11 paarden dood bij race en training in amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: 11 paarden dood bij race en training in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:37

Wat raar dat de datum van die link zo oud is. Weet je zeker dat je niet per ongeluk een oud bericht gepost hebt?

Ook het bericht dat Raja plaatst is van 28 augustus, dus ook al maanden oud...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:39

TRAININGS SET OP SANTA ANITA VAN $10 MILJOEN DOLLAR WORDT ONTHULD

ARCADIA, Calif. (28 Augustus, 2007). Santa Anita Park, wat sinds 5 juli gesloten is voor trainingen door grote verbouwingen, zal zijn nieuwe oppervlakte van de Cushion Track voor de trainingen op 4. Sept. onthullen. De Cushion track ,die voor meer dan $10 miljoen werdt geïnstalleerd,is een synthetische oppervlakte die bestaat uit kiezelzuurzand dat met synthetische vezels, elastische vezel en verscheurd rubber is vermengd, zou de veiligheid van de paarden en jockey's moeten verbeteren en de deelnemers moeten voorzien van een verenigbare, voor alle weersomstandigheden te gebruiken oppervlakte die het klantenvertrouwen zal verbeteren. .

"Wij zijn zeer opgewekt om onze horsemen terug welkom te heten. Dit is een belangrijke onderneming geweest en wij zijn zeer zeker dat deze nieuwe oppervlakte van de Cushion Track ieders behoeften en verwachtingen zal bevredigen". Volgens Bovengenoemde Santa Anita President Ron Charles. .
" Het project is volgens plan verlopen en ik denk dat onze Fans ervan zullen gaan houden. Wij verwachten dat de oppervlakte veilig, eerlijk en gelijkmatig zal zijn, dag in, dag uit. Dit is een vooraanstaande dag in paardenrennen hier in Zuidelijk Californië." Voegde hij toe.

Het stabiele gebied van Santa Anita, wat sinds 5 Juli eveneens is gesloten,zal op 1. Sept. heropenen en zal het Santa Anita op zand-gebaseerde trainingsspoor voor trainingen op 2 Sept weer geopend zijn.

Één van de vele voordelen van de Track is dat het veel minder onderhoud vereist dan een conventionele vuiloppervlakte.
Dienovereenkomstig, zal er enkel één onderbreking voor vernieuwing tijdens trainigsuren zijn, om 7:15 a.m. De belangrijkste track zal elke dag voor trainingen om 4:45 a.m. openen.

Op 26 september, tijdens de 39ste jaarlijkse Oak Tree meeting op Santa Anita, zal de oficiele opningen van De Cushion track zijn.Op die dag zal de de Paardenrace wereld kennis maken met de nieuwe Race bodem.
Laatst bijgewerkt door Raja op 07-11-07 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:42

Ik ga toch even overleggen met collegamod Maya, gezien de data van deze berichten. Dan valt het toch onder oud nieuws.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 13:42

