Bizar dopinggeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bizar dopinggeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:55

Ik vind het wel een grappig verhaal.Aan de andere kant zijn er paarden die alles eten,dus waarom dit paard niet?
Ik denk dat het paard de urine van een mens niet herkent als iets vies.Wij vinden het idee vies,maar dat paard weet dat toch niet.
En dan zullen er best sporen terug gevonden kunnen worden ,als je bedenkt dat het ook kan door een coolinggel en dergelijke.Dus zo raar vind ik het verhaal niet.
Wel grappig Haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:48

Apart verhaal..

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:54

Ik vind dat die man alleen voor dit verhaal al een medaille moet krijgen! Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 01:06

Roxx schreef:
Ik vind dat die man alleen voor dit verhaal al een medaille moet krijgen! Haha!

ben het helemaal met je eens!!

wat een broodje aap verhaal zeg. in de box plassen is niet zo raar, gebeurd zo veel. maar dat het paard dat toevallig opeet en zo de stof in zijn bloed krijgt. lijkt mij redelijk kansloos.

1 van mijn voormalig beste vriendinnen heeft op 19 jarige leeftijd een dubbele hernia gehad(dus maar 2). en die kon amper ademhalen omdat ze verging van de pijn. en zij was aan de morphine. en dan zou je met een 3 dubbele hernia op een paar uit de drogist verkrijgbare aspro´s een zwaar springconcour kunnen doen??

als hij nou had verteld dat hij in de stal had geplast, vervolgens een half pakje aspro´s wou slikken(in de stal) en het paard graait ze uit zijn hand omdat hij dacht dat het paardensnoepjes waren, dan had ik hem misschien gelooft Koe

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 01:17

Showjumper schreef:
Tello, is dat niet het paard waar Meredith Michaels-Beerbaum mee op een staander geland is?

Dat dacht ik dus ook meteen ja! was dus geen stomme gedachte van mij?

Het was alleen niet Merediht maar iemand van op stal daar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 01:31

silvana schreef:
Ik vind het wel een grappig verhaal.Aan de andere kant zijn er paarden die alles eten,dus waarom dit paard niet?
Ik denk dat het paard de urine van een mens niet herkent als iets vies.Wij vinden het idee vies,maar dat paard weet dat toch niet.
En dan zullen er best sporen terug gevonden kunnen worden ,als je bedenkt dat het ook kan door een coolinggel en dergelijke.Dus zo raar vind ik het verhaal niet.
Wel grappig Haha!

Denk het wel, ons afbraakproduct is namelijk hetzelfde als bij het paard en dat is ureum. Denk dus wel dat een paard het als dusdanig herkent.

Maar goed, wat een top reclame voor aleve! Wist al dat het een fijne pijnstiller is, maar drie hernia's en dan een aleve en je kan zo weer op topniveau springen Haha! Hahaha, tuuuuuuurlijk Haha! Dit is gewoon té ongeloofwaardig, met een emmer zout kan je dit nog niet geloven. Zo stoer om je knol te drogeren? Dan ook zo stoer om er voor uit te komen Lachen

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 02:03

missmiekie schreef:
Ik denk niet dat jullie erbij waren, dus ik denk dat we de waarheid maar ergens in het midden moeten laten.

We zullen het maar houden op 'Waar rook is, is vuur!'

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 03:32

Ja, maar je moet ook niet in de stal van je paard plassen Clown
Hadden ze geen dixies op het wedstrijd terrein?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 03:54

Ehh, dat doen wel meer kerels hoor Haha! Tenminste ik heb het vaker meegemaakt iig, (helaas..) Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 07:47

ik wil haast penny!!! roepen, want het riekt mij als een grote leugen !!

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:31

Het paard heef tdus wel degelijk een verboden stof toegediend gekregen. Dat het na tien dagen nog aantoonbaar ikan zijn, zou een DA bekend moeten zijn. Niet alle paarden reageren gelijk, ik ken langzamerhand genoeg van dit soort verhalen. En ook worden d emeetmethodes steeds fijner en kunnen tseeds kleinere hoveelheden worde naangetoond, waarmee een "normale" verblijfstijd verlengd wordt. De FEI hanteert een nul-tolerantie beleid, dus ook hele kleine hoeveelheden zijn verboden. Die DA moet zijn zaakjes beter kennen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:08

Oke, beetje apart verhaal Lachen

SabbientjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:10

Quazzle schreef:
Clown Clown Clown Wie plast er nu in de box van zijn paard? is dat een nieuwe hype?

Mensen waarbij er geen WC op stal is misschien? Er zijn genoeg stallen die geen WC hebben namelijk en ik denk dat je op zo'n concour ook een flink eind weg moet om een WC te kunnen vinden.
Niet raars dus hoor.

