Zadeldieven actief in Drenthe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melkbus

Re: Zadeldieven actief in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:35

De honden geven ze een stukje worst of erger. Dus als je dure zadels hebt liggen zal dat ze niet tegen houden. Sorry.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:42

Was al btje bang voor! En begrijp al dat ook slot op kast niet afdoende werkt?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:48

Sloten zijn allemaal geforceerd, deuren opengebroken, alarm doorgeknipt, camera's onklaar gemaakt, kasten pensionklanten opengebroken. Als je in het centrale topic kijkt over zadeldiefstallen hebben ze telkens dezelfde werkwijze.
Maar ooit zullen ze gepakt worden, daar ben ik van overtuigd.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:55

Klinkt behoorlijk 'georganiseerd'... En ook erg dicht in de buurt. Hoop dat ze ze snel pakken! Maarja, daar hebben jullie je zadel niet mee terug...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:59

hmm ja wij zitten op een boerderij hebben wel een mega hond lopen en die laat zich ook zeker niet omkopen met lekkers door vreemde , en we hebben een aanschiet licht in de stal , en meestal is snachts iemand er wel ivm de kalfjes en dergelijke , maar och ja het kan overal gebeuren helaas

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:02

ook wij zitten op een boerderij. en de hond zal ook echt wel aanslaan. maar als het zo goed is georganiseerd (want daar lijkt het wel verrekt veel op) dan merk je er echt niks van.

Bij hoeveel mensen wordt er wel niet ingebroken als ze gewoon liggen te slapen?

Onlangs werd er in de buurt tot 3X toe ingebroken bij 1 en dezelfde persoon. Telkens wanneer deze niet thuis was. Een goed georganiseerde bende kan echt alles meenemen als zij dit willen. thuis of niet thuis

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:08

Had het ook al gehoord ja.. Daar waar 14 merkzadels weg zijn heb ik lang les gehad en stage gelopen.. Echt super balen vorig jaar was er ook zoiets aan de gang!

Het zijn zeker slimme mensen, ze hebben veel merkzadels maar de TC (Tietse's Choice) hebben ze laten liggen, is een vrij nieuw merk en zijn nog niet zoveel zadels van in omloop... Woon zelf in Dwingeloo en toch schijt hem wel een beetje Tong uitsteken Zeer binnenkort krijg ik zelf mijn TC zadel, die gaat echt wel elke dag braaf mee naar mijn kamer haha, ik heb een waakhamster... Tong uitsteken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:10

hmm niet tof komt idd erg dichtbij

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:48

Het komt nou wel heel erg dichtbij bah

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:21

melkbus schreef:
Sloten zijn allemaal geforceerd, deuren opengebroken, alarm doorgeknipt, camera's onklaar gemaakt, kasten pensionklanten opengebroken. Als je in het centrale topic kijkt over zadeldiefstallen hebben ze telkens dezelfde werkwijze.
Maar ooit zullen ze gepakt worden, daar ben ik van overtuigd.

Ik hoop dat de politie wat met de beelden van de dag ervoor kan!!!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:44

@ melkbus

Ik loop stage bij de andere stal in dwingeloo, bij ons zijn ze idd zaterdag wezen vragen..
Nu neem ik toch maar mijn zadeltje iedere avond braaf mee naar me kamer...

Vertrouw t allemaal niks meer.

@ Demone
Die zadels gaan allemaal naar t buitenland, daar kennen de Tc's nog niet.. dus vandaar dat die zijn blijven liggen.. Ze nemen de zadels bijna op bestelling mee..

Froukje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:05

Ik zet hier even een quote neer van het bericht van Trea (De Brinkhof, Dwingeloo), dat ze op een ander forum plaatste, vooral omdat er ook een beschrijving van de daders bij staat:
" ja helaas was het bij mij , 14 zadels zijn weg , alleen de duurdere merk zadels ze weten presies wat ze moeten hebben
wij hebben alarm , dieve klauwen enz enz dus was echt niet simpel om binnen te komen maar dit zijn profs dus die komen overal binnen , maar we hebben ze op dvd staan hebben namelijk 5 camera's op het terein hangen , en de politie heeft duidelijke sporen gevonden , dus wie weet mischien vind ze ze

maar even te info , geef het door bij je op stal

onschrijving van de daders:

bij ons reden ze in een paarse audi 80 ze komen de dag van te voren rond kijken met een smoes dat ze verkeerd zijn

grijze man ongeveer 60 jaar loopt moeizaam , boven op kaal , niet echt verzorgd type(kampers)
man donker haar 45 jaar loopt met komisch loopje (op gymschoenen) ook niet echt verzorgd
ze zeggen vader en zoon te zijn , kijken kort rond maar zien alles

eerst leg je de link nog niet zo snel , maar ze zeiden bij ons dat ze bij de andere stal moesten zijn dus die heb ik gelijk s'morgens gebeld en raad eens wat , daar waren ze ook geweest en zeiden da ze bij ons moesten zijn

dus dat is ons verhaal , wees waaksaam en geef het door en ik hoop dat het niemand anders overkomt wat dit is echt niet leuk

trea

Dit bericht is al naar verschillende maneges/pensionstallen in de omgeving verstuurd.
Kan wel zijn dat 'de heren' hun werkterrein gaan verleggen naar andere delen van het land.

groetjes Marjanne

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:46

Wij hebben 2 mensen op de manege rondlopen, en die kloppen redelijk met die beschrijving! En daar lopen ook kinderen bij, en die komen overal. Zadelskamer, stallen en hebben zelfs met onze kittens over lopen gooien! En indd. ook eerste dag kijken (nadat ik die kinderen nog heb weggestuurd heb overal) en volgende dag waren zadels gestolen...
Laatst bijgewerkt door Rampshellie op 22-11-07 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:46

Oke apart volk dus?
Waar zit je dan precies.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:49

Waar ik zit?
Is niet mijn eigen bedrijf, maar de manege waar ik rijd.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:02

Ja maar in welke regio Tong uitsteken

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:18

Ohh sorry. Gelderland Lachen