voor de eigenaren.

Risje80

Re: Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:45

Wat verschrikkelijk, arm beestje.... Verdrietig
Ik kan inderdaad ook sommige vrachtwagenchauffeurs niet uit staan.
Laatst was ik met mijn 2 jarige aan de wandel, normaal in het bos, nu naar een drukkere weg om haar te laten wennen aan het verkeer. het ging heel goed, er kwamen verschillende vrachtwagens van alle kanten, maar ze schrok er niet van.
Tot dat er weer en (*^$@%^* chauffeur aan kwam, die in plaats van gas terug te nemen extra gas erbij deed. Mn paardje werd zowat meegezogen en vloog de stuiken in. Ze was zoch ook rot geschrokken, baasje trouwens ook.
Ik snap niet waarom ze dat doen, doen ze het onbewust, of juist expres?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:49

In het Eindhovens Dagblad stond vanmorgen dat de vrachtwagen met naar het leek vrij hoge snelheid aan kwam rijden, waarop één van de begeleiders (de vader van de eigena(a)r(esse) dacht ik) seinde of de chauffeur vaart wilde minderen. Schijnbaar gaf de chauffeur in plaats daarvan juist gas bij, hij minderde iig niet, en hij toeterde in het voorbij gaan.

Daarop is het jonge paard zo in paniek geraakt dat hij op zijn achterhand is gevallen, zijn staartbeen brak, in de sloot viel, en daar halfzijdig verlamd bleek, waardoor hij er niet uit kon komen. De brandweer is er heel lang mee bezig geweest hem er uit te tillen, maar het paard bleek echt niet meer op te kunnen staan en uiteindelijk is ervoor gekozen het dier uit zijn lijden te verlossen.

Er is aangifte gedaan bij de politie stond er bij.

Overigens kom ik gelukkig, gelukkig óók vaak chauffeurs tegen die wel rekening houden met paarden in het verkeer, het zijn deze rotte appels die de naam van de chauffeurs door het slijk halen. Mijn collega's (tankwagenchauffeurs) schamen zich voor het gedrag van deze man.

*Edit* typo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:50

Godallemachtig, al deze ellende omdat de een of andere boerenl*l dacht grappig te zijn. Hopelijk kunnen ze hem opsporen en hem fijn de rekening van de brandweer en het paard presenteren!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:51

Wat een ongelooflijke kl00tzak!!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:53

jesus, ik heb zo de pest aan vrachtwagens.... Toen ik 14 was ben ik met een verzorgpaard op buitenrit gegaan. Nooit wat aan de hand. tot er ook zoiets gebeurde..... het paard sprong met mij voor de vrachtwagen en jah..... je kunt wel raden hoe dat ook is afgelopen. ik leg het niet helemaal uit, want ik zit nu al te janken....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:54

Jeetje zeg, dat is toch echt verschrikkelijk . Ik snap ook echt niet dat een of andere *piep* daar lol in kan hebben, ongelooflijk .

Charlie82

Wat een sneu bericht. Veel sterkte voor de betrokkenen.

Ik kan er meestal niet over uit dat dit soort 'onnodige' ongelukken gebeuren. Andere weggebruikers zien het gevaar en/of de mogelijke gevolgen van zo'n situatie niet in. Wat ik nog het meest erge vind is dat er zelfs mensen zijn die denken dat het grappig is als een paard schrikt. Zo komen er bij ons langs de bak regelmatig toeterende chauffeurs en expres schreeuwende fietsers voorbij. Een een enkele keer wil zelfs een 'sportieve' motorrijder het gas een paar keer opentrekken om zijn motor te laten brullen.
Zij hebben 2 seconden lol, maar beseffen niet dat ze paard en ruiter in een groot gevaar kunnen brengen.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel rekening houden met ons als ruiters en bijvoorbeeld vaart minderen. Helaas blijven er onoplettende mensen en echte eikels tussen zitten.

