Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
crabbybitch schreef:Needje schreef:Die is iig gewend om te trekken.
Wat wil je hier nou mee bereiken???Dit is een opmerking waar niemand wat mee kan!!!
Of leg uit wat je hier mee bedoelt,of post gewoon lekker niet!
Leonora schreef:Alle dressuurwedstrijden tot en met tien jaar verbieden. Alleen boscrossen, wedstrijdjes over maisland en bietenhopen en spelletjes met de pony toestaan, voorkomt een heleboel frustratie, jaloezie en levert ruiters op met meer karakter, die ook niet bij iedere bokkesprong groen zien en gillen.
pharagirlke schreef:Leonora schreef:Alle dressuurwedstrijden tot en met tien jaar verbieden. Alleen boscrossen, wedstrijdjes over maisland en bietenhopen en spelletjes met de pony toestaan, voorkomt een heleboel frustratie, jaloezie en levert ruiters op met meer karakter, die ook niet bij iedere bokkesprong groen zien en gillen.
wat is dit nu voor onzin. Ken zat 10-jarige bij mij op wedstrijd die van die rotzakjes beter gereden krijgen dan mensen van +40. Dus alles boven de 40 ook maar vant paard gooien want een aantal van ze schijten ook zeven kleuren als hun paard bokt omdat ze nog 2 kinders thuis hebben zitten. (ik zeg niet dat ik dat niet begrijp overigens! Kan me die gedachten wel inbeelden en zou zelf ook zo zijn waarschijnlijk)
rooszszsz schreef:Ben echt benieuwd naar de uitspraak, hopelijk is de rechter een paardenman/vrouw?!?!?
Leonora schreef:Alle dressuurwedstrijden tot en met tien jaar verbieden. Alleen boscrossen, wedstrijdjes over maisland en bietenhopen en spelletjes met de pony toestaan, voorkomt een heleboel frustratie, jaloezie en levert ruiters op met meer karakter, die ook niet bij iedere bokkesprong groen zien en gillen.
haan schreef:palo2 schreef:Ik rijd sinds m'n 6e, en toen ik 11 was deden we wedstrijdjes op het maisveld zonder zadel. Was iig niet bezig om er een krul in te krijgen. Tegenwoordig rijden ze zodra ze hun naam kunnen schrijven en veters strikken internationaal op Z2 niveau! Ik denk dat daar t probleem voor een groot deel ligt.
Juist die eerste jaren lol hebben en leren zitten zonder houvast aan de teugels te moeten hebben zijn misschien wel de belangrijkste jaren om gevoel te ontwikkelen.
Ha ha zo deden wij dat 'vroeger' ook, pony's zonder zadel uit het land halen, touw aan het halster als teugel en racen maar ! De jeugd van nu doet dat niet meer er wordt serieus getraind vaak met een prive instructeur en o wee als de resultaten op een wedstrijd niet goed zijn![]()
Wij gingen altijd 4 kilometer rijdend op de pony naar de club les weer of geen weer want een trailer hadden we niet en nu.... de meest mooie trailers en zelfs vrachtwagens worden voor de ponyuiters aangeschaft en met 1 pony ben je tegenwoordig een uitzondering.
Tja vroeger ............................ ik word oud
Tiessie schreef:Ik kan alleen maar zeggen: wat zijn veel van jullie ziek van geest, de meeste rare onzin wordt hier uitgebraakt....Om gif te spuwen moet je toch zelf een flinke dosis daarvan op voorraad hebben. Tussen zwart en wit ligt nog een heleboel grijs......
Meningen worden zo makkelijk gegeven..Het zwart maken van mensen is zooooo makkelijk. En kennelijk nog leuk ook...
In andere topics wordt Anky afgebrand, hier is ze ineens"beter" dan Coby.
Ik vind het zo dieptriest wat hier gebeurd.
Jullie hebben toch zeker ook wel allemaal Coby gemaild? Ze heeft verzocht bij vragen haar te mailen ipv allerlei insinuaties op internet te verspreiden.
Randy01 schreef:Leonora schreef:Alle dressuurwedstrijden tot en met tien jaar verbieden. Alleen boscrossen, wedstrijdjes over maisland en bietenhopen en spelletjes met de pony toestaan, voorkomt een heleboel frustratie, jaloezie en levert ruiters op met meer karakter, die ook niet bij iedere bokkesprong groen zien en gillen.
Gut daar ben ik het eigenlijk nog wel mee eens ook. De bixie’s en F-proefjes uitgesloten want dat vind ik een ont4zettend goed initiatief. Terug naar het ouderwets diploma rijden (tegenwoordige F-proefjes). Laat de koters eerst maar eens lekker genieten en experimenteren voordat ze allerlei trainingsschema’s moeten opvolgen. Een kind doet wat het opgedragen wordt omdat het niet (vanuit eigen ervaring) kan doorredeneren naar een achterliggende gedachte.
Verder lekker van die overheerlijke kinderpony’s. Pittig maar te hanteren, zodat kindertjes leren zítten en voor lól ervan kunnen hebben. Je ziet ze nog wel hoor die pony’s, die voeden de kinderen op…ze helpen elkaar. Tegenwoordig zie je van die overstresste, meest opgefokte pony’s, kinderen compleet in harnas gehezen met ouders bezorgd langs de kant, of, erger nog: geef hem op zijn &**&*&
Lekker leerzaam hoor! Vind je het gek dat alleen kinderen (die nergens het gevaar van inzien dus in sommige gevallen is het nog levensgevaarlijk ook) de pony’s kunnen hanteren? Volwassenen weten (uit ervaring) wel beter!
Gelukkig is het geen overallbeeld maar de sfeer hiervan is wel degelijk aanwezig en te proeven op de ponywedstrijden.
katiavl schreef:Tiessie schreef:Ik kan alleen maar zeggen: wat zijn veel van jullie ziek van geest, de meeste rare onzin wordt hier uitgebraakt....Om gif te spuwen moet je toch zelf een flinke dosis daarvan op voorraad hebben. Tussen zwart en wit ligt nog een heleboel grijs......
Meningen worden zo makkelijk gegeven..Het zwart maken van mensen is zooooo makkelijk. En kennelijk nog leuk ook...
In andere topics wordt Anky afgebrand, hier is ze ineens"beter" dan Coby.
Ik vind het zo dieptriest wat hier gebeurd.
Jullie hebben toch zeker ook wel allemaal Coby gemaild? Ze heeft verzocht bij vragen haar te mailen ipv allerlei insinuaties op internet te verspreiden.
daar kan ik alleen met mee gaan. En ik hoop dat er veel anders zijn van communicatie in het echte leven dan op bokt.
Ben benieuwd wat er van komt, mischien heeft de reporter woordkeuze omgedraaitdat kan ook snel gebeuren dat is nu eenmaal media, want zo lijkt het een ander verhaal dan daarvoor. Maar goed media, het is maar wat je wil geloven, en gemaakt voor de soort die graag gal spuugt