Het verhaal is inderdaad wel raar. Een paard eet volgens mij geen stro waarover geplast is.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:01

waar plassen jullie dan????????????? Clown Haha! ROFL

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:34

Bijzonder vaag verhaal en wat een uitvinding dat Aleve.
Wildfire, je hebt volkomen gelijk met dat wildplas/stalplas gedoe. Bepaalde broertjes zijn ook al herhaaldelijk betrapt op wildplassen indoor en outdoor. Overigens vind ik het ook niet echt charmant om in de stal te plassen maar kan mij voorstellen dat voor sommige mensen er soms geen andere optie is op zo'n moment. Het gaat mij nog niet zo zeer om het paard maar het is meer mijn eigen gevoel erbij. Ik kan mij ook niet helemaal voorstellen dat op deze manier een paard positief kan worden.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:48

sorry hoor, maar denk je nou echt dat dat paard denkt, hee maar dit wil ik niet, weet je wel wie ik ben? sorry maar kan hier alleen maar om lachen, als je moet, moet je, is er geen wc in de buurt, dan maar in de boks, man of vrouw wat maakt dat uit? dier kijkt niet vanuit een mens, hoe vaak moet dat nog gezegd worden?[/quote]

Sorry hoor een wc is altijd in de buurt. Zie jij wel eens een vrouw langs de snelweg in de bosjes zeiken ik niet het zijn altijd de kerels. Dus waarom kan een vrouw het wel ophouden en een man niet. Bewijst maar eens te meer dat vrouwen van het sterkere geslacht zijn, en kerels gewoon kerels. Is momenteel een mooie reclame van op tv met een lekker biertje dit zegt al genoeg dus ik blijf het aso vinden al kijkt een dier niet vanuit een mens. Je rijd met dat paard op hoog nivo en dan is respect wel het eerste wat je voor elkaar mag over hebben. Trouwens het nivo maakt niet uit,voor elk beest hoor je respect te hebben. KLAAR PUNT.....

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:30

dat vind ik nou een beetje een onzinnige opmerking...
als ik mijn paard borstel plast hij ook wel eens... ik ga niet zeggen dat ik als vrouw ga zitten plassenbij hem, maar kan me wel voordteleen, en misschien als man nog beter dat als de nood hoog is je het in een box doet, en waarom niet?

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:09

nou ik plas ook in de bosjes hoor,

zit geregeld langs de weg en ben een echte veel- plasser , en een wc is er niet altijd,
en zeg nou zelf, de viezigheid in sommige tankstations en openbare toiletten is vreselijk!

dan liever in de vrije natuur (en nee dan zie je me niet ik verstop me goed)!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:13

Dat de ruiter in de stal heeft staan plassen kan ik wel begrijpen, dat gebeurt wel meer.
Maar een paard die dat opvreet...dan heeft hij wel erge honger gehad Tong uitsteken
En dat de stof naproxen nog zo sterk aanwezig is in urine van de ruiter, dus niet opgenomen? Zo sterk dat het nog te ontdekken is in een 600 kg zwaar paard?

En ik gebruik aleve voor hoofdpijn aanvallen...vreet er ook rustig 3 op een dag...maar daardoor ben ik niet hoofdpijnloos...laat staan bij 3 hernia's...ik wil wel weten welke aleve hij gebruikt Tong uitsteken Klinkt als betere dan die ik mee krijg Haha!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:35

sneu voor de ruiter,
wel een bizar verhaal

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:39

Eigenlijk maakt dat hele aleve-verhaal niet eens uit toch Clown Paard was hoe dan ook al positief getest Tong uitsteken

Dus dit verhaal is gewoon een afleidingsmanoevre Haha!

Aken2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:14

Dat klopt, maar waarom zou dit een afleidingsmanoevre zijn? Laat het een les zijn voor veel andere ruiters. Blijkt maar weer dat je toch waakzaam moet zijn voor dit soort dingen, net als dat je je paard officieel voor een bepaalde tijd niet mag uitbrengen op concours als je sedalin voor het scheren hebt gebruikt. Het gehele verhaal staat trouwens in De Paardenkrant. En op http://www.horses.nl wordt daar over bericht, met daarbij een lollige cartoon. In De Paardenkrant staat dat Waldman het inderdaad dom vindt dat hij in de box had geplast en de FEI noemt het 'slecht stalmanagement'.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:22

3 hernia's en een paard pilletjes aleve zorgen ervoor dat je weer kunt rijden. Mensen met 1 hernia hebben al moeite met lopen.
Wat voor bikkel je ook bent dit geloof ik niet dat je dan gewoon kan rijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:28

Mensen met een hernia hoeven niet per definitie moeite te hebben met lopen. De een kan uren lopen, maar nog geen seconde op een stoel zitten. De ander kan enkel liggen en verder niks. Het ligt er maar net aan wat voor soort hernia je hebt en waar.

Aken2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:29

Vandaar dat Alan Waldman sindsdien ook niet meer rijdt....??? Dat zegt hij in de krant. Als je iets heel graag wilt (misschien was dat voor hem starten in Lanaken?) zet je soms dingen op zij ook al komt dat de gezondheid niet ten goede. Ik kan het zelf weten. Had eens een botscheur in mijn kuitbeen opgelopen, verrekte van de pijn maar reed twee weken later toch mijn selectiewedstrijd (dressuur) die ik per se wilde rijden. Het was een verschrikking, maar de eerste prijs maakte een hoop goed. Kan voor Waldman toch ook zijn opgegaan?