MarloesRixt

pff.. Wat vreselijk! Is de vrachtwagen chauffeur doorgereden of is hij erbij gebleven?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:55

piewie schreef:
jesus, ik heb zo de pest aan vrachtwagens.... Toen ik 14 was ben ik met een verzorgpaard op buitenrit gegaan. Nooit wat aan de hand. tot er ook zoiets gebeurde..... het paard sprong met mij voor de vrachtwagen en jah..... je kunt wel raden hoe dat ook is afgelopen. ik leg het niet helemaal uit, want ik zit nu al te janken....

Eigenlijk vind ik niet dat je alle vrachtwagens hierbij aan mag spreken. Er zijn immers ook mensen die wèl weten hoe ze een paard moeten inhalen/benaderen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:56

Bah je hebt er altijd van die etters bij, arm beestje ze kunnen zich toch wel heel even aanpassen maar blijkbaar is dat nog teveel gevraagd.
Ze snappen volgens mij niet wat er kan gebeuren hebben gewoon een grote plaat voor hun kop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:57

Ik denk dat een chauffeur die zoiets doet wel zo laf is dat hij doorrijd.

Gelukkig zijn er idd meer die wel rustig rijden dan door gassen Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:58

je hebt helemaal gelijk, jan de regelaar... paarden horen niet in het verkeer thuis maar in de natuur. alleen jammer dat je dat in nederland amper nog vinden kan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:02

Ik zag het vanmorgen in de krant staan, echt belachelijk dat er zulke mensen rondrijden. En sneu voor de eigenaars en het paard.

Jammer voor het imago van de vrachtwagen/tractor (was laatst ook iets mee gebeurd?) chaffeurs, er rijden er ook genoeg rond die wel rekening met de andere weggebruikers kunnen houden.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:03

Damn Scheve mond

Iemand een naam van het bedrijf van de vrachtwagen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:04

Heh bah vervelend, je weet alleen dat zoiets kan gebeuren zeker bij een jong paard wat nog niets gewent is.
Neemt niet weg dat het niet had mogen gebeuren, gas geven en toeteren, maar die risico's zitten er wel aan vast wanneer je op een weg gaat wandelen waar zwaar verkeer rijdt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:09

jeetje, wat ontzettend sneu zeg!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:11

Wat verschrikkelijk zeg!
Als zoiets gebeurt als een ongeluk (paard schrikt gewoon van een normale situatie) is zoiets al erg maar hier is pure 'opzet' in het spel! Net als de pony die op bokt hier laatst is ingeslapen met dat tractorverhaal (ben de naam even kwijt, sorry).

Verkeersmak maken moet je nu eenmaal op plaatsen doen waar verkeer is dus de opmerking dat het vroeg of laat eens moest gebeuren vind ik erg overbodig en getuigen van weinig inzicht, neem me niet kwalijk...

Ervan uitgaande dat dit geen megadrukke weg was met alleen maar groot en veel verkeer terwijl er daarnaast een rustig straatje loopt konden de eigenaren dus niet veel anders doen om hem verkeersmak te maken.
Ik wens de eigenaren veel sterkte met het verlies en hoop dat het bedrijf een grote boete krijgt en er een bedrag gegeven moet worden aan de eigenaren!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:12

janderegelaa schreef:
Dan zie je dus meteen de reden waarom je niet met een jong beest langs een weg moet gaan wandelen. Ik vind het rot voor de eigenaren en het paard maar ik kijk er niet van op, dit moest een keer gebeuren.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zo´n jong beest kan ook op andere manieren wennen aan het verkeer, ipv met een jong paard langs zo´n weg te gaan wandelen. Als ik de foto´s zie, dan zie ik toch echt een fietspad tegen de weg aanliggen, wat mij meer geschikt lijkt voor een meer ervaren paard, niet voor een jonge hengst die nog geen verkeer kent! Neem aan dat dat fietspad er niet voor niks is aangelegd (druk verkeer).

Neemt niet weg dat die vrachtwagenchauffeur onnadenkend bezig is geweest en absoluut meer rekening mag houden met overige weggebruikers, ipv gaat toeteren om zijn eigen lol.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:13

janderegelaa schreef:
Dan zie je dus meteen de reden waarom je niet met een jong beest langs een weg moet gaan wandelen.

