Rel Power and Paint besproken tijdens Global Dressage Forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crabbybitch

Re: Rel Power and Paint besproken tijdens Global Dressage Forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:51

Wie zonder zonden is,.......

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:52

Eigenlijk is wat Coby zegt dus dat je een paard/pony dus zo wel kan bijzetten zonder schadelijke gevolgen. Want wat is werken?? En moet een pony eerst werken in deze houding voor een schade?? Vreemde redenatie maar zorgt er wel voor dat dit een vrijbrief is om het dus zomaar te doen. Daarnaast geeft ze dus toe dat het is gebeurt en als je mij vraagt, echt niet voor de eerste keer gebeurde.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:56

Ben echt benieuwd naar de uitspraak, hopelijk is de rechter een paardenman/vrouw?!?!?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:58

het stuk in de P&P ging alleen over wat Angela met hem deed vertelde Coby...
Hij komt er vaker uit hoor...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:59

crabbybitch schreef:
Needje schreef:
Die is iig gewend om te trekken. Bloos

Wat wil je hier nou mee bereiken???Dit is een opmerking waar niemand wat mee kan!!!
Of leg uit wat je hier mee bedoelt,of post gewoon lekker niet! Tong uitsteken

Je doet je onderschrift iig eer aan. Haha! Haha!
Ik geloof dat mijn opmerking duidelijk zat is.
P&P vind men zielig omdat ie met longeren in de krul is getrokken. Het ruitertje wat er nu op rijdt doet niet veel anders, alleen dat terwijl ze er op zit... Clown

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:16

Alle dressuurwedstrijden tot en met tien jaar verbieden. Alleen boscrossen, wedstrijdjes over maisland en bietenhopen en spelletjes met de pony toestaan, voorkomt een heleboel frustratie, jaloezie en levert ruiters op met meer karakter, die ook niet bij iedere bokkesprong groen zien en gillen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:20

Dat vind ik ook een beetje overdreven hoor Leonora.... Dat een aantal kinders + hun ouders het beeld verpesten hoeft nog niet gelijk te betekennen dat geen enkel kind er plezier en lol in heeft. Of zwaar gepushed wordt door hun ouders zodat ze rukken en plukken om die pony mooi te laten lopen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:58

Leonora schreef:
Alle dressuurwedstrijden tot en met tien jaar verbieden. Alleen boscrossen, wedstrijdjes over maisland en bietenhopen en spelletjes met de pony toestaan, voorkomt een heleboel frustratie, jaloezie en levert ruiters op met meer karakter, die ook niet bij iedere bokkesprong groen zien en gillen.

wat is dit nu voor onzin. Ken zat 10-jarige bij mij op wedstrijd die van die rotzakjes beter gereden krijgen dan mensen van +40. Dus alles boven de 40 ook maar vant paard gooien want een aantal van ze schijten ook zeven kleuren als hun paard bokt omdat ze nog 2 kinders thuis hebben zitten. (ik zeg niet dat ik dat niet begrijp overigens! Kan me die gedachten wel inbeelden en zou zelf ook zo zijn waarschijnlijk)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:16

denk wanneer je een paard een wisselend patroon geeft dat het meer lol heeft in wat hij doet. Persoonlijk vind ik gewoon dat 7 dagen in de week in de bak rijden je paard een bijzonder triest leven heeft. Lekker de wei op, buitenritje, bos/strandlucht laten opsnuiven. Daar krijgt zo,n beest een heerlijke oppepper van. En ik begrijp best wanneer jij een sportpony heb staan van een leuk bedrag dat je best bang bent voor zijn beentje als hij lekker rent op de wei in het bos/strand.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:18

pharagirlke schreef:
Leonora schreef:

wat is dit nu voor onzin. Ken zat 10-jarige bij mij op wedstrijd die van die rotzakjes beter gereden krijgen dan mensen van +40. Dus alles boven de 40 ook maar vant paard gooien want een aantal van ze schijten ook zeven kleuren als hun paard bokt omdat ze nog 2 kinders thuis hebben zitten. (ik zeg niet dat ik dat niet begrijp overigens! Kan me die gedachten wel inbeelden en zou zelf ook zo zijn waarschijnlijk)

hier nog eentje die het nu wel voorzichter aan doet en in d,r achterhoofd heeft 2 kinders thuis. Maar is mijn vz paard erg huppelig dan bestaat er ook nog zoiets als even longeren.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:22

Wat een meningen over trainingsschema's. Ik ken ook mensen die alleen maar dressuren met hun paard omdat ze niet anders durven. Het is idd een erg leven voor zo'n paard want ik vind dat een paard 24u op 24 en 7 dagen op 7 op de wei moet. Maar als je op basis hiervan gaat oordelen dan moet je naar veel mensen gaan kijken.
Dressuurwedstrijden voor kids afschaffen vind ik ook maar niets. Kinderen leren juist veel van LRV wedstrijden enzo... Wel vind ik dat de ouders wat minder druk moeten leggen op de kids. (sommige toch)
Dat opbinden van P&P kan echt niet en ik hoop dat ze een gepaste sanctie krijgt.