Raja schreef:
ARCADIA, Calif. (28 Augustus, 2007). Santa Anita Park, wat sinds 5 juli gesloten is voor trainingen door grote verbouwingen, zal zijn nieuwe oppervlakte van de Cushion Track voor de trainingen op 4. Sept. onthullen. De Cushion track ,die voor meer dan $10 miljoen werdt geïnstalleerd,is een synthetische oppervlakte die bestaat uit kiezelzuurzand dat met synthetische vezels, elastische vezel en verscheurd rubber is vermengd, zou de veiligheid van de paarden en jockey's moeten verbeteren en de deelnemers moeten voorzien van een verenigbare, voor alle weersomstandigheden te gebruiken oppervlakte die het klantenvertrouwen zal verbeteren. .
"Wij zijn zeer opgewekt om onze horsemen terug welkom te heten. Dit is een belangrijke onderneming geweest en wij zijn zeer zeker dat deze nieuwe oppervlakte van de Cushion Track ieders behoeften en verwachtingen zal bevredigen". Volgens Bovengenoemde Santa Anita President Ron Charles. .
" Het project is volgens plan gegaan en ik denk onze ventilators van het gaan houden. Wij verwachten dat de oppervlakte veilig, eerlijk en verenigbaar zal zijn, dag in, dag uit. Dit echt is de dageraad van een nieuwe dag in paard hier rennend in Zuidelijk Californië. Voegde hij toe. Zal het stabiele gebied van Santa Anita.s, wat sinds 5 Juli eveneens is gesloten, op 1. Sept. heropenen Santa Anita.s op zand-gebaseerd opleidingsspoor voor opleiding op 2 Sept. open zal zijn. Één van de vele voordelen om Spoor te beschermen is dat het veel minder onderhoud dan een conventionele vuiloppervlakte vereist. Dienovereenkomstig, er zijn=zal= enkel één onderbreking voor vernieuwing tijdens opleidingsuren, om 7:15 a.m. Het belangrijkste spoor zal elke dag voor opleiding om 4:45 a.m. openen Het Spoor van het kussen zal zijn officieel debuut met de het rennen wereld op 26 Sept. maken, die dag van vergadering van de Boom van Santa Anita.s negenendertigste de jaarlijkse Eiken opent.

en mijn bron vermeld dus dat er sinds 24 sept dit jaar 11 paarden zijn gesneuveld.
ik kijk nog even verder.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:47

Dit is meer ter ondersteuning van wat de cushion track inhoud, omdat daar nog al wat vragen over waren..

Vettaling is nog *under construction*

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 13:57

weet je ik ben net wat anders tegen gekomen op het internet omdat ik naar de link aan het zoeken was.
ik kwam iets tegen waar ik een ander topic over open.
Ik ben hier even heel erg stil van en mijn maag is gekanteld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:00

Moniek schreef:
Raja schreef:
" Het project is volgens plan gegaan en ik denk onze ventilators van het gaan houden. Wij verwachten dat de oppervlakte veilig, eerlijk en verenigbaar zal zijn, dag in, dag uit. Dit echt is de dageraad van een nieuwe dag in paard hier rennend in Zuidelijk Californië. Voegde hij toe. Zal het stabiele gebied van Santa Anita.s, wat sinds 5 Juli eveneens is gesloten, op 1. Sept. heropenen Santa Anita.s op zand-gebaseerd opleidingsspoor voor opleiding op 2 Sept. open zal zijn. Één van de vele voordelen om Spoor te beschermen is dat het veel minder onderhoud dan een conventionele vuiloppervlakte vereist. Dienovereenkomstig, er zijn=zal= enkel één onderbreking voor vernieuwing tijdens opleidingsuren, om 7:15 a.m. Het belangrijkste spoor zal elke dag voor opleiding om 4:45 a.m. openen Het Spoor van het kussen zal zijn officieel debuut met de het rennen wereld op 26 Sept. maken, die dag van vergadering van de Boom van Santa Anita.s negenendertigste de jaarlijkse Eiken opent.

en mijn bron vermeld dus dat er sinds 24 sept dit jaar 11 paarden zijn gesneuveld.
ik kijk nog even verder.

en wat zijn de bronnen van deze berichten? Clown
Zonder bron moet het topic namelijk op slot..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 14:01

ja dat weet ik niet heb ik niet geplaatst.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:01

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:46

Ik wil toch graag een specifieke link van het eerste bericht. Zo niet, dan moet ik dit topic toch op slot zetten.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 14:57

Annash schreef:
Ik wil toch graag een specifieke link van het eerste bericht. Zo niet, dan moet ik dit topic toch op slot zetten.

ok ga even verder zoeken vind het vast wel terug.
een momentje please.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 15:03

