Weer een paard te water Matsloot, schrikdraad te duur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Weer een paard te water Matsloot, schrikdraad te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:51

Als je het hele stuk leest gaat het wel degelijk om één boer.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:06

Ik maak uit de volgende woorden in het stukje op dat het omdezelfde boer gaat;

Wederom ( die was jij vergeten )
Daardoor
Deze boer

Voornamelijk deze woorden in combinatie met elkaar maken in mijn ogen en kennis van de nederlandse taal dat het om dezelfde boer gaat....

Maar goed, dat is hier eigenlijk niet van belang, gaat erom dat in diezelfde Matsloot continu paarden liggen... ( en ook dat gegeven maakt dat het mij lijkt dat het om dezelfde boer gaat, er wordt niet 40 keer per jaar van weiland verwisseld door verschillende eigenaren) en dat daar dus iets aan gedaan zou moeten worden
Laatst bijgewerkt door SANEX op 21-10-07 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:06

Het gaat wel om dezelfde boer, hij komt hier uit de buurt.En ik snap ook niet dat ze deze man niet gaan verplichtten om een stroomdraad om zijn land te zetten, het lijkt me ook niet zo goed voor de paarden dat ze steeds uit een vieze dreksloot gevist moeten worden.Neem toch aan dat er toch ergens wel es zo langzamerhand een instantie is die er wat aan kan doen

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:21

zou hem ook gewoon de rekening presenteren. Maar is het ook elke keer hetzelfde dier dan, geen enkel paard probeert het toch elke keer weer??

Onze paarden staan ook zonder draad en alleen een sloot erom heen waaruit ze kunnen drinken en nog nooit problemen met ontsnappen gehad hoor. Kan dus best goed gaan

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:07

Idd, laat hem maar opdraaien voor de kosten..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:28

Ik denk maar zo dat de LID en dierenbescherming er wel mee bezig is. Ja

olimvander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:44

als die kerel dan geen omheining wil plaatsen laat ie ze dan in elk geval water geven, zodat ze niet naar de sloot hoeven om te drinken. bah moet er ook nie aan denken om dat te moeten drinken... arm paard.. gelukkig is ie er weer uit..

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:11

Eejj schreef:
Ongelovelijk dat mensen nog steeds geen draadje om het water zetten , zoveel moeite is het ook niet om een wateraansluiting te maken.
Gelukkig is het tot nu toe bijna altijd goed afgelopen ! Lachen

Ik heb ook geen draad langs de sloot, maar heb mijn paardjes hier al 6 jaar staan, nog nooit 1 in de sloot. Mede ook omdat ze er niet uit hoeven drinken natuurlijk.
Laatst hadden we een veulen in de sloot, dat was echter in een "leenwei" waar geen draad omheen zit en het riet hoog stond.
De pony's staan er nu dus ook niet meer.

Ik vind dat deze man de rekening gepresenteert mag krijgen van de hulpdiensten en evt een boete voor iedere dag dat er geen draad omheen zit.

een keertje kan gebeuren maar zo vaak......

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:37

diep triest dat dit kan in nederland

Falko_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:20

word er per jaar ook een prijs uitgerijkt aan het beste hulp team van nederland? dan mogen zij wel nummer 1 worden van mij

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:12

ik zag dat het betreffende paard ook zo weer het weiland ingezet werd ?
iemand anders zei dit ook op pagina 1 als dit zo is heeft die zeker een fikse longontsteking of is zwaar onderkoeld .

dit soort boeren leert het wss niet en als ze al een draadje eromheen gaan maken word het toch wel prikkeldraad , dat is altijd nog goedkoper dan stroomdraad , en tja boeren bezuinigen nu eenmaal, en vinden dit makkelijker (heb het vaak gezien enkelt prikkeldraad .)

richting ijsselmijden heb je ook enorm veel weilanden met paarden en koeien en sloten , deze waren eerst ook nooit afgezet , en daarna met prikkeldraad , gelukkig staat er nu stroomdraad omheen , en staan er ook baden lees drinkbakken in de wei ,

hopelijk leert de boer het , maar vrees het niet niet zolang hij hier ongestraft mee weg komt , en mocht hij de rekening gepresenteerd krijgen dan belt die echt de brandweer niet nee dan trekt die ze er zelf uit met de trekker ,

eingelijk zouden ze drad om sloten moeten verplichten maar ja .......nederland

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:07

Ik vind het nogal vervelend dat iedereen roept dat er om iedere sloot draad moet. Alsof iedereen zonder draad dierenbeul in spé is..
Natuurlijk, in dit geval vaker bij deze sloot gebeurd en waarschijnlijk bij deze boer, zouden ze idd een schrikdraad moeten verplichten. Al is het alleen maar om het gemak van de dieren te verbeteren. Een keer kan gebeuren, maar als het vaker gebeurd moet je het gaan voorkomen..

Maar het komt nogal hard over op de genen die geen draad eromheen hebben. Zoals wij bijvoorbeeld. Onze paarden staan op 3 hectare land, met als 'afrastering',ja een sloot. Heel gebruikelijk in dit deel van friesland, vanwege de kleigrond. Onze paarden drinken uit de sloot en ik moet niet aankomen met emmers kraanwater, dat willen ze niet. Maar, we hebben een soort plateau op waterhoogte waar ze drinken. Dus geen hoge kant waardoor ze perongelijk in het water kunnen vallen. Dit hebben we langs een hele zijde van het land. Deels aangelegd, deels zelf gemaakt door de paarden en koeien.

Maar ook wij hebben een paard in de sloot gehad. Dit was in de bak toen ze los stonden waar wel een hoge kant is. Paard wou waarschijnlijk riet eten en heeft zijn evenwicht verloren. En ook wij hebben de brandweer 'gebruikt'. Het kan dus eens gebeuren en voor ons zeker geen reden om draad langs het weiland te spannen.
Daarnaast heb ik draadwonden gezien die vele malen erger en pijnlijker waren dan een paard in de sloot.. Dus nee, ik ben niet voor draad. Maar heb je een hoge kant en paarden die wel eens willen gaan glijden.. tja, dan kan je beter daar voor kiezen. Dit moet je toch echt per weiland bekijken en niet generaliseren.
Er is hier namelijk niemand die draad om zijn weiland heeft... En dat terwijl bijna al het land in de omgeving gebruikt wordt door een hele bekende fokker...

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:37

Ik woon er vlakbij.
Het is ELKE keer dezelfde boer en het paard word ELKE keer weer gewoon zo in de wei gezet. Donderdag heb ik gezien dat ze het paard eruit hadden en toen werd ie niet eens schoongemaakt oid. Meestal word het paard wel afgespoten maar niet drooggemaakt.
Ik vind het belachelijk dat dit zolang zo kan doorgaan! Ik had allang iets als de dierenbescherming ofzo gebeld.

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:20

moet toch wat aan gedaan kunnen worden?

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:10

Ja die man moet gewoon waterbakken in het land zetten en draad oid om het land heen maken!