Paardenpoepzak kan verplicht worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: Paardenpoepzak kan verplicht worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:28

joy76 schreef:
Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe denken ze dat in vredesnaam te gaan handhaven..?

Politie te paard ?? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:32

Pluizebolpum schreef:
Cayenne schreef:
In de nieuwe apv staat dat de eigenaar of houder van een paard verplicht is ervoor te zorgen dat dat paard zich niet van uitwerpselen ontdoet op de openbare weg, op een voor het publiek toegankelijke en kennelijk als zodanig ingerichte kinderspeelplaats, zandbak, speelweide of sportterrein en op een andere door het college aangewezen plaats.

Vraag ik me af wat je met een paard te zoeken hebt op een speelplaats of zandbak.... Nors opkijken

Dit vraag ik me ook af.
Kan me wel voortsellen dat mensen dan een hekel krijgen aan paarden

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:40

Ik schop het ook altijd even in de berm of aan de kant...vooral in het park.Mijn paarden staan altijd stil met mesten dus een hoop zonder kluin duimpje-effecten Bloos
Een poepzak zou ik een regelrechte ramp vinden hoor...een flinke sprint zit er dan ook niet meer in Clown

Je kunt overigens niet altijd afstappen ivm de veiligheid maar probeer zoveel mogelijk de boel netjes achter te laten...

Moet wel zeggen dat ik vroegâh wel eens heb meegemaakt dat paard poepte in klein straatje...de deur van een huis 2 tellen later openging en er een klein vrouwtje met schep en emmer naar buiten kwam rennen....snel de drollen opschepte en zei:"fijn....hoef ik niet naar stal...lekker voor mijn rozen" Haha!

Groetjes,Tinky

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:41

Isapaardje schreef:
joy76 schreef:
Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe denken ze dat in vredesnaam te gaan handhaven..?

Politie te paard ?? Clown

ROFL ROFL

Denk het! Die komen je dan in rengalop achterna als ze hebben gezien dat je de mest van je paard niet hebt opgeruimd.. Clown

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:42

Isapaardje schreef:
Nu rijd ik met een karretje, dus is poep zelfs zonder poepzak wat eenvoudiger mee te nemen. En de mijne mest altijd stilstaand, dus ook dan is het nog even op te scheppen.

gewoon meteen vanaf de bok een emmertje eronder houden. scheelt je weer scheppen. Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:45

Jemilah schreef:
Nou krijgt elke buitenrijdende ruiter er een klusje bij; Het paard aanleren met zo'n zak aan z'n kont te lopen óf te leren rijden met een schep.

Ja, heel handig. Dromen

schep? wat dacht je van schoenen/laarzen? kun je t ook mee in de kant/berm trappen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:47

Nou...een schop is ook wel wat...
Als er dan een auto hard aan komt steek je die 2 meter opzij...remmen die hap Duivel

Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:48

ikenindi schreef:
Jemilah schreef:
Nou krijgt elke buitenrijdende ruiter er een klusje bij; Het paard aanleren met zo'n zak aan z'n kont te lopen óf te leren rijden met een schep.

Ja, heel handig. Dromen

schep? wat dacht je van schoenen/laarzen? kun je t ook mee in de kant/berm trappen...

Gebruik al jaren de zijkant van mijn schoenen hoor...gaat uitstekend Knipoog Haha!
Misschien is een zweep met een geïntegreerde schop wel wat...ik zie een nieuwe markt Tong uitsteken Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:58

De mijne poept niet buiten gelukkig. Clown Nooit gedaan ook. Haha!
Ik ken paarden die schijten om de vijf meter en dan laten de eigenaars het gewoon liggen. Echt Aso.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:59

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:42

Gelukkig is dit alleen nog in Aalsmeer en niet in elke Gemeente!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:17

Ik rijd ook wel eens terug met mijn schep op de fiets als mijn paard in het dorp iets heeft laten vallen.....Soms komen er ook bewoners met scheppen aanrennen haha.

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:25

Toen ik met mijn verzorgpony ging rijden, moest ik ook altijd een tasje en een schepje meenemen om de stront op te ruimen. Ik vind het een kleine moeite en niet vreemd, een hondeneigenaar moet toch ook de poep opruimen?

Je hoeft geen poepzak om te hangen, als je het opruimt is het ook goed, staat in het stukje.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:18

Ik kan mij best voorstellen dat de poep op straat tot ergenis leidt maar ik geloof niet dat veel paarden deze oplossing zullen acepteren..
Vaak krijg ik commentaar van voorbijgangers (fietsers, wandelaars) wanneer ze mij op mijn paard ziet rijden en dan wordt ik kwalijk genomen voor elke poep wat hun onderweg tegenkomt terwijl mijn paard niets heeft laten vallen op dat moment. Boos!
Maar wanneer mijn paard wat laat vallen, dan hou ik rekening mee alhoewel niet alle ruiters doen dat helaas.

Paardenpoep is niet zo vies als hondenpoep en wellicht mileu vriendelijker want tuinen worden ermee bemest, maar het is wel een hoop wat blijft liggen en dat is ook geen prettig gezicht.

