Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judje schreef:Tja, eigenlijk een beetje dubbel gevoel erover.
Aan de ene kant HEEL positief omdat aanduwende vrachtwagens ook niet ideaal zijn voor ons paardenmensen,
maar aan de andere kant: dat al die idioten met caravans nou ineens vrachtwagens in mogen gaan halen...
Ik erger me nu al vaak dood aan dat soort mensen (niet allemaal, maar veel ervan...) en dan komen ze ook nog steeds voor mn neus rijden omdat ze ineens 90 mogen? Ik hoop dat ze nog wel weten dat wanneer je inhaalt je ook nog over je schouder moet kijken!
Pipo schreef:Levensgevaarlijk............
Pytje schreef:Scheelt mij weer typwerk, had het niet beter kunnen zeggen.de meeste vrachtwagens rijden harder dan precies 80. En die 'idioten' rijden erg voorzichtig, dus die gaan niet opeens met 90 over de snelweg.
Ik vind het wel een goede zaak dat de snelheid verhoogd gaat worden. 80 is net te langzaam en het is veiliger om met de stroom van de vrachtwagens mee te rijden en niet dat ze je gaan inhalen (niet dat ik met mn trailertje nu precies 80 rij, maar dan wordt het iig legaal)
Marijkeeee schreef:rowo schreef:Ik rijd nooit 80 op de snelweg met de trailer, standaard altijd al 90. Ben dus wel blij met de regel...
Maar ook al rijd ik 90 nog komen regelmatig vrachtwagens me voorbij gestormd. Busjes met werklui en een aanhanger rijden helemaal asociaal.precies... vraag me soms wel af hoe dat zit met de vrachtwagens
persoonlijk denk ik dat het voor caravans niet heel handig is.. die dingen zijn zo onstabiel zo af en toe... een trailer ligt veel steviger op de weg
Chantal86 schreef:De maximale snelheid van een vrachtwagen is 90,, en rij zelf een vrachtwagen, en irriteer me dan aan auto's.
Rij ik in me auto, irriteer ik me aan vrachtwagens :p
haha
sflj schreef:Soms wel 10%. In dat geval rij je dus in werkelijkheid maar 90. Een teller die 10% te weinig aangeeft ben ik nog niet tegengekomen trouwens.
Rinske schreef:sflj schreef:Soms wel 10%. In dat geval rij je dus in werkelijkheid maar 90. Een teller die 10% te weinig aangeeft ben ik nog niet tegengekomen trouwens.Die van onze Samurai geeft een lichte afwijking aan, als ik 60 rij, geeft hij 40 aan, oppassen dus
. Maar daarbij zit iets niet goed in de sensor, dus dat is niet standaard
.
Gitta1977 schreef:Trailers vindt ik overigens wél een ander verhaal dan caravans, bestuurders van een trailer rijden over het algemeen niet zo roekeloos omdat ze levende have aan boord hebben...