Uit auto geknipt na val van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: Uit auto geknipt na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:29

Zo, nouja gelukkig bedoelde die mensen het goed Lachen
Dat is ook positief. Erg zonde van de auto, ja..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:55

Apple schreef:
Dergelijke verhalen ken ik ook ja Haha!. Van mensen die even in een politiewagen werden gezet en vervolgens onwel werden.

Altijd het slachtoffer buiten een auto houden Haha!.

*LOL*

Zelfs mensen die 20 minuten (!) rond de auto hebben gelopen en er weer in gingen zitten wachtend op de politie, verder totaal niet buiten bewustzijn zijn geweest, maar die wel door de brandweer er vervolgens uitgeknipt werden. En dat is geen geintje Tong uitsteken .

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:57

Het is idd vreselijk als je zoiets overkomt.
Maar blijkbaar wisten de omstanders niet dat je een slachtoffer nooit mag verplaatsen.
Ik hoop dat ze beiden wel goed verzekerd zijn. Nagelbijten / Gniffelen
Het is wel zonde van de auto,maar goed in zon geval gaat slachtoffer voor alles.
(Wie weer was de auto nou net aan vervanging toe Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:58

Mloes schreef:
@Barmat: Een vrouw was paard aan het rijden, in een auto. Toen viel ze van het paard en zat ze vast in de auto. Daarom moest ze eruit worden geknipt. ( Haha! )

Nee vrouw was aan het paardrijden en valt het haar hoofd in de auto, toen moest ze uit het dak geknipt worden. Haha! Clown

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:51

Vind het wel weer lekker kort door de bocht om te zeggen nooit een slachtoffer verplaatsen, nooit in een auto zetten enz enz enz.... Geen van ons was er bij, dus niemand weet hoe de situatie was. En als ik van mijn paard stuiter, zelf opsta, overeind kom, rondloop en me goed voel met alleen een snee in mijn hoofd die gehecht moet worden, dan laat ik dus echt geen ambulance bellen....

Verwondingen zijn en blijven veraderlijk, en een slachtoffer wat zelf niet zonder meer overeind komt moet je inderdaad ook nooit overeind helpen, maar veruit de meesten die vallen staan gewoon zonder meer weer op. Anders kan een manege beter standaard een ambu te plaatse hebben.......

Maar wel lekker voor je auto dan. En ja, je krijgt geld van een verzekering (welke dan ook) maar nooit dat wat je werkelijk wkijt bent. Je krijgt namelijk de dagwaarde van je auto, en die is altijd lager dan waar je zo'n soortgelijke auto weer voor koopt....

Vervelende situatie, voor iedereen!! Maar het balngrijkste is dat het slachtoffer er hopelijk goed vanaf komt, vind het jammer dat daar niks over vermeld word.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:57

OK heel erg Blond maar wat betekend 'uit auto geknipt? Tong uitsteken
Groetjes
xx

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:15

plotie schreef:
OK heel erg Blond maar wat betekend 'uit auto geknipt? Tong uitsteken
Groetjes
xx

Hier knippen ze het dak van de auto af, zoals ze dat ook bij ongelukken doen. Zo kan een persoon recht de auto uit worden gehaald en hoeft dus niet bewogen te worden.

Ik heb eigenlijk niet gelezen of ze een cap op had. Misschien dat deze wel net het onwel worden had kunnen voorkomen.
Hoop voor de betrokkene dat ze er niets ernstigs aan over houd.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:56

Katja schreef:
Dit zal normaal gesproken via de verzekering van de persoon die uit de auto geknipt is vergoed worden. Maar je staat wel raar te kijken als ik het zo hoor.

Persoonlijk vind ik het moeilijk om te beoordelen of het wel of niet verstandig is om deze vrouw in de auto te zetten omdat wij niet het hele verhaal hebben.
Ik heb ook wel eens iemand thuisgebracht die in het bos van het paard was gevallen en niet helemaal lekker was. Dan bel je niet gelijk 112.
Ook bij dit verhaal heb ik de indruk dat het slachtoffer zelf is ingestapt en toen pas slechter geworden is.

Mee eens. Waarom wordt dit nou weer zo veroordeeld? Wees blij dat er behulpzame omstanders waren die bereid waren haar naar het ziekenhuis te vervoeren.
Ontopic: ik hoop dat ze geen nekletsel over gehouden heeft aan de val.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:10

gelukkig bestaan er nog mensen die willen helpen bij een ongeval, je hebt er ook die doorrijden terwijl ze het veroorzaakt hebben, dus dat is zeker een positief punt vind ik.
het is miss niet slim om een slachtoffer te vervoeren, maar idd als zij nog gewoon helder was, en rondliep, zich goed voelde, maar bijv. iets aan haar been had, dan denk je er niet bij na dat ze onwel kan worden toch?
ik vind het super dat ze haar wilden helpen Ja

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:11

Er ik niks gevaarlijker voor een slachtoffer van wat voor ongeluk dan ook dan een overenthousiaste EHBO-er.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:14

als er iemand gewoon van het paard afvalt, in de bak oid. die heeft alleen een snee in het been oid. die rijd soms gewoon verder, of gaat toch ook in de auto? dus er is niets over te zeggen wat ze had vind ik?
ik rij ook wel eens door als ik er af gevallen ben, moet er dan ook een ambulance komen? omdat ik nekletsel kan hebben?
beetje krom vind ik

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:18

ze werd onwel en dat is toch wel iets anders. Was ze gewoon bij kennis gebleven dan was ze voor de deur van het ziekenhuis afgezet. En bij zo'n soort val moet je het zekere voor het onzekere nemen. M'n moeder werkt in een revalidatiecentrum en ziet genoeg mensen voorbij komen welke na een val nooit meer kunnen lopen en verlamd zijn vanaf borst of heupen. Sommige was ws te voorkomen geweest door ze op de plaats te laten liggen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:18

Deze mw was gewond aan haar hoofd, lijkt me dat je dan een situatie anders inschat dan met een blauwe knie....

Miekwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:52

annastasia schreef:
ze werd onwel en dat is toch wel iets anders. Was ze gewoon bij kennis gebleven dan was ze voor de deur van het ziekenhuis afgezet. En bij zo'n soort val moet je het zekere voor het onzekere nemen. M'n moeder werkt in een revalidatiecentrum en ziet genoeg mensen voorbij komen welke na een val nooit meer kunnen lopen en verlamd zijn vanaf borst of heupen. Sommige was ws te voorkomen geweest door ze op de plaats te laten liggen

Dit is net wat je zegt. Je mag een persoon nooit verplaatsen als het gevallen of gewond is. Dat is de grootste fout die je kan maken.

maar jah over die auto. Krijg je toch wel terug van de verzekeringsmaatschappij. Daar zou ik mij op dat moment echt neit druk ove rmaken. je wilde die persoon helpen, maar op een manier dat je denkt dat dat niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:53

je weet toch niet hoe erg ze aan haar hoofd verwond was? mischien een snee die gehecht moest worden oid.? als ze er echt heel erg gewond aan was, lijkt het me dat je haar niet in de auto meeneemt. je weet het niet, het was goed bedoeld, dat is duidelijk, onduidelijk is het, of ze het hadden zien aankomen (dus hoe erg haar hoofd verwond is.)
gewond betekend niet meteen dat haar hele hoofd open licht..
ik zat laatst bij de huisarts, moest door voor foto's, daar zetten ze op het briefje trauma aan enkel begin mei. ik zag dat zelf niet als een trauma, maar goed, zo verwoorden ze het. dat wil niet zeggen hoe erg het is toch?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:04

Waarom zou je het risico nemen?
Stel nou dat deze meneer doorgereden was naar het ziekenhuis met de amazone, en bij aankomst bleek mw een levensgevaarlijke verwonding te hebben, die aan de buitenkant niet zichtbaar was. Door het gehobby van de automobilist overlijdt mw een paar dagen later.
Kom je dan weg door te zeggen: Ik wilde alleen maar helpen?

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:06

russel schreef:
Mloes schreef:
@Barmat: Een vrouw was paard aan het rijden, in een auto. Toen viel ze van het paard en zat ze vast in de auto. Daarom moest ze eruit worden geknipt. ( Haha! )

Nee vrouw was aan het paardrijden en valt het haar hoofd in de auto, toen moest ze uit het dak geknipt worden. Haha! Clown

Dat dacht ik in eerste instantie, toen ik de titel las Nagelbijten / Gniffelen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:07

Dit is een kennisje van ons ook al eens gebeurt.
Meisje valt met paard en al, loopt zelf naar de kantine, maar heeft wel erg veel pijn in haar rug.
Ze besluiten om naar de huisartsenpost te gaan, meisje loopt dus naar de auto, maar eenmaal bij de huisartsenpost heeft ze zoveel pijn in haar rug, dat ze niet uit de auto kan komen.
Artsen van de huisartsenpost durven geen risico te nemen en bellen de ambulancedienst en op hun beurt bellen de medewerkers van de ambulance de brandweer om het dak uit de auto te knippen...
Uiteindelijk bleek het meisje alleen een zwaar gekneusde rug te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:08

dan had diegene zich zijn leven lang schuldig gevoeld denk ik, en nee dat is idd niet slim. maar ze waren onwetend, ze zijn niet doorgereden toe ze onwel werd, en of de vrouw nekletsel heeft is nog niet duidelijk, maar als zij nog helder kon denken, en rondliep, er verder niets duidde op nekletslel oid. dan denk je er toch niet bij na, miss was het alleen een snee, mischien was het ernstiger. je weet het gewoon niet.
het enigste dat ik wil zeggen, is dat het ik het mooi vind dat er toch nog mensen bestaan die willen helpen (op wat voor manier dan ook) want zoals het nu gaat, rijden de meesten door, zelfs als ze het zelf veroorzaakt hebben..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:15

Ehm.........ik geloof dat als het MIJN auto was ik even een heel snel duwtje richting buiten had gegeven Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:17

ook als die vrouw daarbij kan overlijden iepsel?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:20

iepsel schreef:
Ehm.........ik geloof dat als het MIJN auto was ik even een heel snel duwtje richting buiten had gegeven Lips are sealed

gadverdamme....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:43

iepsel schreef:

ik heb een cabrio..... Tong uitsteken

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:45

knooopje schreef:
ik heb een cabrio..... Tong uitsteken

Degene wiens auto het was nu ook Clown .

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:46

Whahaha, hm....die is ook te gebruiken natuurlijk: "Kijk schat, we hebben een cabrio..."
En luitjes, mn vorige zin was een grapje, rustig maar.