Er komen steeds meer paarden eigenaars in Nederland, dus het zal mij niet verbazen als een vorm van paarden-belasting in het leven wordt geroepen. Als het geld wordt besteed om mest op te ruimen, dan is het begrijpelijk zolang de gemeentes de belasting niet als een extra 'melk koe' gaan gebruiken.

patrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:23

Ik vind de vergelijking tussen hondenpoep en paardenpoep toch echt niet opgaan. Paardenpoep is veel sneller vergaan door de voeding die een paard eet.
Ik snap het probleem wel, maar ik heb een jong paard van ruim 1.75 m waar ik sinds kort mee op de weg kom. Als ik dan ook nog eens af zou moeten stappen om de poep op te ruimen dan overleef ik het denk ik niet. De manier waarop auto's je voorbij razen op landweggetjes is echt niet normaal meer. Nou zou je kunnen zeggen zorg dan maar dat je je paard onder controle houdt, maar dat gaat alleen lukken als ik de kans krijg om te oefenen.
Ik ben zelf ook motorrijder en ik vind persoonlijk putdeksels veel gevaarlijker. Als motorrijder wordt je geleerd om die te ontwijken en hetzelfde geldt voor paardenpoep. Mocht dit op een of andere manier niet lukken kun je er echt wel overheen rijden zonder meteen onderuit te gaan.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:26

Zolang het op de weg of in de berm ligt, laat ik het liggen, echter laten ze iets vallen pal voor iemands huis, ruim ik het wel op.. Als ze echter iets op de weg laten vallen, is het zo snel weg, rijden een paar auto's overheen, en weg is het al bijna..

Natuurlijk snap ik dat mensen zich eraan kunnen ergeren, echter is het niet haarbaar om het mee te nemen. Zo een zak. zou misschien een oplossing kunnen zijn, maar zou echt niet met een aan mn paard geknoopte mestzak gaan rijden..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:48

Dat ze maar iets aan die katten doen die alles (behalve hun eigen tuin) vol mesten Boos! Boos!
Daar heb ik veel meer last van dan van paardenmest.
Paardenmest is tenminste nog goed voor je planten, met kattenshit valt alles in mijn tuin dood neer en stinken dat het doet ! Ziek

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:50

Gracy schreef:
Paardenpoep is niet zo vies als hondenpoep en wellicht mileu vriendelijker want tuinen worden ermee bemest.

Volgens de boswachter in onze regio zorgt al die paardenmest in ons bos voor een verstoring van het ecologisch evenwicht. Koe

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:57

wat gan ze denken dan hier in nederland ROFL

grapjassen nooo focking way geen poepzak, geen belasting voor je paard, lekker laten ligen of gewoon in de berm poepen, srry hoor maar dit slaat echt alles

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:06

ik heb een keer met zo´n poep zek gereden, maar mijn lieve pony plaste toen erin!!! ook erg leuk!! dat geluid vond ze ook erg leuk!!
ik vraag me echt af hoe dit opgelost kan worden??
het is denk ik ook de zeer lage tolerantie van mensen!
mijn paard had laatst voor de deur gepoept, dus ik wilde even afzadelen en opruimen, maar toen had ik al een boos briefje onder mijn auto ruit! ik kreeg nog niet de kans om het op te ruimen!! ik kon het niet direct weg pakken, ik was met een jong paardje van 4 buiten, en stond voor de stal zag maar.

misschien moeten we ze maar een kurk in hun achterste stoppen!! Ha, ha!

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:19

Of misschien moet men gewoon leren om de troep achter de kont op te ruimen. Ik schop altijd de stront de berm in, behalve als het op de autobaan ligt. Fietspad, wandelpad, altijd in de berm. Meteen dat achterlijke "dat ga ik niet doen want..." Denk ook eens aan anderen! MissYvette4u houdt niet van katten(poep), Jopie houdt niet van honden(stront) en er zijn dus ook genoeg mensen die paarden(poep) verschrikkelijk vinden. Een beetje rekening met elkaar houden en zo'n wet is niet eens nodig...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:24

CoriienRN schreef:
wat gan ze denken dan hier in nederland ROFL

grapjassen nooo focking way geen poepzak, geen belasting voor je paard, lekker laten ligen of gewoon in de berm poepen, srry hoor maar dit slaat echt alles

Ruim de zooi van je paard op en je hoeft ook niet aan poepzak. Kleine moeite om even af te stappen... Een beetje werken aan PR van paardrijdend Nederland kan nooit kwaad wat dat betreft.

Jemilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:29

Tinky12 schreef:
ikenindi schreef:

Gebruik al jaren de zijkant van mijn schoenen hoor...gaat uitstekend Knipoog Haha!
Misschien is een zweep met een geïntegreerde schop wel wat...ik zie een nieuwe markt Tong uitsteken Haha!

Aangezien er in het bericht 'verwijderen van de mest' word gebruikt had ik meer een schep in gedachten. Maar zelf schuif ik het ook altijd even de berm in met mijn schoen of laars..

Hmm, een zweep en schop ineen is misschien inderdaad een idee. Al denk ik niet dat deze dan nog zozeer kan worden gebruikt om je paard bij te tikken.. Knipoog

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:32

Als mijn paard op straat gepoept heeft ga ik altijd op mijn fiets terug met een schep en een bezem. Ik zou me er zelf ook dood aan ergeren als er van die hopen stront voor mijn deur zouden liggen. En ik vind het niet meer dan normaal dat ik mijn rotzooi voor de deur van andere mensen op ga ruimen. Een hele kleine moeite dit.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:19

Tsss echt onzin dit... Kunnen ze zich niet beter bezighouden met het onderwijs ofzo? Dit is weer zo'n hopeloos voorstel dat nooit gaat werken. Ik ken maneges die met 25 paarden tegelijk op buitenrit gaan. Dan is het echt geen doen om bij ieder poepje allemaal stil te gaan staan. Waarom zijn mensen er niet blij mee? Weet je hoe goed paardenmest is voor je aardbeien? Koe