Tja, hoe wil je dan ooit een paard verkeersmak maken Verward ...

Vreselijk, zulke "ongelukken". Ongelukken tusen " omdat dit imo zeer zeker niet had hoeven gebeuren als bepaalde figuren gewoon rücksicht op zulke situaties nemen.
Natuurlijk is niet iedere vrachtwagenchauffeur "rücksichtslos", maar er zijn er helaas genoeg die absoluut niet bereid zijn hun rijgedrag aan de situatie aan te passen Lips are sealed .
Ik hoop dat men de chauffeur van deze vrachtwagen kan achterhalen en hij hiervoor een fikse boeten aan z´n broek krijgt. Veel sterkte voor de eigenaar van het paard Ach gut !

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:14

Arm, arm paard. Wat een l*l van een chauffeur zeg. Sterkte voor de eigenaren!

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:14

janderegelaa schreef:
Dan zie je dus meteen de reden waarom je niet met een jong beest langs een weg moet gaan wandelen. Ik vind het rot voor de eigenaren en het paard maar ik kijk er niet van op, dit moest een keer gebeuren.
Nou ja zeg Boos! Boos! Boos!

Volgens mij is dat één van de basisregels op de weg dat je je medeweggebruikers niet in gevaar brengt. Gewoon een normale fatsoensregel !!!
Of je het nu kinderen, ouderen, paarden of anderszins zijn.
Iemand is gewoon niet goed bij zijn hoofd om met hoge snelheden door een woonwijk waar kinderen spelen te rijden. Net zo min schakel je als je met hoge snelheden langs paarden rijdt. Zeker een vrachtwagencombinatie met een ervaren chauffeur kent de mogelijke reacties van paarden op zo'n hoge wagen en is zich er bewust van dat er vaak weinig ruimte is op de smalle wegen.
Laten we gewoon even normaal doen en rekening met elkaar houden. De weg is niet alleen voor vrachtwagenchauffeurs, het moet niet gekker worden.

Vreselijk dat deze eigenaren door zulk dom gedrag van deze chauffeur hun paard moeten verliezen. Ik hoop dat de chauffeur er nog op aangepakt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:15

Liselot11 schreef:
janderegelaa schreef:

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zo´n jong beest kan ook op andere manieren wennen aan het verkeer, ipv met een jong paard langs zo´n weg te gaan wandelen. Als ik de foto´s zie, dan zie ik toch echt een fietspad tegen de weg aanliggen, wat mij meer geschikt lijkt voor een meer ervaren paard, niet voor een jonge hengst die nog geen verkeer kent! Neem aan dat dat fietspad er niet voor niks is aangelegd (druk verkeer).

Neemt niet weg dat die vrachtwagenchauffeur onnadenkend bezig is geweest en absoluut meer rekening mag houden met overige weggebruikers, ipv gaat toeteren om zijn eigen lol.

Nee op een landweggetje gaan lopen waar je niet aan de kant kunt omdat het smal is...dat is een optie....

Die weggetjes heb ik hier alleen maar...word je niet blij van hoor...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:16

Pellie schreef:
je hebt helemaal gelijk, jan de regelaar... paarden horen niet in het verkeer thuis maar in de natuur. alleen jammer dat je dat in nederland amper nog vinden kan.

En daarom moeten we onze paarden dus laten wennen aan verkeer!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:22

Wat verschrikkelijk! Maar ben toch wel benieuwd naar het verhaal van de chauffeur, kan mij namelijk echt niet voorstellen dat iemand dit met opzet doet, een weldenkend mens snapt toch wel dat je vrachtwagens voor beesten eng zijn?

Gelukkig ben ik alleen nog maar lieve chauffeurs tegen gekomen, die altijd netjes afstand hielden en zelfs eentje die stopte, motor uitzetten en vroeg of hij moest helpen om mijn paard langs de stilstaande wagen te begeleiden.