Jonge ruiter gewond door laagvliegende helicopter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geak_Nena

Re: Jonge ruiter gewond door laagvliegende helicopter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:08

MissyTara schreef:
Alle oefeningen worden ruim van tevoren aangekondigd op de website van de Luchtmacht hoor!

Maar voorheenhoeft je hier nog geen rekening mee tehoude;) dus dat zouden ook nit veelmensewete:D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:20

toen ik spark net in dronten had staan was er ook een oefening van de land en luchtmacht , dus die kwamen met tanks en parachutes en alles het ruim uit pleuren .
er was ook niks aangekondigd en het was vlak naast me wei toen er nog geen industrie was .
ik stond gewoon braaf spark te poetsen de schaapjes te voeren toen ik ineens een klere herrie hoorde en daar kwamen de tanks aan mijn god ik dacht echt de oorlog is uitgebroken .

daarna kwam er een soldaat aanrennen dat we snel naar stal moesten maar ik stond er nog verstijfd te kijken naar alles om me heen , en zie in eens een gevaarte naar beneden komen en ja wel er lande een huize parachut in me weiland , de schapen stonden erbij en keken erna en gingen fijn aan het zeil van de parachut knabbelen , ja lag op hun gras en het ding was groen haha .

spark was net als mij verstijfd dus wij stonden braaf stil .

ben daarna overigens wel door de soldaten naar huis gebracht met een excuus van de leider daar .

maar goed over een wedstrijd laagvliegen ja ik vind het niet kunnen eingelijk , maar wie zijn wij om daarover te oordelen ?

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:26

het is super erg schrikken voor zo een klein kindje!

wel raar vind ik dat als er een wedstrijd plaats vind hun eroverheen vliegen! maar ja ze kunnen natuurlijk niet precies weten waar er een wedstrijd is!

het lijk mij dus echt een voordeel + een nadeel als er een helikopterplaats naast de stallen wordt gemaakt omdat ten eerste je paarden er misschien totaal niet aan gewend zijn en dat schrikken en weet niet wat er allemaal gebeurt maar eht voordeel is wel zo dat ze op een gegeven moment er gewoon aan wennen en dan heb je buiten ook geen paard die er an schrikt en dan lig jij ernaast met weet ik niet wat!

beterschap voor het kleine meisje!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:36

Tsjaa tis een moeilijk verhaal.
Ik denk niet dat we de defensie moeten en kunnen verwachten dat ze overal op de hoogte van zijn. Zulke oefeningen worden vaak al weken van te voren voorbereid, waarschijnlijk was toen de rally geeneens bekend gemaakt. Wat ik bedoel te zeggen is: Moet de defensie over en alles onderzoeken? Moeten ze de omgeving aflopen om te vragen of er geen paardenwedstrijden gehouden gaan worden of andere evenementen? Dat is toch niet mogelijk, lijkt mij. Ik vind die oplossing die ze bedacht hebben met die gegevens op de website hartstikke slim. Dat is veel makkelijker te controleren dan dat de defensie alles moet onderzoeken. Kijk wat er gebeurd is, is natuurlijk verschrikkelijk. Maar als die oefeningen niet gehouden worden, dan kan men ook niet die belangrijke vaardigheden opdoen, die nodig zijn om een land te beschermen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:53

Mijn zus werkte een jaar lang op een manege in engeland. Die had het ook vaak over ontzettend laag vliegende leger helikopters.
Als je dan perse wil oefenen met laag vliegen doe dat dan lekker boven een stuk onbewoond gebied maar niet steeds over een manege Lips are sealed

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:03

ja, marije, dat kun jij wel vinden, maar helicopters moeten nou eenmaal een groot gebied hebben om te oefenen. Je kunt niet verwachten dat ze iedere manege gaan ontwijken, ze stampen immers overal en steeds meer maneges uit de grond....