Larissa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:39

ooh wat is P&P toch zo zielig, hij krijgt echt geen liefde en wordt nooit gepoets/geknuffeld wat dan ook.. geloven jullie het zelf? & ja ik zal nu wel half bokt over me heen krijgen Koe
Hij staat dan niet op de wei waar ik het ook niet eens mee ben, maar dat sommige beweren dat die een keer ook moet uitrijden/springen weet ik wat, echt niet elk paard maak je daar gelukkig mee hoor! Knipoog

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:51

rooszszsz schreef:
Ben echt benieuwd naar de uitspraak, hopelijk is de rechter een paardenman/vrouw?!?!?

In het tuchtcollege van de KNHS (het woord zegt het al hè) zitten alléén maar mensen met 'verstand' van paarden...

Hopelijk wordt er een duidelijke waarschuwing gegeven of er zal een geldboete aan vast gaan hangen.

Wel goed overigens dat dit alles is ontstaan door de oververhitte discussie op bokt...héél goed voorbeeld!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:57

Leonora schreef:

Gut daar ben ik het eigenlijk nog wel mee eens ook. De bixie’s en F-proefjes uitgesloten want dat vind ik een ont4zettend goed initiatief. Terug naar het ouderwets diploma rijden (tegenwoordige F-proefjes). Laat de koters eerst maar eens lekker genieten en experimenteren voordat ze allerlei trainingsschema’s moeten opvolgen. Een kind doet wat het opgedragen wordt omdat het niet (vanuit eigen ervaring) kan doorredeneren naar een achterliggende gedachte.
Verder lekker van die overheerlijke kinderpony’s. Pittig maar te hanteren, zodat kindertjes leren zítten en voor lól ervan kunnen hebben. Je ziet ze nog wel hoor die pony’s, die voeden de kinderen op…ze helpen elkaar. Tegenwoordig zie je van die overstresste, meest opgefokte pony’s, kinderen compleet in harnas gehezen met ouders bezorgd langs de kant, of, erger nog: geef hem op zijn &**&*&
Lekker leerzaam hoor! Vind je het gek dat alleen kinderen (die nergens het gevaar van inzien dus in sommige gevallen is het nog levensgevaarlijk ook) de pony’s kunnen hanteren? Volwassenen weten (uit ervaring) wel beter!
Gelukkig is het geen overallbeeld maar de sfeer hiervan is wel degelijk aanwezig en te proeven op de ponywedstrijden.

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:11

Ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn ...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:52

Ik kan alleen maar zeggen: wat zijn veel van jullie ziek van geest, de meeste rare onzin wordt hier uitgebraakt....Om gif te spuwen moet je toch zelf een flinke dosis daarvan op voorraad hebben. Tussen zwart en wit ligt nog een heleboel grijs......
Meningen worden zo makkelijk gegeven..Het zwart maken van mensen is zooooo makkelijk. En kennelijk nog leuk ook...
In andere topics wordt Anky afgebrand, hier is ze ineens"beter" dan Coby.
Ik vind het zo dieptriest wat hier gebeurd.
Jullie hebben toch zeker ook wel allemaal Coby gemaild? Ze heeft verzocht bij vragen haar te mailen ipv allerlei insinuaties op internet te verspreiden.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:56

haan schreef:
palo2 schreef:
Ik rijd sinds m'n 6e, en toen ik 11 was deden we wedstrijdjes op het maisveld zonder zadel. Was iig niet bezig om er een krul in te krijgen. Tegenwoordig rijden ze zodra ze hun naam kunnen schrijven en veters strikken internationaal op Z2 niveau! Ik denk dat daar t probleem voor een groot deel ligt.
Juist die eerste jaren lol hebben en leren zitten zonder houvast aan de teugels te moeten hebben zijn misschien wel de belangrijkste jaren om gevoel te ontwikkelen.

Ha ha zo deden wij dat 'vroeger' ook, pony's zonder zadel uit het land halen, touw aan het halster als teugel en racen maar ! De jeugd van nu doet dat niet meer er wordt serieus getraind vaak met een prive instructeur en o wee als de resultaten op een wedstrijd niet goed zijn Duivel
Wij gingen altijd 4 kilometer rijdend op de pony naar de club les weer of geen weer want een trailer hadden we niet en nu.... de meest mooie trailers en zelfs vrachtwagens worden voor de ponyuiters aangeschaft en met 1 pony ben je tegenwoordig een uitzondering.
Tja vroeger ............................ ik word oud

nee hoor je wordt niet oud Knipoog
dit heb ik ook nog gedaan.
zolang het weer het toelaat ga ik ook te voet (op het paard dan) naar de rijvereniging elke week, en anders pakken we de 1paards trailer. een hele simpele witte trailer, maar het rijd!