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:31

Nog eventjes terugkomen op die termijn

foal = veulen
yearling = jaarling
filly= een jong vrouwelijk paard, meestal tot 6 jaar, daarna mare.
colt is de mannelijke tegenhanger, die overgaat in stallion

Maiden is in de rensport een paard dat nooit gewonnen heeft. Kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:37

maiden is maagd, kennelijk is een paard ontmaagd op de baan als hij iets wint.. hi hi!
Colt is toch altijd hengst? Guilding is immers ruin!
Laatst bijgewerkt door detour op 07-11-07 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:43

SaintAissa schreef:
Nog eventjes terugkomen op die termijn

foal = veulen
yearling = jaarling
filly= een jong vrouwelijk paard, meestal tot 6 jaar, daarna mare.
colt is de mannelijke tegenhanger, die overgaat in stallion

Maiden is in de rensport een paard dat nooit gewonnen heeft. Kan zowel mannelijk als vrouwelijk zijn.

ja zo dacht ik het ook altijd heb ik toch goed opgelet in de klas Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:45

Omdat je er zo over door gaat: je gaf aan dat fillie eenmerrieveulen was monique, dus misschien toch niet helemaal goed hebt opgelet?.. Knipoog

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:54

detour schreef:
Omdat je er zo over door gaat: je gaf aan dat fillie eenmerrieveulen was monique, dus misschien toch niet helemaal goed hebt opgelet?.. Knipoog

Lekker on topic allemaal he Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:56

Ja, het gaat lekker! had ook liever over het bericht gekletst hier, maar kan daar niks zinnigs over zeggen, vind de berichtgeving wat vaag en vraag me af of er nog onderzoek wordt gedaan!

Toch is maiden een renpaardenterm dus helemaal offtopic is het natuurlijk ook niet en wel weer leerzaam!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:04

Als ik het allemaal goed begrijp na deze toestanden over berichtdatums is dat het sinds kort verboden is om met "kalkoenen" aan de voorijzers te racen of te trainen op deze baan. Gevolg, de paardjes vallen, glijden en vliegen uit de bocht met als gevolg een heleboel ongelukken.

Wat ik nou niet weet te achterhalen is of dat een landelijk verbod is of alleen op deze baan omdat die zo leuk vernieuwd is???

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:05

Nee dat begrijp ik dus ook niet. In Ierland gebruikten we race ijzers waar al een profiel in zat en kalkoenen werden niet gebruikt, ook niet bji blubberbanen.. Eigenlijk heb ik daar nooit nare glijpartijen gezien...

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:05

detour schreef:
maiden is maagd, kennelijk is een paard ontmaagd op de baan als hij iets wint.. hi hi!
Colt is toch altijd hengst? Guilding is immers ruin!

Een colt is inderdaad een hengst. Een ruin een gelding Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:47

Moderatoropmerking:
Dames (heren?) ik wil niet heel vervelend doen, maar benamingen en termen hebben verder weinig (niets!) te maken met het bericht. Ik zal het eerste bericht aanpassen met de link (dank daarvoor) maar hou het hier aub wel ontopic.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 10:24

detour schreef:

ja gaan we weer haha zoals ik al zei een filly word hier beschreven als een jong vrouwelijk paard tot een leeftijd van ongeveer 6 jaar en dus ook alles onder de 6 jaar dus ook een een veulen van een paar maanden.
Bij ons word een paard tot 3 jaar in de volksmond vaak filly genoemd of colt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 10:25

mrie schreef:
Als ik het allemaal goed begrijp na deze toestanden over berichtdatums is dat het sinds kort verboden is om met "kalkoenen" aan de voorijzers te racen of te trainen op deze baan. Gevolg, de paardjes vallen, glijden en vliegen uit de bocht met als gevolg een heleboel ongelukken.

Wat ik nou niet weet te achterhalen is of dat een landelijk verbod is of alleen op deze baan omdat die zo leuk vernieuwd is???

mmm dat weet ik ook niet misschien even navragen bij de organisatie.