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:04

Nederland zal niet zo snel worden bedreigd.
Het zijn de hielenlikkers nummer 1.
Nederland is verkwanseld.
Ik ben ook niet kortzichtig.
Maar als het zo door gaat dan zijn we straks nergens meer veilig om eens een keertje lekker buiten te rijden. Boos!
Ik ben een buiten mens en hou er veel van de natuur, maar doordat de mensen maar aan blijven fokken, moeten de dieren het veld ruimen.
Als je een stukje grond bezit, moet je nog uitkijken dat ze het niet van je afpakken.
Ze blijven maar doorbouwen, en er blijft steeds minder over. Boos! Boos!
Tja als ze zelf hun zakken maar kunnen vullen.
En wat die Heli's betreft, laten ze lekker een stuk zoeken boven de noordzee, dan heeft niemand er last van.
En wie denk je dat dit allemaal moet ophoesten om dit te betalen. Wel alle mensen hier hoor. Iedere belastingbetaler Bloos

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:28

toen ik stage liep in oirschot hadden we om de haverklap weer een stel van die klereapache's boven ons,
zodra we het bos uit kwamen met de paarden de hei op hingen ze boven je , was geloof ik een sport voor die gasten
maar ja, aangezien wij naast een oefenterrein zaten waren de ijsjes er wel aan gewend
maar door dergelijke acties twijfel ik toch aan het schijnbaar slechte zicht in zo een kreng

maar ken hier in de burut ook een vrouw die verschillende malen de paarden uit het draad heeft kunnen vissen omdat die klojo's het nodig vonden om van achter de bomen een weiland op te duiken , zee laagvliegend, dame is er al eens ene paard aan verloren doordat het in paniek het draad inrende
ik vind het prima dta ze oefenen , maar niet in druk agrarisch gebied of druk recreatie gebied de risicos op schade bij vee en gezelschapsdieren alsmede ruiters etc etc is te groot
hoe geweldig het allemaal ook is voor defensie

ken trouwens nog wel meer geintjes van de landmacht dat me erg veel antipathie oplevert bij mezelf naar landmacht toe ...draadje spannen over een bospad en dan in een deuk liggen in de bush als paard met ruiter over de kop gaat en paard richting snelweg gaat ezo ... is dat ook een goeie oefening?

zoals dr

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:31

Jonge_Monte schreef:
Nederland zal niet zo snel worden bedreigd.
Het zijn de hielenlikkers nummer 1.
Nederland is verkwanseld.
Ik ben ook niet kortzichtig.
Maar als het zo door gaat dan zijn we straks nergens meer veilig om eens een keertje lekker buiten te rijden. Boos!
Ik ben een buiten mens en hou er veel van de natuur, maar doordat de mensen maar aan blijven fokken, moeten de dieren het veld ruimen.
Als je een stukje grond bezit, moet je nog uitkijken dat ze het niet van je afpakken.
Ze blijven maar doorbouwen, en er blijft steeds minder over. Boos! Boos!
Tja als ze zelf hun zakken maar kunnen vullen.
En wat die Heli's betreft, laten ze lekker een stuk zoeken boven de noordzee, dan heeft niemand er last van.En wie denk je dat dit allemaal moet ophoesten om dit te betalen. Wel alle mensen hier hoor. Iedere belastingbetaler Bloos

Ja, dat lijkt me erg nuttig voor die piloten! Met die ervaring redden ze zich wel in het woestijngebied in Afghanistan, prima oplossing!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:32

xLuus schreef:
jeetje is niet niks! Gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt Ach gut

Idd .. moet je niet aan denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:36

Er zijn toch grote militaire domeinen?Bij Amersfoort weet ik er ,hier in Belgie waar ik woon ook.Ik weet niet hoeveel hectare militaire gebied.
Ik vind dat ze daar best kunnen gaan oefenen.

Hier vliegen ze regelmatig zo laag dat ik de nr,'s op de onderkant van de heli's kan lezen.Gelukkig zijn die van ons er al aan gewend.Net als luchtballonnen daar schrikken ze ook al niet meer van.Dat is het voordeel van weidepaarden.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:52

ik sta vlak bij (nou ja aan de andere kant van de maas ) bij een millitaire basis .
en ook daar oefenen ze veel met helicopters .
Laatst kwamen 2 lolbroeken echt met 10 kilometer hoogte over de longeercirkel gevolgen waar ik mijn paard aan het longeren was .
ik zag ze al aankomen kon ze zelfs zien zitten hoe dichterbij ze kwamen hoe gekker die van mij werd en toch precies overvliegen .
Ik was op dat moment echt blij dat ik er niet op zat .
Ik heb nog lopen vloeken op ze maar dat horen ze toch niet boven de herrie uit .

Jammer dat er dus gewoon geen rekening word gehouden met paarden en zeker met ruiters erop door verkeer op de weg maar dus ook zelfs vanuit de lucht .