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:03

Het feit dat CvB voor een tuchtcommissie wordt gedaagd impliceert dat het voorval niet zomaar kan worden afgedaan als zijnde het is niet zo erg. Top ruiters moeten zich realiseren dat zij een voorbeeld functie bekleden. Ik zou ze niet de kost willen geven die na het zien van deze methodes denken "Ach Coby doet het dus kan ik het ook wel ! "

Het is mensen eigen blijkbaar om indien ze aan de top zijn oneigenlijke methodes of zaken slikken om zich maar aan de top te kunnen handhaven. Denk maar eens aan wielrenners ( doping ) alle principes overboord alleen maar voor de titel.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:05

Dat van die voorbeeldfunctie ben ik helemaal met je eens. Dat het eventuele consequenties heeft ook. Maar die hele hetze erom heen, daar kan ik moeilijk tegen. Moet je indenken dat je zelf zo behandeld wordt...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:08

Tiessie schreef:
Ik kan alleen maar zeggen: wat zijn veel van jullie ziek van geest, de meeste rare onzin wordt hier uitgebraakt....Om gif te spuwen moet je toch zelf een flinke dosis daarvan op voorraad hebben. Tussen zwart en wit ligt nog een heleboel grijs......
Meningen worden zo makkelijk gegeven..Het zwart maken van mensen is zooooo makkelijk. En kennelijk nog leuk ook...
Jullie hebben toch zeker ook wel allemaal Coby gemaild? Ze heeft verzocht bij vragen haar te mailen ipv allerlei insinuaties op internet te verspreiden.

daar kan ik alleen met mee gaan. En ik hoop dat er veel anders zijn van communicatie in het echte leven dan op bokt.
Ben benieuwd wat er van komt, mischien heeft de reporter woordkeuze omgedraait Lachen dat kan ook snel gebeuren dat is nu eenmaal media, want zo lijkt het een ander verhaal dan daarvoor. Maar goed media, het is maar wat je wil geloven, en gemaakt voor de soort die graag gal spuugt Lachen

hopperdepop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:18

Zo is dat!!!!!!

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:53

Randy01 schreef:
Leonora schreef:

Gut daar ben ik het eigenlijk nog wel mee eens ook. De bixie’s en F-proefjes uitgesloten want dat vind ik een ont4zettend goed initiatief. Terug naar het ouderwets diploma rijden (tegenwoordige F-proefjes). Laat de koters eerst maar eens lekker genieten en experimenteren voordat ze allerlei trainingsschema’s moeten opvolgen. Een kind doet wat het opgedragen wordt omdat het niet (vanuit eigen ervaring) kan doorredeneren naar een achterliggende gedachte.
Verder lekker van die overheerlijke kinderpony’s. Pittig maar te hanteren, zodat kindertjes leren zítten en voor lól ervan kunnen hebben. Je ziet ze nog wel hoor die pony’s, die voeden de kinderen op…ze helpen elkaar. Tegenwoordig zie je van die overstresste, meest opgefokte pony’s, kinderen compleet in harnas gehezen met ouders bezorgd langs de kant, of, erger nog: geef hem op zijn &**&*&
Lekker leerzaam hoor! Vind je het gek dat alleen kinderen (die nergens het gevaar van inzien dus in sommige gevallen is het nog levensgevaarlijk ook) de pony’s kunnen hanteren? Volwassenen weten (uit ervaring) wel beter!
Gelukkig is het geen overallbeeld maar de sfeer hiervan is wel degelijk aanwezig en te proeven op de ponywedstrijden.

Heb recent nog eens een Bixie-wedstrijd gadegeslagen, maar was verbaasd over de hoeveelheid ouders, die binnen in de losrijring hun hummels aan het coachen zijn, alsof het gaat om een wedstrijd van wereldbelang. Ik was altijd een echte Bixie-fan, een leuke stap op weg naar het wedstrijdrijden voor kinderen. Maar zo fanatiek was het toch echt niet bedoeld. Al mijn kinderen hebben gereden, maar waren inderdaad ouder dan tien alvorens ze op wedstrijd gingen. Daarvoor deden ze wie het hardste kon in de wei, zonder zadel springen en de koeien ophalen voor de melkbeurt. Nu snap ik wel dat zoiets in de stad veel moeilijker is (weinig koeien daar Haha! ), maar al die ukken al zo opgepoetst in een dressuurzadel gaat mij veel te ver.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:53

oeps, wel erg off-topic sorry!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:55

Jullie hebben absoluut gelijk...maar de gepubliceerde foto's liegen er vooralsnog nog steeds niet om; ik kan best wel tegen een stootje en je ziet weleens meer iets waar je het niet zo mee eens bent maar de foto's waren toch echt wel heel erg hoor...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 19:09

katiavl schreef:
Tiessie schreef:

daar kan ik alleen met mee gaan. En ik hoop dat er veel anders zijn van communicatie in het echte leven dan op bokt.
Ben benieuwd wat er van komt, mischien heeft de reporter woordkeuze omgedraait Lachen dat kan ook snel gebeuren dat is nu eenmaal media, want zo lijkt het een ander verhaal dan daarvoor. Maar goed media, het is maar wat je wil geloven, en gemaakt voor de soort die graag gal spuugt Lachen

Nee hoor, deze woorden zijn letterlijk gebruikt. Dat kan ik je uit ervaring vertellen Lachen